Σε αγώνα δρόμου βρίσκεται η Ευρώπη καθώς σχεδιάζει να πιάσει την Κίνα, την Κορέα και τις ΗΠΑ με θέμα τι άλλο… την επαναστατική τεχνολογία μπαταρίας EV.
Διαβάστε επίσης: Opel Astra με αναβαθμισμένους κινητήρες 1.600 κ.εκ.
Το νέο σχέδιο δράσης για τη μπαταρία αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του γεγονότος ότι η Ευρώπη δεν έχει σήμερα τη δυνατότητα να παράγει μαζικές ηλεκτρικές στήλες για ηλεκτρικά οχήματα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ένα νέο σχέδιο δράσης για τις μπαταρίες, το οποίο επιδιώκει να αντιμετωπίσει την αδυναμία των κρατών μελών της ΕΕ να παράγουν μαζικές μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα (EV).
Οι κινεζικές και κορεατικές εταιρείες κυριαρχούν επί του παρόντος στην αγορά της μπαταρίας, καθώς η LG, η Samsung, η CATL και η SK καινοτομούν και προχωρούν και τα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Το Gigafactory των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Tesla στη Νεβάδα έχει προγραμματιστεί να καταστήσει την Αμερική έναν σοβαρό παίκτη στην αγορά, σχεδόν διπλασιάζοντας την παγκόσμια παραγωγή μπαταριών όταν ανοίξει το 2020.
Όπως δήλωσαν οι επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ένα νέο σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις μπαταρίες «θα δημιουργήσει ανταγωνιστικά, καινοτόμα και βιώσιμα έργα κατασκευής μπαταριών» στις χώρες της. Τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η ίδρυση μιας Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Μπαταρίας, η εξασφάλιση χρηματοδοτικών μηχανισμών, νέων έργων ανακύκλωσης μπαταριών και ο εξορθολογισμός των κανονισμών της ΕΕ γύρω από τις μπαταρίες. Η Επιτροπή θεωρεί ότι «η Ευρώπη έχει ότι χρειάζεται για να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία βιώσιμων μπαταριών».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε στο παρελθόν ότι επιθυμεί να δημιουργήσει μια κοινοπραξία κατασκευαστών οχημάτων και τεχνολογίας για να αναπτύξει και να κατασκευάσει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον. Ο Maros Sefcovic, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε σε μια συνέντευξη του στο Financial Times ότι «η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται και η Ευρώπη δεν μπορεί να αφήσει τους ασιατικούς και Αμερικανούς κατασκευαστές μπαταριών να κατακτούν την αγορά ενώ η περιοχή χρειάζεται δικές της εγκαταστάσεις».
Ενώ οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία έχουν όλοι εργοστάσια για την κατασκευή των κυψελών ιόντων λιθίου και μπαταριών, δεν υπάρχει ούτε ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη.
Δείτε ακόμα: Οι γερμανικές πόλεις μπορούν να απαγορεύσουν τα diesel
Με τις VW Group, PSA Group, Renault, ίσως και το FCA Group, να ανακοινώνουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξάνεται ραγδαία. Μένει να δούμε πόσο γρήγορα η Ευρώπη θα ακολουθήσει τους κατασκευαστές και πως θα αντεπεξέλθει στη ζήτηση για περισσότερη ενέργεια.