Πιστή στο οργανόγραμμά της η Volvo, που την ήθελε να περιορίζει ηλεκτρονικά την τελική ταχύτητα των νέων μοντέλων της από το 2020, τοποθετεί «κόφτη» στα 180 χλμ./ώρα!
Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με την σουηδική εταιρία, πάρθηκε στη προσπάθειά της να αυξήσει την ασφάλεια, αλλά και να εκπληρώσει την δέσμευσή της με το όνομα «Vision 2020», να εξαλείψει πλήρως τον κίνδυνο σοβαρού ή θανάσιμου τραυματισμού σε τροχαίο ατύχημα με εμπλοκή αυτοκινήτου της μέχρι το 2020. Όπως αναφέρουν οι Σουηδοί, όλα τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας της είναι πρακτικά άχρηστα σε υψηλές ταχύτητες.
Δείτε ακόμα: Volvo Amazon: Το αυτοκίνητο που έσωσε εκατομμύρια ζωές
Η Volvo πιστεύει πως ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να αντιληφθεί εγκαίρως τους κινδύνους που καραδοκούν όταν κινείται με υπερβολική ταχύτητα, οπότε ο ηλεκτρονικός επόπτης καθίσταται επιβεβλημένος . Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo, Hakan Samuelsson, ο περιοριστής ταχύτητας θα μπορεί να απενεργοποιείται σε ορισμένες χώρες, όπως στην Γερμανία, όπου οι autobahns δεν έχουν όριο ταχύτητας. Τα υποχρεωτικά 180 χλμ./ώρα θα εφαρμοστούν σε όλα τα αυτοκίνητα της γκάμας (S60, V60, XC40, XC60, XC90, S90), με εξαίρεση τις εκδόσεις με κινητήρες ντίζελ, που οδεύουν προς κατάργηση (όπως το V60 D4 που δοκιμάζουμε εδώ).
Μάλιστα, αυτό είναι μόνο η αρχή. Οι Σουηδοί έχουν σκοπό να εμπλουτίσουν τους περιορισμούς με γεωγραφικές και οδικές συντεταγμένες. Στην πρώτη περίπτωση, η ταχύτητα θα μειώνεται αυτόματα μόλις το GPS αναγνωρίζει πως επίκειται διέλευση από κατοικημένες περιοχές, σχολεία και νοσοκομεία. Στη δεύτερη, τα ηλεκτρονικά θα σκανάρουν σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες του οδοστρώματος (βροχή, λακκούβες, στροφές κλπ) και θα φρενάρουν επίσης αυτόματα το αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης: Πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα ασφαλείας;
Εκτός από τον περιοριστή ταχύτητας, η Volvo εξελίσσει τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί κάμερες για την παρακολούθηση του οδηγού, ώστε να τον αποτρέπουν από το να πιάνει τιμόνι όταν αυτός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ουσιών ή δεν παρουσιάζει την δέουσα συγκέντρωση, όντας ας πούμε αφηρημένος στο κινητό του τηλέφωνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δύναται να μην ενεργοποιείται καν ο κινητήρας όταν τα ηλεκτρονικά κρίνουν πως ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι δεν είναι σε θέση να το χειριστεί!