Best seller μικρά αυτοκίνητα το 9μηνο του 2013
Τα μικρά αυτοκίνητα και ειδικά με τους κινητήρες πετρελαίου (δείτε τα όλα εδώ) αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλές επιλογές, αφού συνδυάζουν τις προσιτές τιμές με την χαμηλή κατανάλωση και πάγια έξοδα. Αξίζει να σημειώσουμε πως το πρώτο 9μηνο του 2013 η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων έχει συγκεντρώσει το 44,3% των ταξινομήσεων, ενώ στο σύνολο της αγοράς πάνω από το 60% των αυτοκινήτων που πωλούνται αφορούν μοντέλα με κινητήρες έως 1.400 κ.εκ. Τα best seller αυτοκίνητα του 2013, από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο είναι τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Volkswagen Polo και Hyundai i20, από τα οποία επιλέξαμε και συγκρίνουμε τις ντίζελ εκδόσεις με τα πιο πρακτικά 5θυρα αμαξώματα σε τιμές που είναι παραπλήσιες μεταξύ τους.
Πιο προσιτό σε τιμή το Opel Corsa
Συγκρίνοντας τα Yaris 1.4 D-4D 90 PS, i20 1.4 CRDi 90 PS, Corsa 1.3 DTE ecoFLEX 95 PS και το VW Polo 1.2 TDI 75 PS, βλέπουμε πως το μικρό ντίζελ Opel είναι αυτό που συμφέρει περισσότερο, αφού έχει την χαμηλότερη τιμή, ξεκινώντας από τις 13.000 ευρώ (με την έκπτωση των 2.400 ευρώ) ή από 12.162 ευρώ και με το όφελος της απόσυρσης. Ωστόσο από τον αρχικό του εξοπλισμό διατίθεται μόνο μετωπικούς αερόσακους, οι οποίοι είναι πλέον λίγοι για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Πολύ καλό value for money παρουσιάζει και το Hyundai i20 1.4 CRDi με πλήρη εξοπλισμό και τιμή στα 14.050 ευρώ (με την έκπτωση), το Yaris ανεβαίνει στις 14.360 ευρώ χωρίς όμως ESP στη βασική του έκδοση, ενώ το Polo με τον 1.2 TDI δεν προσφέρεται με κάποια έκπτωση και η τιμή του το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Καλύτερα χαρακτηριστικά ο κινητήρας του Yaris
Τα ντίζελ μηχανικά σύνολα των 1.3 έως 1.4 λίτρων που εφοδιάζουν τα Yaris, i20 και Corsa έχουν παραπλήσια απόδοση, ενώ το μοτέρ του Hyundai εμφανίζει την περισσότερη ροπή από τις χαμηλότερες στροφές. Ωστόσο, καλύτερη επιτάχυνση προσφέρει ο πετρελαιοκινητήρας του Yaris, ο οποίος διαθέτει πιο πολιτισμένη λειτουργία, είναι «γεμάτος» από χαμηλά και με πολύ καλή ελαστικότητα. Το ντίζελ μοτέρ του i20 των 1.4 λίτρων έχει καλή ελαστικότητα στις μεσαίες κυρίως στροφές αφού χαμηλά και υπό συνθήκες φορτίου, παρουσιάζει μια σχετική υστέρηση απόκρισης αναγκάζοντας έτσι κάποιες φορές σε κατέβασμα σχέσης. Στο Corsa o 1.3 diesel εμφανίζει πιο αισθητούς κραδασμούς και θόρυβο σε όλο το φάσμα των στροφών του και ενδέχεται να ενοχλήσει κυρίως σε ρυθμούς ταξιδιού, ενώ το τράβηγμα στις πολύ χαμηλές στροφές ικανοποιεί αλλά δεν ενθουσιάζει, αφού αποδίδει καλύτερα και επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου και άνω. Από την άλλη πλευρά το Corsa είναι το οικονομικότερο σε κατανάλωση και με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 (βάσει εργοστασιακών μετρήσεων). Αναμενόμενα ο 1.2 TDI του Polo είναι ο «ασθενέστερος» και μεγαλύτερο μειονέκτημά του είναι η έλλειψη δύναμης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., κάτι που γίνεται αισθητό έως και ενοχλητικό κατά την εκκίνηση και ειδικά σε ανηφορικό δρόμο. Να επισημάνουμε ότι υπάρχει και Polo 1.6 TDI 90 PS αλλά με τιμή από 16.060 ευρώ και 1.600άρη κινητήρα είναι εκτός συναγωνισμού και δεδομένων αγοράς.
Πιο ολοκληρωμένο στο δρόμο το Yaris
Μεταξύ των αυτοκινήτων του συγκριτικού, το Yaris 1.4 diesel είναι αυτό με τα πιο ομοιογενή χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός του ροπάτου κινητήρα, της σχετικά σφιχτής αλλά άνετης ανάρτησης και το στιβαρό πλαίσιο συνθέτουν ένα ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο, το οποίο παράλληλα είναι -παραδοσιακά για Toyota- ευκολοδήγητο και ευέλικτο λόγω των «συμπαγών» του διαστάσεων. Η σταθερότητα που επιδεικνύει σε κάθε διαδρομή είναι πολύ καλή, το τιμόνι προσφέρει θετική αίσθηση και αμεσότητα, όπως και τα αποτελεσματικά του φρένα.
