Πάνε 12 χρόνια από την στιγμή που η Audi παρουσίασε ένα κεντρομήχανο supercar και άφησε τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό. Το 2006 κανείς δεν περίμενε από την εταιρία που έβγαζε τα κλασικά Α3 και Α4, να πάρει την πλατφόρμα της Lamborghini Gallardo, να τοποθετήσει τον «θεϊκό» 4.2 V8 FSI των 420 ίππων του RS4 B7 μεταξύ οδηγού και πίσω άξονα, να δανειστεί την ονομασία του αγωνιστικού της πρωτοτύπου που σάρωνε στο Le Mans και να «πάρει στο κατόπι» παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου, όπως η Ferrari και η…Lamborghini.
Δείτε ακόμα: «Σφαγή γενεών» μεταξύ Audi RS 4 και RS 2 (+video)
Το R8, λοιπόν, αποτελεί ορόσημο για την φίρμα του Ίνγκολσταντ και σιγά-σιγά οδεύει για την τρίτη του γενιά. Σε αυτές τις δυο γενιές ο V8 κινητήρας αντικαταστάθηκε από τον V10 των 5.2 λίτρων των Gallardo και μετέπειτα Huracan, οι ίπποι έφτασαν να ξεπερνούν τους 600 (από 420 που είχε το αρχικό μοντέλο) και οι ειδικές εκδόσεις που στοχεύουν στην μεγιστοποίηση των επιδόσεων εντός πίστας έχουν δώσει το δικό τους «χρώμα» στην γκάμα του γερμανικού supercar. Με δεδομένο πως για την επόμενη γενιά η «υβριδοποίηση» είναι βέβαιη, η Audi παρουσιάζει το R8 V10 Plus Competition. Το ταχύτερο, πιο στοχευμένο και ακραίο R8 μέχρι σήμερα.
Κύρια συστατικά της -όπως φαίνεται, αποχαιρετιστήριας έκδοσης του σημερινού R8– είναι το αεροδυναμικό πακέτο, με επιρροές κατευθείαν από το αγωνιστικό R8 GT4. Το splitter και τα ακροπτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, οι πλαϊνές «ποδιές», ο διαχύτης στο κέντρο και οι μορφοποιητές αέρα στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα, αλλά και η τεράστια αεροτομή, όλα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως στα 150 χλμ./ώρα το Competition παράγει διπλάσιο πόσο κάθετης δύναμης σε σχέση με το απλό V10 Plus, ενώ στα 315 χλμ./ώρα η αύξηση στο downforce αγγίζει τα 100 κιλά.
Διαβάστε επίσης: Η μαγεία της ενεργής αεροδυναμικής της Lamborghini σε ένα video
Το βάρος είναι μειωμένο, χάρις στις νέες ζάντες των 20 ιντσών που εξοικονομούν 12 κιλά, και τις πλήμνες τιτανίου που «κόβουν» ακόμα 1 κιλό. Η Audi δεν ανακοίνωσε επιδόσεις πέραν της μειωμένης τελικής (315 χλμ./ώρα αντί των 330), αλλά αν λάβουμε υπόψη πως είναι ελαφρύτερο, το Competition θα θέλει κάτι λιγότερο από τα 3,2 δλ. του V10 Plus για το 0-100 χλμ./ώρα. Λογικά η ιπποδύναμη παραμένει στα 610 άλογα του στάνταρ μοντέλου, ενώ σίγουρο είναι το σύστημα μετάδοσης με το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic και την τετρακίνηση quattro.