Κατάληψη στην απονομή των βραβείων έκανε η Honda σε μαραθώνιο οικονομίας που διεξήχθη στην Αγγλία, με το ολοκαίνουργιο Civic 1.6 i-DTEC να κατακτά την πρώτη θέση με διαφορά και σημειώνοντας καλύτερη κατανάλωση ακόμα και από τα εργοστασιακά νούμερα! Το ιαπωνικό χάτσμπακ πήρε την πρωτιά στην γενική κατάταξη και την κατηγορία του μεγαλύτερου ποσοστού βελτίωσης σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή, ενώ το Insight 1ης γενιάς από το σχετικά μακρινό 2001 τερμάτισε πίσω από το Civic στην γενική.
Δείτε ακόμα: Mε αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων το Honda Civic 1.6 diesel
Συγκεκριμένα η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του μικρομεσαίου της Honda σημείωσε μέση κατανάλωση 2,69 λίτρων/100 χλμ., τη στιγμή που η ίδια η εταιρία ανακοινώνει χαμηλότερη τιμή στα 2,91 λίτρα/100 χλμ. Να σημειωθεί πως από την στιγμή που η επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης είναι ο σκοπός της διοργάνωσης, οι αριθμοί που επιτυγχάνονται συγκρίνονται με τις τιμές που ανακοινώνουν οι εταιρίες για την περιαστική κατανάλωση και όχι την μέση. Η επίδοση του Civic συνιστά βελτίωση 8,5% σε σχέση με τα νούμερα της Honda, κάτι που του χάρισε την πρωτιά και στην αντίστοιχη κατηγορία.
Διαβάστε επίσης: Οικονομικά ντίζελ χωρίς τέλη κυκλοφορίας
Ένα από τα πρώτα υβριδικά ευρείας παραγωγής απέδειξε πως «η τέχνη δεν ξεχνιέται», καθότι τα 2,77 λίτρα/100 χλμ του Insight ήταν υπεραρκετά για να το τοποθετήσουν στην 2η θέση της γενικής, πίσω από το κατά 17 χρόνια νεότερο «αδελφό» του. Την κίνηση αναλαμβάνει ένα 1.000αρι ατμοσφαιρικό μοτέρ 69 ίππων και ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 13 ίππων, έχοντας την αμέριστη συνδρομή του χαμηλού βάρους των 825 κιλών και του εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,25. Η διαδρομή ήταν μήκους 580 χιλιομέτρων, κάτι που σημαίνει πως με μια απλή αναγωγή το Civic θα μπορούσε να πάει Θεσσαλονίκη και να γυρίσει με 46 ευρώ (μέση τιμή πετρελαίου κίνησης πανελλαδικά στο 1.472 ευρώ/λίτρο στις 22/10), ενώ το Insight «βγαίνει» πιο ακριβά – στα 53 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης πανελλαδικά στο 1.653 ευρώ/λίτρο). Nα σημειωθεί ότι οι μετρήσεις αφορούν τον κύκλο NEDC και όχι τον καινούργιο και πολύ πιο αυστηρό WLTP.