Οι «εχθροπραξίες» στην κατηγορία των mega hatches δεν έχουν σταματημό, καθώς μετά τις νέες Mercedes-AMG A45 και BMW M135i, έρχεται ο διάδοχος του Ford Focus RS.
Κατά τα πρότυπα του προκατόχου, αλλά και του ανταγωνισμού, το «όπλο» της Ford θα διατηρήσει την τετρακίνηση και την υψηλή απόδοση, η οποία φημολογείται ότι θα ξεπερνά τα 400 άλογα. Κάτι απολύτως λογικό, καθότι το νέο ST είναι ταχύτερο στις ρεπρίζ από το προηγούμενο RS των 350 ίππων. Όπερ εστί πως το επόμενο θα πρέπει να ανέβει επίπεδο αφενός γιατί τα hot hatches έχουν αρχίσει να πλησιάζουν, αφετέρου για να είναι «ίσα βάρκα ίσα νερά» με την κορυφαία A-Class, το Audi RS3, το επόμενο Honda Civic Type R, αλλά και την νέα απειλή εξ Ανατολάς που ακούει στο όνομα «επιστροφή Mitsubishi Evo»!
Το πώς θα καταφέρει όλα αυτά, όμως, είναι ένα ζήτημα που πονοκεφαλιάζει το «Μπλε Οβάλ».
Δείτε ακόμα: Βελτιωμένο Ford Focus RS «δικάζει» δυο BMW M3 (+video)
Η 4η γενιά Focus RS πρόκειται να διαβεί τον υβριδικό Ρουβίκωνα, συνδυάζοντας θερμικό με ηλεκτρικό μοτέρ. Σύμφωνα με στελέχη της Ford, οι νόρμες εκπομπών ρύπων και η ανάγκη για μέσο όρο γκάμας στα 95 γρ. CO2/χλμ. επιφέρουν καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα. Αρχικά, η παρουσίαση της κορυφαίας έκδοσης του Focus ήταν προγραμματισμένη για το 2020. Τώρα, όμως, φαίνεται πως πηγαίνει τουλάχιστον στα τέλη του 2021. Εκτεταμένες αλλαγές προκύπτουν και στο καίριο κομμάτι κινητήρα-μετάδοσης.
Ο 2.3 EcoBoost όλα δείχνουν πως θα αποσυρθεί, δίνοντας τη θέση του στο υβριδικό σύνολο που συναντάμε στο νέο Puma plug-in. Σε αυτό, ένας 2.5άρης ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος σε κύκλο Άτκινσον συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αποδίδουν συνδυαστικά 225 ίππους. Για το Focus RS, προσθέστε υπερτροφοδότη στον 2.5λτ. κινητήρα και υπολογίστε σύνολο 400 ίππων και περίπου 600 Nm ροπής. Η μεγάλη σπαζοκεφαλιά, όμως, εντοπίζεται στο πέρασμα της ισχύος στο δρόμο.
Το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται με CVT κιβώτιο. Κάτι που εξ ορισμού, φαντάζει παράταιρο σε αυτοκίνητο επιπέδου RS. Επίσης, οι μηχανικοί της Ford θα πρέπει να παρουσιάσουν κάποια παραλλαγή του Drift Mode. Προφανώς, η μηχανική φύση του σημερινού συστήματος δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς στον πίσω άξονα θα υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας. Κάτι που σημαίνει πως η ηλεκτρονική κατανομή θα πρέπει να προσομοιώσει τη λειτουργία του διαφορικού GKN.
Διαβάστε επίσης: Η Ford σκέφτεται την ηλεκτρική Shelby Mustang
Για να δούμε, πώς θα τα καταφέρουν οι μάστορες της Ford.