Σκοπός των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι άλλος από το κέρδος. Μπορεί να κατασκευάζεις το καλύτερο, πιο διασκεδαστικό και πιο τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο, αλλά αν δεν φέρνει χρήματα στα ταμεία, δύσκολα γλιτώνει το «τσεκούρι». Εξαιρούνται, φυσικά, τα supercars και hypercars που σκοπό έχουν να προάγουν το image της εταιρίας και την τεχνολογική εξέλιξη.
Βλέποντας την Ford να καταργεί 4 μοντέλα και την Opel άλλα 2, ενώ η Nissan έχει ανακοινώσει πως σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή της μέχρι και 20% στην αγορά της Βορείου Αμερικής, καταλαβαίνει κανείς πως η κερδοφορία δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση.
Δείτε ακόμα: Πόσα λεφτά βγάζουν οι εταιρείες αυτοκινήτου;
Βέβαια για κάποιους, ίσως και να είναι. Μία μελέτη που δημοσίευσε ο Γερμανός καθηγητής οικονομικών, Ferdinand Dudenhoffer, αποκαλύπτει πως τα περιθώρια κέρδους ανά αυτοκίνητο μπορεί να αγγίξει τις 70.000 ευρώ. Συγκεκριμένα πρωταθλήτρια τζίρου ανά μονάδα αναδεικνύεται η Ferrari, με 69.000 ευρώ/αυτοκίνητο.
Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της επιτυχίας, μια από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον πλανήτη όπως η Porsche, «περιορίζεται» στις 17.000 ευρώ/αυτοκίνητο. Φυσικά ο όγκος πωλήσεων της γερμανικής εταιρίας είναι πολύ μεγαλύτερος της Ferrari, γεγονός που επιτρέπει στην ιταλική εταιρία να παρουσιάζει εντυπωσιακούς δείκτες κερδοφορίας για κάθε μοντέλο που αφήνει το Μαρανέλο.
Η Porsche, από την πλευρά της, ρίχνει άπλετη σκόνη στους υπόλοιπους premium συμπατριώτες της, καθώς σημειώνει σχεδόν τα τριπλάσια κέρδη σε σχέση με τις Mercedes-BMW-Audi (9.000 ευρώ/αυτοκίνητο έκαστος).
Διαβάστε επίσης: Κερδισμένοι και χαμένοι του πρώτου εξαμήνου του 2018
Η Maserati συνεχίζει το ιταλικό «μπαμ», ξεπερνώντας την Volvo στην κατάταξη με 5.000 ευρώ να μπαίνουν στα ταμεία της εταιρίας για κάθε Levante/Ghibli/GranTurismo/GranCabrio/Quattroporte που πωλείται. Στην «ουρά» της λίστας βρίσκονται οι Jaguar και Land Rover, οι οποίες δεν φτάνουν ούτε τα 1.000 ευρώ/αυτοκίνητο (800€).
Αν δεν δούμε τα χειρότερα, ωστόσο, δεν εκτιμάμε τις βρετανικές φίρμες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Dudenhoffer, η Bentley «μπαίνει μέσα» 17.000€ για κάθε αυτοκίνητο που παράγει. Από κοντά και η Tesla με ζημιές 11.000€/μονάδα, ενώ Rolls-Royce και Lamborghini κρατάνε κρυφά τα συγκεκριμένα οικονομικά αποτελέσματα.