Ήταν το 2008 όταν η VW παρουσίασε την δική της πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών, τετράθυρων κουπέ που δεν ήταν άλλη από το Passat CC. Ένα μοντέλο το οποίο ανανεώθηκε το 2011 και άλλαξε ακόμη και όνομα, καθώς τότε η γερμανική μάρκα έκρινε πως μπορεί να πάρει το δρόμο του, χωρίς τη βοήθεια της φήμης του Passat και έτσι το άφησε σκέτο CC. Αρχικά τα οποία προέρχονταν από τις λέξεις Comfort Coupe. Το κενό που άφησε το τέλος της παραγωγής του έρχεται να αναπληρώσει το Arteon. Ένα μοντέλο με ονομασία που θυμίζει Ελλάδα, αλλά η VW λέει πως προέρχεται από τη λέξη Art (τέχνη) και την κατάληξη “eon”, η οποία σύμφωνα με τους Γερμανούς χαρίζει κύρος. Στην χώρα μας το 4θυρο γερμανικό κουπέ διατίθεται σε συνολικά έξι εκδόσεις, τρεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις από 150 έως και 280 ίππους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 2.0 TDI στην βασική του εκδοχή με 150 ίππους (βγαίνει επίσης με 190 και 240 ίππους) συνδυαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο DSG (διπλού συμπλέκτη).
Τραβάει τα βλέμματα
Οι σχεδιαστές της Volkswagen η αλήθεια είναι πως δεν συνηθίζουν να τολμούν, αλλά να εξελίσσουν τα ήδη υπάρχοντα σχέδιά τους, χαρίζοντας τους ταυτόχρονα σύγχρονη αλλά και διαχρονική εμφάνιση. Παρόλα αυτά στο Arteon φαίνεται πως είχαν μεγαλύτερη ελευθερία και αυτό βγήκε σε καλό, καθώς το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και μαγνητίζει τα βλέμματα. Βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Arteon είναι το νευρώδες καπό που εκτείνεται μέχρι τα εμπρός φτερά, καλύπτοντάς τα (ασυνήθιστη επιλογή), η μεγάλη μάσκα με τις χοντρές, χρωμιωμένες γρίλιες, τα πρησμένα πίσω φτερά, τα φώτα LED και φυσικά ο κουπέ σχεδιασμός του. Όπερ συνεπάγεται πίσω κολόνες με μεγαλύτερη κλίση από αυτή των εμπρός και απουσία πλαισίων στα παράθυρα. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι αρκετά μεγάλο, καθώς φτάνει στα 4.862 χλστ. την στιγμή που το πλάτος του είναι στα 1.871 χλστ. και το ύψος στα 1.427 χλστ. με το μεταξόνιο να είναι μεγαλύτερο κατά 51 χλστ. από αυτό του Passat στα 2.841 χλστ.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των αυτοινήτων VW
Ποιοτικό και hi tech εσωτερικό
Η εμφάνιση του εσωτερικού του VW Arteon δεν σε εντυπωσιάζει σχεδιαστικά και αυτό γιατί το αμάξωμα έχει δημιουργήσει από πριν μεγάλες προσδοκίες και τελικά έρχεσαι αντιμέτωπος με το ταμπλό ενός Passat. Εντάξει, μπορεί να υπάρχουν κάποιες διαφορές, αλλά είναι μικρές. Τις εντυπώσεις κλέβει φυσικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) ο οποίος είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη 8,0 ιντσών (προαιρετικά 9,2 ιντσών). Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και η συναρμογή προσεγμένη ακόμη και στην τελευταία λεπτομέρεια. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, χαρίζοντας πάντως καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ οι χώροι είναι άνετοι, παρά την χαμηλή γραμμή οροφής και συνολικά πέντε ενήλικες, μεσαίου αναστήματος μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα. Εκτός από ευρύχωρη, η καμπίνα του VW Arteon είναι και πρακτική, καθώς έχει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, σε επίκαιρες θέσεις και ευρύχωρες. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί πλήρως καθώς είναι στα 563 λτ. έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και η ύπαρξη πέμπτης πόρτας (ανοίγει μαζί με το πίσω παρπρίζ) καθιστά τη φόρτωση/εκφόρτωση πανεύκολη. Επιπροσθέτως, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.557 λτ.
Οικονομικό και ψυχωμένο μοτέρ
Το VW Arteon της δοκιμής μας, όπως γράψαμε και πιο πάνω, εφοδιάζεται με την βασική έκδοση του 2.0 λτ. TDI πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους (από τις 3.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ.) και 340 Nm ροπής (από τις 1.750 έως και τις 3.000 σ.α.λ.). Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με το 7άρι, αυτόματο κιβώτιο DSG. Χάρη και σε αυτό, εξασφαλίζει στο Arteon, το οποίο ζυγίζει 1.643 κιλά, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ωρα πετυχαίνοντας πραγματική μέση κατανάλωση 7,2 λίτρων/100 χλμ. τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 116 γρ./χλμ. Πρόκειται για ένα μοτέρ το οποίο φυσικά μας είναι παραπάνω από γνωστό, καθώς τοποθετείται σε πολλά μοντέλα του ομίλου VW. Στην πράξη ξεχωρίζει για τη ροπή του, η οποία είναι αρετή για να κινήσει το Arteon σβέλτα, ακόμη και αν αυτό είναι γεμάτο με επιβάτες και αποσκευές. Όσον αφορά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, σίγουρα ικανοποιεί καθώς θόρυβος και κραδασμοί δεν γίνονται ποτέ ενοχλητικοί για τους επιβάτες.
Ήρεμη δύναμη
Το VW Arteon έχει όλες τις δυνατότητες να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια αλλά και να χαρίσει όμορφες οδηγικές στιγμές στον τυχερό που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του. Παρόλα αυτά σε βάζει στον ρυθμό του, όντας ένα αυτοκίνητο ήρεμη δύναμη. Το μακρύ μεταξόνιό του και το φαρδύ μετατρόχιό του εξασφαλίζουν ένα σταθερό και στιβαρό πάτημα, ενώ η πολύ καλή ηχομόνωση και η αναλόγου επιπέδου ποιότητα κύλισης σε χαλαρώνουν και σε κάνουν να θες να απολαύσεις την διαδρομή και όχι την οδήγηση… Προφανώς το VW Arteon είναι στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, όπου και κινείται αφοπλιστικά γρήγορα και ευθύβολα, κατά πίνοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα, ακούραστα. Το κιβώτιο πραγματοποιεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές (μόνο όταν επιλέγεις την όπισθεν αργεί λίγο), ενώ τα φρένα είναι ακούραστα και πανίσχυρα.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση και τεχνολογία VW Arteon κατασκευάζεται στην Γερμανία, στο πλευρό του Passat και η τιμή του στην χώρα μας στην συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά από τα 44.800 ευρώ (η τιμή του βενζινοκίνητο με 150 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο είναι στα 39.900 ευρώ).
+ Χώροι επιβατών και αποσκευών, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής
– Θέση οδήγησης ψηλά τοποθετημένη, αίσθηση τιμονιού, τιμή