To Lancer μετράει σχεδόν 40 χρόνια παρουσίας και 9 γενιές από το 1973 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, ενώ το όνομά του έχει συνδεθεί με το WRC και την κορυφαία έκδοση Evolution. Το νεότερο μικρομεσαίο ιαπωνικό χάτσμπακ που λανσαρίστηκε το 2007 στην έκδοση Sport Sedan και το 2009 στην πιο πρακτική Sportback παρουσιάζει πιο σπορτίφ εικόνα από ποτέ άλλοτε, αφήνοντας στο παρελθόν την συντηρητική σχεδίαση. Το επιθετικό εμπρός του τμήμα με τη «Jet fighter» μάσκα και το αεροδυναμικό του προφίλ με το έντονα κεκλιμένο πίσω τμήμα είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά αισθητικά γνωρίσματα του Lacer Sportback. Ελκυστικό δεν είναι μόνο από πλευράς σχεδίασης αλλά και τιμών αφού κοστίζει από 14.360 ευρώ (με την έκπτωση των 2.500 ευρώ) μαζί με πλήρη εξοπλισμό και διατίθεται μόνο με τον κινητήρα των 1,6 λτ.
Σύγχρονο εσωτερικό με άνετους χώρους επιβατών
Στην καμπίνα τουMitsubishi Lancer 1.6 Sportback η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι σύγχρονη με σπορτίφ λεπτομέρειες όπως είναι οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου, το κυκλικό ταχύμετρο και στροφόμετρο με τους ασημί δακτυλίους, το 3άκτινο τιμόνι κ.α. Ποιοτικά τα στιβαρά σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα, αν και σε υφή μειονεκτούν έναντι ανταγωνιστών που χρησιμοποιούν αφρώδη υλικά. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, τα οποία είναι εύκολα στην χρήση και σε σωστές θέσεις. Στον τομέα των χώρων το Lancer Sportback παρουσιάζεται άνετο εξαιρουμένου του λιγοστού αέρα για τα κεφάλια πίσω λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Όσον αφορά στο πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και τα 344 λτ. που προσφέρει το τοποθετούν λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
‘Ανεση και σταθερότητα σε καλή ισορροπία
Η παγκόσμια πλατφόρμα Project Global που βασίζεται το Lancer και αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi με την Chrysler διαθέτει αρκετά καλή ακαμψία σε συνδυασμό με ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Αυτές έχουν σχετικά μαλακή ρύθμιση και ωφελούν σημαντικά την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα εξασφαλίζουν αρκετά καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές, όπου παρά τις αισθητές κλίσεις του αμαξώματος η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και το ESP επεμβαίνει άμεσα σε κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης. Το τιμόνι του διαθέτει καλή αμεσότητα αλλά δε λείπει μια ασάφεια και η αίσθηση που προσφέρει είναι σχετικά μέτρια, ενώ τα φρένα ικανοποιούν σε απόδοση.
Οικονομικός κινητήρας αλλά με τονισμένο θόρυβο
Το μηχανικό σύνολο των 1.6 λτ. με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (MIVEC) παρουσιάζει καλή απόδοση (117 ίπποι) και κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.300 κιλών. Στις χαμηλές στροφές παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα, ενώ είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού και ανεβάζει ρυθμούς, ωστόσο αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που παράγει από τις μεσαίες στροφές και άνω. Αντιθέτως μεγάλο του πλεονέκτημα αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση που σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., κάτι στο οποίο συμβάλλουν με την σειρά τους το αποτελεσματικό σύστημα Start/Stop και η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση.
(+): Κατανάλωση, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, άνεση ανάρτησης, value for money, εξοπλισμός, εργονομία
(-): Θόρυβος κινητήρα, απουσία μαλακών πλαστικών στο εσωτερικό, θόρυβος κινητήρα