Δοκιμή Mitsubishi Colt Hybrid HEV 143 PS

Πέρασαν πάνω από 10 χρόνια από την τελευταία φορά που είδαμε καινούργιο Mitsubishi Colt. Το ημερολόγιο έγραφε 2013 όταν σταμάτησε η παραγωγή της τέταρτης γενιάς, ενώ το κενό κλήθηκε να το καλύψει το Space Star. Η επιστροφή, όμως του Colt, είναι γεγονός, εν πολλοίς χάρη στη βοήθεια των Γάλλων και της Renault (λόγω κοινοπραξίας), όπως φανερώνει η πασιφανής ομοιότητα του Colt MK5 με το ανανεωμένο Clio.

Το νέο Colt διατίθεται με 3 κινητήρια σύνολα (όλα βενζίνης, ατμοσφαιρικό, τούρμπο και υβριδικό) και σε 4 διαφορετικές εκδόσεις, με την απόδοση να κυμαίνεται από τα 67 έως τα 143 άλογα και τις τιμές από τις 18.700 έως τις 32.690 ευρώ. Η γκάμα του νέου supermini Mitsubishi ξεκινά από την έκδοση Inform και τον 1.000άρη MPI των 67 ίππων, με τιμή 18.700 ευρώ. Ο 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο των 91 ίππων (ο 1.0 TCe, με άλλα λόγια) ανοίγει στις 21.920 ευρώ και την έκδοση Invite Plus, ενώ ο υβριδικός συνδυασμός του 1.6 λτ. βενζινοκινητήρα (91 ίπποι και 141 Nm) και του ηλεκτρικού μοτέρ (49 ίπποι, 205 Nm) των 143 συνολικά ίππων ξεκινά από τις 29.170 ευρώ, επίσης στην έκδοση Invite Plus.

Γαλλική συνταγή, ιαπωνική γεύση

Εμφανισιακά και να μην ασχολείσαι με αυτοκίνητα, αν έχεις δει πώς είναι το Clio δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπερδευτείς. Το νέο σουπερμίνι των «Τριών Διαμαντιών» βασίζεται στο ανανεωμένο της Renault, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στο εμπρός τμήμα. Σε αυτό το σημείο διαφοροποιείται με το δίδυμο Γάλλο αδελφό του στη μάσκα και στον αεραγωγό του προφυλακτήρα. Από εκεί και πέρα μέχρι το πίσω άκρο είναι ίδιο, εξαιρουμένου του λογότυπου «MITSUBISHI» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αυτό, μαζί με το σήμα στη μάσκα, είναι που προκαλούν σύγχυση ακόμα και σε οδηγούς Clio. Δίχως υπερβολή, πετύχαμε ανθρώπους στο τιμόνι του γαλλικού μικρού που «κάρφωναν» το Colt με επιμονή, προφανώς προσπαθώντας να καταλάβουν αν βλέπουν σωστά τα σήματα! Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Colt αξιοποιεί μια πολύ καλή και μοντέρνα σχεδιαστική, αλλά και μηχανολογική, φιλοσοφία.

Τεχνολογία, ποιότητα και χώροι εντός

Ίδια ακριβώς εικόνα και στο εσωτερικό. Μόνο το σήμα στο τιμόνι και οι ονομαστικές αναφορές (μάρκα, μοντέλο) στο σύστημα πολυμέσων σου δίνουν να καταλάβεις πως εδώ είναι Mitsubishi, όχι Renault. Όλα τα άλλα είναι παρμένα απευθείας από το Clio – κάτι εξ ολοκλήρου θετικό βεβαίως, καθότι μιλάμε για μια από τις καλύτερες καμπίνες της κατηγορίας. Η οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (7 ίντσες στις πιο κάτω εκδόσεις) δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, διαθέτοντας εξαιρετικά γραφικά και εντυπωσιακό interface μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (επίσης προαιρετικό) βελτιώνει κατακόρυφα το περιβάλλον μπροστά από τον οδηγό, ενώ το χορταστικό και μαλακό υλικό του ταμπλό παραπέμπει -κυριολεκτικά- σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν και οι χώροι, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και υπό κανονικές συνθήκες για τις αποσκευές τους, με 391 λίτρα διαθέσιμου πορτμπαγκάζ. Η μπαταρία στο full hybrid όμως κόβει πολύ χώρο, περιορίζοντας τη χωρητικότητα στα 301 λίτρα.

Η θέση οδήγησης επίσης είναι πολύ καλή και με άνετο κάθισμα, αν και θα προτιμούσαμε περιστροφικό χειριστήριο για τη ρύθμιση της πλάτης, καθώς ο διακόπτης δεν βολεύει εκεί που είναι τοποθετημένος (πλάι και μπροστά στο έδρανο), ενώ και η σκαλωτή ρύθμιση δυσκολεύει κάπως την ιδανική κλίση της πλάτης. Ιδανικά τοποθετημένος, αντίθετα, είναι ο τόσο ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου (που δεν τον πολυχρησιμοποιείς), όσο και το υποβραχιόνιο που βρίσκεται στο σωστό ύψος και την ιδανική απόσταση από το δεξί σου χέρι.

