Το 2018 ήταν μια εξαιρετική εμπορική χρονιά για τη Volkswagen, τόσο στη χώρα μας που σημείωσε αύξηση 32,1%, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, όπου ήταν η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις.
Τη χρονιά που μας πέρασε η Volkswagen κατέγραψε 6.244.900 ταξινομήσεις παγκοσμίως, αυξημένες 0,2% σε σχέση με αυτές του 2017. Οι ταξινομήσεις αυτές αποτέλεσαν το 57,6% των συνολικών ταξινομήσεων του Volkswagen Group, με συνολικές πωλήσεις 10,834 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, αυξημένες κατά 0,9% σε σχέση με το 2017.
Δείτε ακόμα: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο σήμα της VW
Η γερμανική μάρκα όμως ήταν πρώτη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τη Renault και τη Ford να ακολουθούν. Πιο συγκεκριμένα οι μάρκες του ομίλου Volkswagen παρέδωσαν το 2018 συνολικά 4,38 εκατομμύρια αυτοκίνητα, νούμερο αυξημένο κατά 1,2%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να σημειώνεται σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με το ποσοστό να αγγίζει το +7,1%. Όμως, ενώ η εμπορική πορεία της μάρκας είναι ιδιαιτέρως ανθηρή, μια δήλωση του επικεφαλής του Group, Herbert Diess, σχετικά με την πορεία των μικρών μοντέλων της φίρμας ήρθε για να ταράξει τα νερά.
Διαβάστε επίσης: «Στα πράσα» το νέο VW Golf
Όπως δήλωσε ο CEO του Group, το μέλλον είναι ηλεκτρικό, όπου η VW πρέπει να οδηγήσει τις εξελίξεις σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων. Ήδη το VW I.D. το αναμένουμε με ενδιαφέρον, αλλά για να γίνει ανταγωνιστικό σύμφωνα με τον κ. Diess θα πρέπει να προσφέρεται με τιμή όμοια με ενός Golf Diesel.
Για να είναι βιώσιμη όμως η εταιρεία, όπως ανέφερε ο κ. Diess, θα πρέπει να πωλούνται 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα και παράλληλα να γίνουν ριζικές αλλαγές στη γκάμα, γιατί μη ξεχνάμε ότι η Ε.Ε. πιέζει περαιτέρω για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Εμμέσως δηλαδή μιλάμε για «υποχρεωτική» ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων για να πέσει ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων στη μάρκα, αλλά και περαιτέρω εξέλιξη των μικρών μοντέλων. Εξέλιξη που αν περάσει στην τιμή αγοράς θα μειώσει τις πωλήσεις τους (γιατί ο πελάτης θα επιλέγει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας μιας και θα είναι κοντά στην τιμή).
Ο κ. Diess έκλεισε τον συλλογισμό του, λέγοντας πως αναμένονται μεγάλες ανακατατάξεις στην αγορά τα επόμενα χρόνια και δεν είναι διόλου απίθανο αν τα μικρά μοντέλα της φίρμας παύσουν να πωλούνται!