Μπορεί τα νέα μοντέλα της Mazda να μην έχουμε την δυνατότητα να τα θαυμάσουμε στην χώρα μας (τουλάχιστον επίσημα), όμως αυτό δεν σημαίνει πως ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν είναι ενεργός. Τουναντίον, διαθέτει μια από τις πιο δυναμικές γκάμες στην αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο από πλευράς εκπροσώπησης στις κατηγορίες όσο και από αυτή των χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων. Όπως το δημοφιλές Mazda3.
H 4η γενιά του μικρομεσαίου χάτσμπακ παρουσιάζεται πιο σπορτίβ και αιχμηρή σχεδιαστικά από ποτέ, με την τεχνοτροπία Kodo να είναι διάχυτη στις εξωτερικές γραμμές. Το σχήμα αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, με το σφηνοειδές εμπρός μέρος να συνεχίζει σε ένα εξίσου δυναμικό προφίλ, το οποίο με την σειρά του οδηγεί σε μια έντονα κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος προς τέρψιν της δημιουργίας αίσθησης κουπέ. Εκεί εντύπωση προκαλεί η τεράστια πίσω κολόνα, η οποία αναντίρρητα είναι από τις μεγαλύτερες που έχουμε δει σε αυτοκίνητο ανεξαρτήτου κατηγορίας. Αυτά για το χάτσμπακ.
Δείτε ακόμα: «Αίλουρος» το Mazda MX-5 στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Το σεντάν είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, τουλάχιστον μπροστά, όπου το πλαίσιο της μάσκας είναι χρωμιωμένο και ενσωματώνει το σχήμα των φτερών του σήματος της Mazda. Η ίδια διάταξη υιοθετείται και στο χάτσμπακ, με την διαφορά ότι εκεί είναι μαύρου χρώματος.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα και οι ρευστές γραμμές. Το ταμπλό πρακτικά αποτελείται από ένα ενιαίο κομμάτι, με την κεντρική κονσόλα να είναι σχεδόν απαλλαγμένη από διακόπτες και οθόνες. Μία αφής 8,8 ιντσών βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ οι διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού και του συστήματος πολυμέσων βρίσκονται κάτω από το επίπεδο της κονσόλας. Οι αεραγωγοί τέλος είναι μετατοπισμένοι προς τα δεξιά και την πλευρά του συνοδηγού.
Διαβάστε επίσης: Ανάκληση 17.920 Mazda στην Ελλάδα
Στα μηχανικά μέρη τώρα, η Mazda φέρνει επανάσταση με τον νέο κινητήρα SkyActiv-X. Προς το παρόν δεν υπάρχουν τεχνικά χαρακτηριστικά, πέρα από το γεγονός πως διαθέτει τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης με την ρύθμιση της ανάφλεξης. Οι Ιάπωνες δεν έδωσαν στην δημοσιότητα στοιχεία ούτε για τους υπόλοιπους κινητήρες, πέρα από τον κυβισμό. Κάτω από το καπό του νέου Mazda3 συναντάμε ατμοσφαιρικά μοτέρ 1.5, 2.0 και 2.5 λίτρων βενζίνης, ενώ υπάρχει και 1.800αρης ντίζελ. Η ανάρτηση είναι εκ νέου ρυθμισμένη ώστε «αυτοκίνητο να στρίβει με έναν τρόπο ρευστό και φυσικό, σαν να χρησιμοποιείς ένα αγαπημένο σου εργαλείο για χρόνια». Τον έλεγχο του εμπρός μέρους αναλαμβάνουν γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ του πίσω ράβδοι στρέψης.
Επιπλέον για πρώτη φορά θα διατίθεται ως υβριδικό (επίσης περιμένουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά) και τετρακίνητο.
Η τεχνολογία φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει, με το 3 να διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα πανικού, διατήρηση λωρίδας κλπ) που αποτελούν τον σύμμαχο των σύγχρονων αυτοκινήτων στην μάχη της οδικής ασφάλειας.