Πρώτη φορά υβριδικό και τόσο οικονομικό

H συγγένεια με το Clio χαρίζει στο Clio και μια ιστορική πρωτιά, καθώς κάνει πρεμιέρα υβριδικό σύνολο στα μηχανικά του μέρη. Το Colt HEV 143 PS είναι «τάλε κουάλε» με το Clio E-Tech 145, κι ας έχουν διαφορά 2 ίππων στο όνομα. Εννοείται ότι αυτά τα δυο άλογα δεν φαίνονται πουθενά αλλού, πέρα από την ονομασία του μοντέλου, καθώς στο τεχνικό σκέλος αναλαμβάνει η εξαιρετική full hybrid διάταξη της Renault.

Ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 94 ίππων και 148 Nm συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, ο καθένας με τη δική του αρμοδιότητα στην κίνηση του αυτοκινήτου. Το ένα ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 49 ίππους και 200 Nm, αποτελώντας την καρδιά του υβριδικού συστήματος. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 20 ίππους/50 Nm κι είναι υπεύθυνος για το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο, αλλά και την εκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Μιλώντας για το κιβώτιο, η Mitsubishi (και η Renault) δηλώνει πως προσφέρει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας. Στην πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τις προσαρμογές της μετάδοσης στις συνθήκες κίνησης, καθώς βάζει απλά τον επιλογέα στη θέση «D»  και φεύγει. Στις μεγάλες κατηφόρες αντίστοιχα μπορεί να επιλέξει το «B» και να αφήσει στην ανάκτηση ενέργειας τόσο το φρενάρισμα, όσο και τη φόρτιση της μπαταρίας

Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, προκειμένου να έχεις στο δεξί σου πεντάλ διαθέσιμα 143 άλογα και μια εξόχως ζωηρή διάθεση για επιτάχυνση, όπως φανερώνουν τα 9,3 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Ο βενζινοκινητήρας ακούγεται αρκετά όταν πιέζεις, αλλά ευτυχώς τα ντεσιμπέλ δεν μεταφράζονται σε κατανάλωση βενζίνης. Με μπόλικο «κυνήγι» για τις ανάγκες της φωτογράφισης, η ένδειξη στο trip δεν ξεπέρασε τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. Σε νορμάλ καταστάσεις ή ακόμα καλύτερα μέσα στην πόλη, όπου «καθαρίζει» ο ηλεκτροκινητήρας, πολύ άνετα πέφτεις στα 4,8-5,3 λίτρα/100 χλμ.! Μπόνους οι εκπομπές CO2 των  96 γρ./χλμ. νούμερο, που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.

Γάλλος με τα όλα του οδηγικά

Όλα τα προσόντα του «φραντσέζικου» pedigree αποτυπώνονται με τον καλύτερο τρόπο και στην οδήγηση του νέου Colt. Η ανάρτηση συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε μια πανηγυρική έκφανση της γαλλικής σχολής. Το αυτοκίνητο περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενοχλώντας τους επιβάτες μόνο σε κομματιασμένα σημεία οδοστρώματος  και άσφαλτο που θυμίζει τέτοια μόνο κατ’ όνομα. Η καμπίνα είναι επαρκέστατα απομονωμένη από θορύβους κινητήρα και αέρα, παρέχοντας ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον για ταξίδια, ενώ και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα.

Υπό πίεση δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος. Το αμάξωμα γέρνει ακριβώς όσο χρειάζεται για να φορτίσει την εξωτερική πλευρά και να ενισχύσει τη μηχανική πρόσφυση, η οποία ούτως ή άλλως είναι ατελείωτη με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Υποστροφή θα προκύψει μόνο αν σου πέσει τούβλο στο γκάζι εν μέσω φουρκέτας, ενώ η ουρά θα ελαφρώσει μόνο αν το επιδιώξεις και πάντα πανεύκολα ελεγχόμενη, μέσω του σωστά ζυγισμένου και ακριβούς συστήματος διεύθυνσης. Τα φρένα, τέλος, στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων, αλλά το πεντάλ έχει σκληρή αίσθηση και δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του.

(+) Εμφάνιση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, χώροι επιβατών, ποιότητα κατασκευής
(-) Τιμή, μειωμένο πορτμπαγκάζ, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
94/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
148/3.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
49+20
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
205+50
Συνδυαστική ισχύς (PS)
143
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.053
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.439
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.256
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
301
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
29.170 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store