Είθισται να λέμε πως το συναίσθημα δεν κοστολογείται. Κάτι που ισχύει σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά όταν στην εξίσωση μπαίνουν συλλεκτικά αυτοκίνητα. Οπότε και το συναίσθημα παίρνει σιγά-σιγά την μορφή επένδυσης. Η εν λόγω HF Integrale Evo 2, για παράδειγμα.
Δείτε ακόμα: Η Lancia Delta Futurista συναντά τους προγόνους της (+video)
Οι Delta του είδους δεν είναι μόνο από τις πιο ποθητές Lancia όλων των εποχών. Αποτελούν collector’s items. Κατά συνέπεια, η τιμή που μπαίνει σε οποιαδήποτε αναζητά αγοραστή και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, κυριολεκτικά εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του πωλητή. Η συγκεκριμένη Giallo Ginestra Evo 2 είναι μία από τις μόλις 220 που κυκλοφόρησαν. Η πρώτη άδεια χρονολογείται στον Γενάρη του 1994, από την Ιαπωνία μάλιστα! Το οδόμετρο αναγράφει μόλις 18.000 χιλιόμετρα και η κατάσταση περιγράφεται ως «άριστη». Κάτι που, από τις φωτογραφίες τουλάχιστον, επαληθεύεται.
Εμφανισιακά ξεχωρίζουν το κίτρινο χρώμα και οι λευκές 16άρες Turbomacs, ενώ κάτω από το περιτύλιγμα συναντάμε τον φημισμένο 2λιτρο 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο της Fiat, απόδοσης 215 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και 314 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης, που στέλνει το 53% της ισχύος πίσω, επιτρέπουν στον οδηγό να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,1 δλ. και να ξεπεράσει τα 220 χλμ./ώρα τελικής. Αλλά είπαμε. Οι αριθμοί στα τοτέμ της αυτοκίνησης δεν έχουν σημασία. Εξ ου και οι 135.000 ευρώ που ζητάει ο ιδιοκτήτης για να την αποχωριστεί!
Διαβάστε επίσης: Ο μεθυστικός ήχος της Alfa Giulia Sprint GT Veloce (+video)
Το αν αξίζει τόσα χρήματα ή όχι, θα το κρίνετε εσείς. Εμείς, για να «βοηθήσουμε», θα παραθέσουμε το εξής δίλημμα. Καινούργιο τετρακίνητο ιταλικό μοντέλο, που να πλησιάζει κάπως σε χαρακτήρα την Integrale, είναι η Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 (που δοκιμάζουμε αναλυτικά). 2λιτρη τούρμπο τετρακίνητη, με 280 άλογα και 400 Nm ροπής. Η τιμή της ορίζεται στις 66.250 ευρώ – τα μισά από της μεταχειρισμένης Evo 2. Για την ακρίβεια, η κίτρινη Integrale κοντράρεται με την κορυφαία Quadrifoglio Verde! Ο twinturbo V6 των 2.9 λίτρων, 510 ίππων και 600 Nm ροπής χαρίζει στην μιλανέζικη μπερλίνα επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 3,9 δλ. και τελική 307 χλμ./ώρα. Πόσα ζητάει η ελληνική αντιπροσωπεία για αυτά; 123.000 ευρώ. Δηλαδή με τα χρήματα της Lancia, αγοράζεις την Giulia QV, πληρώνεις τα τέλη και μένουν αρκετά ρέστα για βενζίνες! Ποια θα επιλέγατε;