1. Κακές/ελλιπείς φωτογραφίες: Σημαντικό βήμα για να πάρει τηλέφωνο ο ενδιαφερόμενος. Αν η αγγελία του αυτοκινήτου δεν έχει ή έχει κακής ποιότητας φωτογραφίες, πολλοί αγοραστές θα την προσπεράσουν. Οι πολλές και καλές φωτογραφίες προϊδεάζουν θετικά, αρκεί βέβαια να αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.
2. Προχειρογραμμένο κείμενο: Πολλά ορθογραφικά λάθη, ελάχιστες λέξεις, καμία ουσιώδης πληροφορία για το αυτοκίνητο το ίδιο. Όσο πιο αναλυτικό είναι το κείμενο, τόσο λιγότερη αβεβαιότητα δημιουργείται γύρω από την κατάστασή του. Η ορθογραφία είναι εκ των ουκ άνευ, όπως ένα λάθος χτυπάει άσχημα σε ένα άρθρο, έτσι χτυπάει και σε μια αγγελία.
3. Παράλογη τιμή: Η τακτική «βάζω την τιμή ψηλά αλλά τη φλαγκάρω ως συζητήσιμη» δεν αποδίδει πολύ, ειδικά αυτές τις εποχές, με αποτέλεσμα πολλά καλά αυτοκίνητα να μένουν απούλητα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι αγοραστές σήμερα έχουν συγκεκριμένο budget, οπότε ένα αυτοκίνητο με πολύ υψηλότερη τιμή από όλα τα άλλα χωρίς προφανή λόγο δεν θα πουληθεί εύκολα, ενώ θα κοπεί και από τα σχετικά φίλτρα αναζήτησης με ανώτατο όριο στην τιμή.
4. Ένα βρώμικο αυτοκίνητο μειώνει κατακόρυφα τις πιθανότητες σου να πουλήσεις το αυτοκίνητο ενώ δίνει και μια την εικόνα ενός ιδιοκτήτη που το αμάξι του το κακομεταχειρίζεται. Ένα επαγγελματικό πλύσιμο/γυάλισμα εξωτερικά και ένας βιολογικός καθαρισμός εσωτερικά θα δώσει άλλο κύρος στο αυτοκίνητο, στη χειρότερη ακόμα και ένα απλό πλύσιμο όμως αλλάζει όλη την εικόνα!
5. Ληγμένο ΚΤΕΟ: Ακόμα ένα συχνό φαινόμενο, το οποίο όχι μόνο φέρει πρόστιμο για την επανέκδοσή του, αλλά και πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου στο δρόμο από την αστυνομία. Τέλος, στο ψυχολογικό κομμάτι, προϊδεάζει για ένα σχετικά αμελή οδηγό.
6. Μικροπροβλήματα: Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που χαλάνε την εικόνα ενός αυτοκινήτου, από γρατζουνιές/γδαρσίματα και ηλεκτρικές δυσλειτουργίες, μέχρι τα φθαρμένα πατάκια. Στην καθημερινή χρήση ενός αυτοκινήτου αυτά είναι φυσιολογικές φθορές, χαλάνε όμως πολύ τη συνολική αίσθηση και προσθέτουν έξτρα φόρτο στον αγοραστή για να τα φτιάξει. Κατά συνέπεια, η τιμή κατεβαίνει με δυσανάλογο τρόπο, ενώ αν τα έφτιαχνε ο ιδιοκτήτης μάλλον θα πετύχαινε τιμή που θα υπερκάλυπτε το κόστος επισκευής.
7. Απόκρυψη προβληματικής κατάστασης/ιστορικού: Από τη στιγμή που όλοι οι ιδιοκτήτες δέχονται τον τεχνικό έλεγχο, δεν υπάρχει λόγος απόκρυψης ή αμφισβήτησης ενός φορτωμένου ιστορικού.
8. Ελλιπές ιστορικό service: Ίσως το μεγαλύτερο λάθος που βλέπουμε, να μην έχει το αυτοκίνητο βιβλίο service, ή να έχει ένα το οποίο είναι ελλιπές. Κάθε τι που κάνουμε στο αυτοκίνητο πρέπει να καταγράφεται, από την αλλαγή λαδιού μέχρι το μεγαλύτερο service. Ακόμα και αν δεν έγιναν σε επίσημο ή εξουσιοδοτημένο συνεργείο, πρέπει να υπάρχουν σφραγίδες και χιλιόμετρα, ώστε να μην υπάρχει αβεβαιότητα από την πλευρά του αγοραστή για το αν και πότε έγιναν.
9. Προβληματική επικοινωνία μέσω τηλεφώνου: Όταν ο ενδιαφερόμενος παίρνει τηλέφωνο περιμένει ο ιδιοκτήτης με ευγένεια και υπομονή να του μιλήσει για το αυτοκίνητο. Απότομες συμπεριφορές ή φράσεις τύπου «μη τα λέμε τώρα τηλεφωνικά, έλα δες το» δεν εκλαμβάνονται με τον καλύτερο τρόπο, ειδικά όταν ο χρόνος όλων είναι περιορισμένος και τα αυτοκίνητα προς πώληση πολλά.
10. «Έκπληξη/άρνηση» για τα αποτελέσματα του τεχνικού ελέγχου: Είπαμε και πιο πάνω, καλό είναι κάποιος να έχει ελέγξει το αυτοκίνητό του πριν το βγάλει για πώληση, ώστε να γνωρίζει ακριβώς τι έχει, και βάσει αυτού να καθορίσει και μία δίκαιη τιμή, αναφέροντας όλα τα ευρήματα στον ενδιαφερόμενο. Αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων μπροστά στον μηχανικό και τον αγοραστή, νεύρα, συχνές φράσεις και περίεργες αντιδράσεις κατά την πώληση του αυτοκινήτου όχι μόνο ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες πώλησης, αλλά δείχνουν και ασέβεια προς τον άνθρωπο που ξόδεψε χρόνο και χρήμα για να ελέγξει το αυτοκίνητο. Εδώ πρέπει να πούμε ότι εφόσον διακρίνεις σοβαρό ενδιαφέρον καλό είναι να μην αρνηθείς ένα test-drive ακόμα και αν αποφασίσεις να οδηγήσεις ο ίδιος το αυτοκίνητο με τον ενδιαφερόμενο ή τον μηχανικό ως συνοδηγό.
11. Περίεργες συμπεριφορές την ώρα της συνάντησης: Ευγένεια και λογική, αυτό χρειάζεται την ώρα της διαπραγμάτευσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στο σημείο εκείνο ο ενδιαφερόμενος έχει ήδη σχηματίσει μια εικόνα για το αυτοκίνητο, και είναι κοντά στο να το αγοράσει. Ακόμα και αν οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό, πρέπει πάντα να διαχειρίζονται ευγενικά.
Πηγή: www.spotmechanic.gr