Ασφαλή οδική συμπεριφορά διαθέτει και το Polo με το στιβαρό πλαίσιο και την πιο μαλακή ανάρτηση, το οποίο οδηγικά δεν παρουσιάζει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω και του μικρού 1.200άρη κινητήρα. Στο Opel Corsa 1.3 diesel η ανάρτησή του αμβλύνει με καλό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων αλλά η ποιότητα κύλισης δεν είναι τόσο καλή. Ο οδηγός του λαμβάνει στιβαρή αίσθηση από το πλαίσιο και μπορεί να κινηθεί σβέλτα, ωστόσο από το τιμόνι θα ζητηθεί περισσότερο βάρος και πληροφόρηση ειδικά στις στροφές. Στο i20 1.4 diesel η ανάρτησή του προσφέρει καλή άνεση και ασφαλή οδική συμπεριφορά, όμως η οδηγική αίσθηση είναι μέτρια αφού ο οδηγός έχει να κάνει με ένα ασαφές ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με μέτρια επαναφορά και πληροφόρηση.
Ανώτερο σε ποιότητα το Polo, πιο ευρύχωρα τα Yaris και Corsa
Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής πιο προσεγμένο είναι το Polo, θυμίζοντας αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, παρά μικρό. Το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το πάνω τμήμα του ταμπλό ενισχύει σημαντικά την εικόνα αυτή σε συνδυασμό με την στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Προσεγμένο ποιοτικά είναι και το Toyota Yaris με τα συμπαγή σκληρά πλαστικά και το ανάλογου επιπέδου φινίρισμα, καλή ποιότητα εμφανίζει και το i20, όπως και το Corsa με τις κάποιες μικροατέλειες στην συναρμογή.
Από πλευράς χώρων και στα τέσσερα μικρά αυτοκίνητα οι φιλοξενούμενοι εμπρός και δύο ακόμα ενήλικοι στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Πιο ευρύχωρο είναι το Yaris μαζί με το Corsa, διαθέτοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια πίσω. Για τις αποσκευές πιο πολύ χώρο προσφέρει το i20 με 295 λίτρα, ενώ τα υπόλοιπα μοντέλα ακολουθούν με μικρή διαφορά.
Συμπέρασμα: Πληρέστερο το Yaris, οικονομικότερο το Corsa
Εξετάζοντας τις τιμές των τεσσάρων μικρών ντίζελ του συγκριτικού, πιο οικονομική επιλογή με χαμηλότερη τιμή από 1.000 ευρώ και πάνω αποτελεί το Corsa 1.3 diesel (με την έκπτωση), ενώ συνολικά είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο, το οποίο ωστόσο έχει αρχίσει πλέον και δείχνει την ηλικία του. Πιο ολοκληρωμένη πρόταση σε κάθε τομέα είναι το Yaris με τον πολύ καλό ντίζελ 1.4, τα πιο ομοιογενή συμπεριφορά στο δρόμο, τους άνετους χώρους και το νεανικό χαρακτήρα. Η τιμή του είναι ελαφρώς υψηλότερη, ενώ από την αρχική του έκδοση απουσιάζει το ESP. Ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά προσφέρει και το i20 1.4 diesel, ενώ το Polo 1.2 diesel με την καλύτερη ποιότητα είναι αναλογικά το ακριβότερο (βάσει μικρότερου κινητήρα) και ο 1.200άρης ντίζελ κρίνεται μάλλον οριακός.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Μοντέλο | i20 1.4 CRDi | Corsa 1.3 DTE | Yaris 1.4 D-4D | Polo 1.2 TDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.396 | 1.248 | 1.364 | 1.199 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 5 | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/4.000 | 95/4.000 | 90/3.800 | 75/4.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.500 | 190/1.750 | 205/1.800 | 180/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 12,3 | 10,8 | 13,9 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 174 | 177 | 175 | 170 |
Βάρος (κιλά) | 1.115 | 1.160 | 1.060 | 1.150 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 295 | 285 | 286 | 280 |
Κατανάλωση – CO2 | ||||
Μοντέλο | i20 1.4 CRDi | Corsa 1.3 DTE | Yaris 1.4 D-4D | Polo 1.2 TDI |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 4,9 | 3,7 | 4,8 | 4,6 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 3,6 | 3,1 | 3,4 | 3,3 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 4,1 | 3,3 | 3,9 | 3,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 106 | 88 | 103 | 99 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 95,4 | 0 | 92,7 | 0 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||||
Μοντέλο | i20 1.4 CRDi | Corsa 1.3 DTE | Yaris 1.4 D-4D | Polo 1.2 TDI |
ESP | • | • | ♦ | • |
Αερόσακοι | 6 | 2 | 4 | 4 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | ♦ | • | • | • |
Air condition | • | • | • | • |
Κλιματισμός | ♦ | ♦ | ♦ | ♦ |
Ράδιο CD | • | • | • | • |
Αρχική τιμή | 15.450€ | 15.400€ | 15.060€ | 14.330€ |
Τιμή με έκπτωση | 14.050€ | 13.000€ | 14.360€ | – |
Τιμή με απόσ. και έκπτωση | 13.090€ | 12.162€ | 13.400€ | 13.370€ |