Η πρόταση της Opel στα μικρά SUV, το Crossland X αποτελεί μια πιο οικονομική επιλογή και με πιο μαζεμένες διαστάσεις έναντι του αμέσως μεγαλύτερου Mokka X, καλύπτοντας εκείνους που θέλουν ένα «υπερυψωμένο» όχημα πόλης ή ένα κόμπακτ και πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Αρχικά, το μήκους 4,2 μ. Opel Crossland X κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με το μοντέρνο και νεανικό του σχεδιασμό, ο οποίος ενισχύεται περεταίρω από τη δυνατότητα επιλογής διχρωμίας, μεταξύ εννιά αποχρώσεων αμαξώματος και τριών οροφής.
Δείτε ακόμη: Δοκιμές όλων των νέων μοντέλων
Η αρχική έκδοση του Opel Crossland Χ διατίθεται με τον κινητήρα των 1.2 λτ. ισχύος 81 ίππων (από 15.950 ευρώ) και κατόπιν υπάρχει ο 1.200άρης turbo των 110 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (διαβάστε εδώ το τεστ), ή με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής. Παράλληλα, υπάρχει και ο 1.6 diesel των 99 ίππων (από 18.950 ευρώ). Το Crossland X 1.2 Turbo 110 hp AT6 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.850 ευρώ με όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας και είναι ακριβότερο κατά 1.200 ευρώ από την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο (από 19.650 ευρώ).
Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η εμπρός κάμερα Opel Eye, η οποία αποτελεί τη βάση για διάφορα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης, Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, Σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με περιοριστή ταχύτητας, Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης με ανίχνευση πεζού και Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης.
Δυνατός ο 1.2 Turbo κινητήρας των 110 ίππων
Την κίνηση του Opel Crossland X 1.2 Turbo 110 hp αναλαμβάνει το 3κύλινδρο, άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο του ομίλου PSA Peugeot-Citroen, το οποίο στο συγκεκριμένο μοντέλο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το εν λόγω κιβώτιο διαθέτει και επιλογή χειροκίνητων εναλλαγών των σχέσεων μετάδοσης με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Η οδήγηση στην πλήρως αυτόματη λειτουργία κάνει τις μετακινήσεις πιο ξεκούραστες, ωστόσο η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων δεν είναι από τις πιο ομαλές.
Το 1.200άρι turbo μοτέρ εμφανίζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, όπου όμως δεν λείπουν κραδασμοί, οι οποίοι περιορίζονται όσο ανεβαίνουν οι στροφές και ο κινητήρας δείχνει τη δύναμή του μέχρι τις πιο υψηλές. Από πλευράς επιδόσεων, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,8 δλ. (10,6 δλ. με το 5τάχυτο μηχανικό) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 187 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση είναι σχετικά «τσιμπημένη» και κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες στα 8,0 λτ./100 χλμ.
Ευέλικτο στην πόλη και ευκολοδήγητο
Η ευελιξία στην πόλη και η ευκολία στους χειρισμούς είναι το κύριο ζητούμενο για ένα μικρό SUV όπως είναι το Opel Crossland X, το οποίο θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον. Οι μαζεμένες του διαστάσεις σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και το αυτόματο κιβώτιο κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα. Στον τομέα της άνεσης θα μπορούσε να ήταν καλύτερο, αφού οι πιο έντονες κυρίως ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στους ανοιχτούς δρόμους το αμάξωμα του Crossland X ικανοποιεί με την σταθερότητά του, ενώ σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι λογικές και η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και ελεγχόμενη μέσω του τιμονιού με την καλή σχετικά αίσθηση.
Πρακτικό εσωτερικό με καλή ποιότητα
Ο θάλαμος των επιβατών του Opel Crossland X διαθέτει μοντέρνα εικόνα, που ενισχύει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, από όπου ελέγχονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων είναι ο πίνακας οργάνων, πάνω από τον οποίο τοποθετείται το προαιρετικό head-up display με τις διάφορες ενδείξεις για την ταχύτητα, το cruise control, τις πινακίδες σήμανσης, το navigation κ.λπ. Από πλευράς κατασκευής, το εσωτερικό του Crossland X αφήνει καλές εντυπώσεις με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλής υφής σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και την ικανοποιητική συναρμογή.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.6 diesel
Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν η πρακτικότητα που προσφέρουν οι διάφορες θήκες και το διαιρούμενο, αναδιπλούμενο και συρόμενο 40:60 σε διαδρομή 150 χλστ. πίσω κάθισμα. Σε αυτό δύο άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών των 410 λτ. φτάνει τα 520 λτ. με τη μετακίνηση του καθίσματος εμπρός ή στα 1.255 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
(+): Μοντέρνος σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, απόδοση κινητήρα, πρακτικότητα, πληρότητα εξοπλισμού
(-): Κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, άνεση ανάρτησης