Τα αποτελέσματα της JATO Dynamics για τον περασμένο Αύγουστο, δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας για το ποια αυτοκίνητα συνεχίζουμε να λατρεύουμε οι Ευρωπαίοι: φυσικά τα SUVs και τα crossovers. Όμως ανάμεσα στα τόσα που κυκλοφορούν, υπάρχουν εκπλήξεις στις προτιμήσεις των αγοραστών στις 27 χώρες-μέλη της Ε.Ε.
Δείτε ακόμα: Αξίζουν τα SUV σε σχέση με τα μοντέλα που βασίζονται;
Το απερχόμενο Golf βρέθηκε μεν στην κορυφή με 26.411 πωλήσεις, όμως σημείωσε πτώση 23,6%. Το T-Roc αντίθετα έκλεισε το βάθρο, με 18.262 ταξινομήσεις και άνοδο 27,8%. Ανάμεσά τους η μεγάλη έκπληξη, το Dacia Duster, με 19.451 πωλήσεις και +10,8%. Το μεγάλο εμπορικό ρεύμα των Ρουμάνων πιστοποιεί και το Sandero, που έφτασε στην 4η θέση με 17.764 πωλήσεις (+2,5%), ακολουθούμενο από το Polo (16.692, -21,2%). Πρέπει να φτάσουμε στην 6η θέση και το επίσης απερχόμενο Renault Clio (16.498, -36,8%), για να σπάσει το δίπολο VW-Dacia.
Από εκεί και πέρα, εντυπωσιακή είναι η άνοδος του Toyota Corolla που σημείωσε ένα εξωπραγματικό +681,8%, το γεγονός ότι το Opel Corsa στα «τελευταία» του βρέθηκε στην 9η θέση (14.301, +21,3%) και η Mercedes A-Class, παρά την premium καταγωγή και την αντίστοιχη τιμή, σημείωσε άνοδο 30,1% (12.201 αντίτυπα).
Διαβάστε επίσης: Τα best seller SUV μοντέλα στην Ευρώπη το 2019
Στην αντίπερα όχθη, «βουτιά» έκανε το Nissan Qashqai (-45,5%, 13.308 μονάδες) ενώ το Ford Fiesta βρέθηκε δυσανάλογα χαμηλά, στην 15η θέση (12.764, -15,7%).
Σε συνολικό και εταιρικό επίπεδο, η VW πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι Ford και Mercedes μαζί (128.882 έναντι 125.959), η Dacia ξεπέρασε την Toyota (επαναλαμβάνουμε, για τον μήνα Αύγουστο) και η Smart ανέβασε το ποσοστό της κατά 102%.