Το δεύτερης γενιάς i10 εκσυγχρονίζεται πλήρως και η Hyundai γίνεται περισσότερο ανταγωνιστική στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων όσο ποτέ άλλοτε. Ήδη από το 2007 με το λανσάρισμα του πρώτης γενιάς i10 βελτίωσε σημαντικά την εικόνα της στην κατηγορία, στην οποία εισήλθε το 1997 με το Atos, σημειώνοντας αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία. Ένα από τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν το ενδιαφέρον στο νέο Hyundai i10 είναι η πλήρως εκσυγχρονισμένη σχεδίασή του τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, θυμίζοντας τα μεγαλύτερα μοντέλα της Hyundai και δίνοντας την αίσθηση αυτοκινήτου της μικρής κατηγορίας παρά αυτής των μίνι. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλουν εκτός -από την πιο συμπαγή αίσθηση που αποπνέει- και οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Πιο αναλυτικά, το νέο i10 έχει μήκος 3.665 χιλιοστά (+80), πλάτος 1.660 χλστ. (+65), ύψος 1.500 χλστ. (-50) και μεταξόνιο 2.385 χλστ. (+5).
Με την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων οι επιβάτες του απολαμβάνουν μεγαλύτερες ανέσεις, αφού έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια και ωφέλιμο πλάτος, ενώ και ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 27 λίτρα και έφτασε τα 250, τιμή που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Επιπλέον το εσωτερικό του νέου Hyundai i10 αναβαθμίστηκε σημαντικά σε σχεδίαση και υλικά, διαθέτει ευχάριστο και μοντέρνο διάκοσμο, καθώς και «τυπικά» για Hyundai πολύ καλή εργονομία. Για πρώτη φορά μάλιστα εξοπλίζεται με cruise control, έξυπνο κλειδί με μπουτόν start/stop στον κινητήρα και με αυτόματο κλιματισμό.
Βελτιωμένες με την σειρά τους παρουσιάζονται η άνεση και η οδική συμπεριφορά χάρη στην επανασχεδιασμένη ανάρτηση, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια, το χαμηλότερο κέντρο βάρους μέσω της μείωσης του ύψους του αμαξώματος και της αύξησης της στρεπτικής ακαμψίας λόγω κυρίως της εκτενέστερης χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής. Η εμπρός ανάρτηση του νέου i10 με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός διαθέτει νέα γεωμετρία, ενώ στην πίσω με τον ημιάκαμπτο άξονα τα αμορτισέρ είναι τοποθετημένα κάθετα και όχι με κλίση όπως του πρώτης γενιάς μοντέλου, έτσι ώστε (σύμφωνα με την Hyundai) να προσφέρουν καλύτερη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Για την κίνηση του νέου i10 υπάρχουν ο 3κύλινδρος 1.0 λίτρου και σε έκδοση με υγραέριο (LPG), καθώς και ο μεγαλύτερος των 1.25 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Ο αρχικός αποδίδει 66 ίππους (67 το LPG) και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις δεδομένου του αστικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη μείωση των κραδασμών και στην ποιότητα της λειτουργίας του, λόγω της 3κύλινδρης κεφαλής του. Επιπλέον στην έκδοση BlueDrive εφοδιάζεται με σύστημα Stop & Go στον κινητήρα και ζάντες 13 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης εκπέμποντας λιγότερα από 100 γρ./χλμ. CO2 (δείτε παρακάτω τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά).
Τέλος το σχεδιασμένο στην Γερμανία και κατασκευασμένο στην Τουρκία, δεύτερης γενιάς i10, εφοδιάζεται στάνταρ με ESC και με 6 αερόσακους, αυξάνοντας σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας σε σχέση με το υπάρχον i10, το οποίο στην αρχική του έκδοση εφοδιάζεται με μόνο αερόσακο οδηγού. Οι πωλήσεις του νέου i10 θα ξεκινήσουν από τον ερχόμενο Νοέμβριο και αναμενόμενα θα προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές, όπως άλλωστε ισχύει και με τα μεγαλύτερα μοντέλα της Hyundai.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||||
Μοντέλο | 1.0 | 1.0 BlueDrive | 1.0 LPG | 1.2 | 1.2 Auto |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 998 | 998 | 1.248 | 1.248 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 66/5.500 | 66/5.500 | 67/6.200 | 87/6.000 | 87/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 94/3.500 | 94/3.500 | 90/3.500 | 120/4.000 | 120/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,9 | 15,1 | 15,2 | 12,3 | 13,8 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 155 | 155 | 153 | 171 | 163 |
Βάρος (κιλά) | 952 | 933 | 989 | 941 | 961 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 252 | 252 | 252 | 252 | 252 |
Κατανάλωση – CO2 | |||||
Μοντέλο | 1.0 | 1.0 BlueDrive | 1.0 LPG | 1.2 | 1.2 Auto |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 6,0 | 5,1 | 8,0 | 6,5 | 8,0 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 4,0 | 3,7 | 5,1 | 4,1 | 5,1 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 4,7 | 4,3 | 6,2 | 4,9 | 6,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108 | 98 | 142 | 114 | 142 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 97,2 | 0 | 241,4 | 102,6 | 241,4 |