Μια αρκετά δυσοίωνη εμπορικά οπτική φανέρωσε ο CEO της Audi, Abraham Schot, ερωτηθείς για τις τιμές των νέων μοντέλων στο εγγύς μέλλον.
Αφού έκανε μια μικρή αναφορά στην έλλειψη εμπορικότητας κάποιων εκδόσεων της γκάμας του Ίνγκολσταντ, αναφέροντας πως «δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το 2% των πωλήσεων του εκάστοτε μοντέλου, οπότε κάτι θα πρέπει να γίνει», προαναγγέλλοντας περικοπές στα εξοπλιστικά επίπεδα –αρχικά-, έριξε την «βόμβα»: «Η ηλεκτροποίηση των αυτοκινήτων δεν είναι φθηνή υπόθεση. Ούτε η προσαρμογή των θερμικών κινητήρων στις ολοένα αυστηρότερες εκπομπές ρύπων. Όλα αυτά κοστίζουν. Και το κόστος αυτό, αναπόφευκτα θα μετακυλήσει στην τιμή αγοράς, η οποία κατά μέσο όρο θα ανέβει 3.000-5.000 ευρώ, μέχρι το 2025».
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Μάλιστα τονίζει πως αρχικά οι προβλέψεις για αύξηση των τιμών αφορούσαν χαμηλότερα νούμερα, όμως η πραγματικότητα ξεπέρασε τις προσδοκίες. Όταν του ζητήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες, ήταν κατηγορηματικός: «Οι κινητήρες ντίζελ και βενζίνης καλούνται συνεχώς να επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα τους, ελέω της συχνής αλλαγής και αυστηροποίησης στην περιβαλλοντική νομοθεσία. Για τα ηλεκτρικά, όμως, φέρουν μερίδιο ευθύνης και οι καταναλωτές». Πού φταίει το αγοραστικό κοινό και οδηγεί στην αύξηση των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; O Schot δεν «μάσησε» τα λόγια του: «Το μείζον θέμα με τα ηλεκτρικά, δεν είναι άλλο από την αυτονομία. Ο κόσμος θέλει 500 και 600 χιλιόμετρα μεταξύ των φορτίσεων, την στιγμή που καθημερινά δεν διανύει περισσότερα από 40. Με αυτά τα δεδομένα, ακόμα και 300 χιλιόμετρα αυτονομίας αρκούν για μια εργάσιμη εβδομάδα. Όμως οι αγοραστές απαιτούν τα διπλά, ανεξαρτήτως αν τα χρειάζονται συχνά. Σαν τα SUV, ας πούμε. Μπορεί το 90% να μην κινείται εκτός δρόμου, αλλά θέλουν να ξέρουν ότι το αυτοκίνητό τους μπορεί να το κάνει».
Διαβάστε επίσης: Νέο φοβερό και τρομερό Audi RS 6 Avant 600 ίππων
Σύμφωνα με τον ίδιο -που πριν αναλάβει τα ηνία των «τεσσάρων κύκλων», κατείχε το πόστο του Διευθυντή Μάρκετινγκ και Πωλήσεων- το κόστος εξέλιξης για την βελτιστοποίηση της απόδοσης ηλεκτρικών και θερμικών κινητήρων, ανέρχεται στα 13 δις ευρώ μόνο για την Audi. Η οποία, μάλιστα, επωφελείται των κοινών μηχανικών μερών στο VW Group (όπως και οι υπόλοιπες μάρκες του ομίλου). Σε άλλες περιπτώσεις, το κόστος είναι ακόμα υψηλότερο.