Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν ρεκόρ για το πρώτο εξάμηνο του 2018 καθώς πωλήθηκαν κάτι περισσότερο από 8,66 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Νούμερο που συνεπάγεται αύξηση της τάξης του 2,7% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO, 20 από τις 27 αγορές, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, σημείωσαν άνοδο, ενώ σε οκτώ χώρες η αύξηση ήταν διψήφια. Ποιες ήταν όμως οι μάρκες οι οποίες είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο;
Δείτε ακόμη: Tα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα βενζίνης
Στην πρώτη θέση του σχετικού πίνακα, φιγουράρει η VW, η οποία είδε το μερίδιό της στο 11,4% με πρωτεργάτη το T-Roc με 71.000 πωλήσεις. Στην δεύτερη θέση είναι η Jeep με μερίδιο αγοράς 1,0%, αυξημένο όμως κατά 0,4% με το Compass να έχει πουλήσει 40.300 αυτοκίνητα. Τρίτη είναι η SEAT με αύξηση επίσης 0,4% στο μερίδιό της από το 2,5% στο 2,9% και πρωταγωνιστή το Arona με 45.000+ πωλήσεις. Η πεντάδα των μεγάλων κερδισμένων κλείνει με τις Peugeot και Dacia οι οποίες είδαν τα μερίδιά τους αυξημένα κατά 0,4% και 0,3% αντίστοιχα.
Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω; Μα φυσικά τα αυτοκίνητα SUV. Η Volkswagen έχει πλέον περισσότερες επιλογές, η SEAT το ίδιο, η Jeep γίνεται όλο και πιο προσιτή και έχει εξευρωπαϊστεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ η Dacia με το νέο Duster και η Peugeot με το 3008 και το 5008 φαίνεται να έχουν λαμπρό μέλλον.
Διαβάστε επίσης: Παγκόσμιες πωλήσεις 2017: Ποια μάρκα και ποιο μοντέλο πούλησαν περισσότερο;
Από την άλλη, υπάρχουν φυσικά και οι χαμένοι του πρώτου εξαμήνου με πρώτη και καλύτερη τη Fiat η οποία είδε το μερίδιό της να πέφτει κατά 10%. Κάτι που οφείλεται προφανώς στον γερασμένο στόλο της αλλά και στην έλλειψη επιλογών SUV στην γκάμα της. Χαμένη είναι και η Opel αν και με μικρή απώλεια της τάξης του 0,5% κυρίως λόγω της κακής επίδοσης των Corsa και Astra. Χαμένοι όμως αναδείχθηκαν και οι μεγάλοι τρεις της Γερμανίας, Mercedes, Audi και BMW είχαν απώλειες, αλλά μικρές είναι η αλήθεια.