Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από leasing θεωρούνται από πολλούς αγοραστές ως «κακά» και γενικότερα αποφεύγονται. Αν ρωτήσεις κάποιον, το βασικό επιχείρημα που θα λάβεις στηρίζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες τους τα κακομεταχειρίζονται επειδή δεν είναι δικά τους. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι…
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Τα αυτοκίνητα leasing που πωλούνται στην αγορά σήμερα είναι κατά κόρον εταιρικά, με εξαίρεση κάποια τα οποία είναι μισθωμένα απευθείας από ιδιώτες. Tα leasing λοιπόν είναι αυτοκίνητα καινούρια, τα οποία μισθώνονται για ένα χρονικό διάστημα από επιχειρήσεις, κυρίως ως «εργαλεία» δουλειάς για τους εργαζομένους τους.
Που γίνονται τα service αυτών των αυτοκινήτων;
1. Υπάρχουν οι εταιρείες μίσθωσης που έχουν τα δικά τους συνεργεία και αναλαμβάνουν οι ίδιες τη συντήρηση του «στόλου» τους. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι δεν γνωρίζουμε 1) τις εργασίες που γίνονται στο κάθε αμάξι, 2) κατά πόσο τηρούνται ευλαβικά οι οδηγίες του κατασκευαστή και 3) την ποιότητα των ανταλλακτικών που τοποθετούνται σε αυτά. Συνήθως, τα αυτοκίνητα αυτά δεν έχουν κάποιο βιβλίο σέρβις, φυσικό ή ηλεκτρονικό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πιστοποιηθούν και τα χιλιόμετρά τους.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να δεις αν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά
2. Υπάρχουν και οι εταιρείες leasing που ακολουθούν τις συμβουλές του κατασκευαστή κατά γράμμα. Τα σέρβις στα αυτοκίνητα τους γίνονται πάντα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και όλες οι εργασίες καταγράφονται αναλυτικά έτσι όπως πρέπει. Το τίμημα βέβαια σε αυτή την περίπτωση είναι το υψηλότερο κόστος μίσθωσης το οποίο επωμίζεται η εταιρεία ή το στέλεχος.
Το θέμα ωστόσο δεν τελειώνει εδώ. Γιατί έχει βγει η φήμη ότι τα leasing είναι εξορισμού κακομεταχειρισμένα; Τι χρήση γίνεται στο αυτοκίνητο και από ποιούς;
Oι 3 κατηγορίες εταιρικών leasing
1. Τα αυτοκίνητα για όλες τις δουλειές. Αυτά χρησιμοποιούνται καθημερινά από τους υπαλλήλους για τις μετακινήσεις τους εν ώρα εργασίας. Μπορεί να είναι πωλητές, μηχανικοί, οδηγοί κλπ. που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για την μετακίνηση τους στην πόλη. Όπως καταλαβαίνεις αυτά τα αυτοκίνητα αλλάζουν πολλά «χέρια» και φυσικά αποκτούν αμέσως ένα προβάδισμα στο να χαρακτηρισθούν ύποπτα.
2. Τα αυτοκίνητα στελεχών. Αυτά δηλαδή που αποτελούν παροχή προς τα στελέχη των επιχειρήσεων για να κυκλοφορούν καθημερινά. Μια πιο προσωπική υπόθεση όπου οι ιδιοκτήτες αρκετά συχνά, με το πέρας της μίσθωσης έχουν το δικαίωμα και να το αγοράσουν. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι συνήθως πιο προσεγμένα από τα παραπάνω, αφού οι χρήστες τους φέρουν ευθύνη για τυχόν ζημιές που θα προκαλέσουν στο αυτοκίνητο (συνήθως τα πρώτα 300-600 ευρώ για κάθε ζημιά τα πληρώνει ο οδηγός και τα υπόλοιπα τα καλύπτει η μεικτή ασφάλεια).
Διαβάστε ακόμα: Σημάδια τρακαρισμένου αυτοκινήτου
3. Τα αυτοκίνητα δρομείς. Ναι μεν είναι επαγγελματικά, αλλά η χρήση τους γίνεται κυρίως σε αυτοκινητόδρομο. Είναι συνήθως κατηγορίας hatchback ή και μεγαλύτερα, μπορεί με diesel κινητήρες και προορίζονται για να κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε εθνικές οδούς. Πολλά χιλιόμετρα μεν, πιο ήπια χρήση δε, που αν έχουν και τη σωστή συντήρηση δεν χρήζουν καμιάς υποψίας ή φόβου.
Οι πιθανότητες να πετύχεις κάποιο καλό αυτοκίνητο leasing στην αγορά ως μεταχειρισμένο, είναι μοιρασμένες. Ναι μεν υπάρχουν κακά αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν και πολύ καλά!
Ο τελευταίος «σταθμός» πριν έρθει στα χέρια σου ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι ο έμπορος.
Από τη leasing, στην έκθεση για πώληση
Το 99% των αυτοκινήτων leasing καταλήγει σε εμπόρους, όπου οι ίδιοι με τη σειρά τους τα διοχετεύουν στην αγορά. Είναι λοιπόν στο χέρι του εμπόρου αν θα πει όλη την αλήθεια για το αυτοκίνητο που πουλάει. Η εμπειρία της spotmechanic λέει πως τα πράγματα εδώ είναι επίσης μοιρασμένα, αφού κάποιοι επαγγελματίες παρέχουν όλη τη διαθέσιμη πληροφορία για το αυτοκίνητο στους πελάτες τους, ενώ άλλοι θα αποκρύψουν το βιβλίο service, θα αλλάξουν τα χιλιόμετρα, θα διαστρεβλώσουν την πραγματική εικόνα του αυτοκινήτου. «Αγαπημένη» πρακτική χρόνων που όλοι γνωρίζουμε και η οποία τελευταία ακολουθείται και από ιδιώτες!
Διαβάστε ακόμα: Πως να ελέγξεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μόνος σου
Συνοψίζοντας…
Τα αυτοκίνητα leasing δεν είναι απαραιτήτως «κακή» επιλογή για να αγοράσεις ως μεταχειρισμένο. Κάθε άλλο. Από τη στιγμή που το ιστορικό του είναι καταγεγραμμένο και μπορεί να ελεγχθεί, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Το πρόβλημα παρουσιάζεται όταν γίνονται «παρεμβάσεις» ή «αποκρύψεις» και σε τέτοιες περιπτώσεις, σαφώς απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή. Αυτό όμως δεν ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα, είτε είναι leasing είτε όχι.
Πηγή: www.spotmechanic.gr