H Mercedes 190E 2.3-16 αποτέλεσε ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 80, αλλά και των αρχών αυτής του 90. Έμεινε στην Ιστορία για τις μνημειώδεις μάχες με την BMW M3 E30 στις πίστες του DTM, όμως δεν έλειψαν οι περγαμηνές στα ράλλυ. Αλλά και πρωταθλήματα Τουρισμού διαφόρων χωρών, όπως της Αυστραλίας.
Δείτε ακόμα: Πωλείται μουσειακή Mercedes E 200 του 1995
Η 190Ε κονταροχτυπήθηκε με τα τοπικά Ford Falcon και Holden Commodore, αλλά και το εισαγόμενο Nissan Skyline R32. Αυτή που απολαμβάνουμε στις φωτογραφίες ξεκίνησε από το DTM και την ομάδα του Helmut Marko (νυν μεγάλου «κεφαλιού» στη Red Bull Racing), καταλήγοντας το 1986 στην Αυστραλία και τα 1.000 χλμ. του θρυλικού αγώνα στη Bathurst.
33 χρόνια αργότερα το αυτοκίνητο υπεβλήθη σε πλήρη αναπαλαίωση, τόσο μηχανικά όσο και από πλευράς φανοποιείας. Το αμάξωμα ξαναβάφτηκε στα χρώματα που είχε κατά τη διάρκεια του event των 1.000 χλμ. στο Mount Panorama, ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος της Cosworth έγινε σαν καινούργιος και αυτή τη στιγμή, η ιστορική 190Ε 2.3-16 διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στο Σαλόνι Κλασικών Αυτοκινήτων Motorclassica, στη Μελβούρνη.
Διαβάστε επίσης: Επιστροφή στις ΕΣΣΟ με αυτό το Mercedes G-Wagen
Το 1986, ο Νεοζηλανδός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής F1 Danny Hulme και ο χρυσός Ολυμπιονίκης του σκι, Αυστριακός Franz Klammer, οδήγησαν την εν λόγω Mercedes στα 1.000 χλμ. του Mount Panorama. Τερμάτισαν στην 9η θέση, εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία της «Γερμανίδας» στα κλειστά κομμάτια, αλλά υστερώντας εμφανώς στις μεγάλες ευθείες (κοντά στα 200 άλογα η διαφορά από τους ισχυρότερους αντιπάλους). Έκτοτε το αυτοκίνητο ταξίδεψε μέχρι την Αμερική, για να επιστρέψει στις αρχές του 2019 στην Αυστραλία και να αρχίσουν οι εργασίες αναπαλαίωσης. Πλέον, είναι πανέτοιμο να επιστρέψει στο φυσικό του περιβάλλον: τις πίστες.