Ένα νέο υπερσύγχρονο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων εξέλιξε η VW, το MQ281, όπως είναι γνωστό, το οποίο λειτουργεί αποδοτικά και εξοικονομεί μέχρι και 5 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ανάλογα με το συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων. Το νέο Passat είναι το πρώτο όχημα που θα εξοπλιστεί με το MQ281, ενώ αργότερα θα τοποθετηθεί σε διάφορα μοντέλα του ομίλου Volkswagen.
Δείτε ακόμη: Συνεργασία Ford και VW και για νέα αυτοκίνητα
Ουσιαστικά, τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει όλο το βάρος ανάπτυξης στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Στα μηχανικά έχουν γίνει μικρές τροποποιήσεις και έχει προστεθεί η 6η ταχύτητα στα περισσότερα μοντέλα, βοηθώντας στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, καθώς ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές σε συνθήκες ταξιδιού.
Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση στα SUV με ζάντες μεγάλης διαμέτρου θέτουν άλλες απαιτήσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το MQ281 καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ροπής μεταξύ 200 έως 340 Nm, που σημαίνει ότι αντικαθιστά πλήρως ή μέρει τα υπάρχοντα κιβώτια ταχυτήτων με τους κωδικούς MQ250 και MQ350 αντίστοιχα.
Βασίζεται σε 2,5 άξονες και έχει υψηλό συντελεστή μετάδοσης που φτάνει το 7,89. Έτσι εγγυάται την καλή απόδοση, ακόμη και για βαριά οχήματα με μεγάλους τροχούς, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομεί καύσιμο σε υψηλές ταχύτητες με χαμηλές στροφές στον κινητήρα.
Δείτε ακόμη: Η VW ανοίγει νέο εργοστάσιο στην Τουρκία
Όπως συμβαίνει με πολλά κιβώτια ταχυτήτων της Volkswagen, έτσι και το νέο MQ281 θα παράγεται εσωτερικά και συγκεκριμένα στα εργοστάσια της Βαρκελώνης (Ισπανία) και της Κόρδοβα (Αργεντινή).