Έναν νέο κανονισμό θέσπισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τον οποίο συμφώνησαν 40 χώρες- κράτη μέλη, αλλά και χώρες της Ιαπωνίας, σύμφωνα με τον οποίο κάθε καινούργιο αυτοκίνητο από το 2020 κι έπειτα, θα πρέπει να έχει στο βασικό του εξοπλισμό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Το σύστημα θα φέρει την ονομασία AEBS, όπου το αυτοκίνητο θα ενσωματώνει μια κάμερα η οποία ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση με ένα σταματημένο αυτοκίνητο, ή ακόμα και με έναν πεζό. Όταν το σύστημα αντιληφθεί ότι ο οδηγός δεν έχει αντιληφθεί το εμπόδιο, τότε θα ειδοποιεί τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει, τότε θα ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα πέδησης.
Δείτε ακόμη: To Τesla Model S απέτυχε σε τεστ αυτόματου φρεναρίσματος
Ο κανονισμός θα επιβάλει αυστηρές και εναρμονισμένες απαιτήσεις για αυτόματη πέδηση σε ταχύτητες μέχρι και 60 χλμ./ώρα, με σκοπό να σταματήσει αυτός ο άδικος φόρος αίματος και ειδικά σε αστικές περιοχές, όπως άλλωστε δήλωσε κι ανώτατο στέλεχος από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Σύμφωνα με τις μελέτες των ειδικών η εφαρμογή του AEBS αναμένεται να σώσει παραπάνω από 1.000 ζωές σε ετήσια βάση, ειδικά για την Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή αυτόματου φρεναρίσματος με Leopard σε «τείχος» ανθρώπων!
Η έγκριση του κανονισμού αναμένεται να γίνει τον ερχόμενο Ιούνιο, όπου εν συνεχεία θα υποβληθεί στα κράτη-μέλη, με την τελική εφαρμογή του να αναμένεται εντός του 2020. Σύμφωνα με υψηλά στελέχη του ΟΗΕ, θα μπορεί να εκπονηθεί μια εφαρμογή 2 σταδίων, πρώτα για τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν και εν συνεχεία για όλα τα διαθέσιμα προς πώληση μοντέλα.