Η Hyundai κάνει ένα βήμα παραπάνω στα μικρομεσαία αυτοκίνητα, λανσάροντας το πρώτο στην κατηγορία 5θυρο κουπέ μοντέλο, το i30 Fastback, το οποίο διαθέτει πιο σπορτίφ και εκλεπτυσμένο σχεδιασμό με αρκετές αισθητικές διαφορές από το i30 Hatchback.
Σχεδίαση που κεντρίζει
Στο εμπρός κομψό και δυναμικό άκρο η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα είναι ίδια με εκείνα του 5θυρου i30, όμως ο προφυλακτήρας έχει διαφορετικό σχεδιασμό. Οι πιο μεγάλες αλλαγές συναντώνται στο πλάι και κυρίως πίσω, όπου εκεί το νέο i30 Fastback διαφέρει από όποιο άλλο Hyundai έχουμε δει. Η οροφή έχει χαμηλώσει κατά 25 χιλιοστά, ενώ το συνολικό του μήκος είναι πιο μακρύ κατά 11,5 εκατοστά (4.455 χλστ.) συγκριτικά με του 5θυρου i30. Το πίσω παρμπρίζ με την έντονη κλίση καταλήγει σε μια ακμή, που με την σειρά της σχηματίζει ενσωματωμένη αεροτομή. Ο έντονα ανάγλυφος σχεδιασμός συνεχίζεται στο κάτω μέρος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ και στον προφυλακτήρα.
Από 17.650 ευρώ με φουλ εξοπλισμό
Το νέο Hyundai i30 Fastback διατίθεται μόνο με κινητήρες βενζίνης, τον 1.0 T-GDI 120 PS (από 17.650 ευρώ) και τον 1.4 T-GDI 140 PS (από 21.750 ευρώ σε πιο πλούσια έκδοση). Το αρχικό i30 Fastback μόνο βασικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού από τον εξοπλισμό του δεν λείπει τίποτα. Αυτός περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας όπως είναι ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφαλείας S-10, air condition, cruise control, ηχοσύστημα με κεντρική οθόνη LCD 5 ιντσών (μονόχρωμη), αυτόματο άναμμα φώτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά ακόμη. Προστιθέμενη αξία αποτελεί η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 1.6 diesel 110 PS Auto 7 DCT
Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα – χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του i30 Fastback είναι παρόμοιος με εκείνον του 5θυρου μοντέλου, ενώ οι μόνες διαφορές εντοπίζονται ουσιαστικά από τη μέση της καμπίνας και πίσω. Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει η συνολικά προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών και καλά σε υφή σκληρά σε επιμέρους επιφάνειες. Παράλληλα, προσοχή έχει δοθεί στο φινίρισμα και στην συναρμογή, αφού ακόμα και σε κακής ποιότητας δρόμους δεν έκαναν την εμφάνισή τους τριγμοί.
Ο οδηγός του i30 Fastback θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα βολευτεί χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Επίσης, θα εξοικειωθεί με τις λειτουργίες και θέσεις των διαφόρων χειριστηρίων και με τις λειτουργίες της οθόνης αφής των 8 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Style Navi) που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Την σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει με την σειρά του και ο πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT 3,5 ιντσών του trip computer. Από πλευράς χώρων, το νέο i30 Fastback είναι σε θέση να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Παρά την κλίση της οροφής προς τα πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για τα κεφάλια. Ωφελημένο από την αύξηση του μήκους είναι το μεγάλο σε χωρητικότητα και άνοιγμα πορτ μπαγκάζ των 450 λίτρων (395 λτ. στο i30 5d).
Πολύ άνετο στην οδήγηση
Το πρώτο στοιχείο που θα εκτιμήσει ο οδηγός του i30 Fastback είναι η πάρα πολύ καλή άνεση που προσφέρει από την ανάρτηση, τα καθίσματα και την προσεγμένη ηχομόνωση. Παράλληλα, σε σχέση με το 5θυρο i30, το i30 Fastback διαθέτει πιο σφιχτή κατά ανάρτηση κατά 15% και είναι πιο χαμηλό κατά 5 χιλιοστά, προσφέροντας έτσι ακόμα καλύτερη σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να επιβαρύνεται η άνεση.
Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ εξασφαλίζει ουδέτερη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Στις ευθείες είναι σε θέση να κινείται γρήγορα χωρίς να φοβίζει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και στις στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά. Υπό πίεση έχει την αναμενόμενη τάση να ανοίξει ελαφρώς και προοδευτικά την τροχιά του, ενώ το πίσω μέρος του δε μετακινείται σε απότομες αλλαγές φορτίου. Το τιμόνι βαραίνει με τεχνητό και κάποιες φορές μη επιθυμητό τρόπο σε ελιγμούς εντός πόλεως, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς επιβραδύνουν αποτελεσματικά το i30 Fastback.
Πολιτισμένος ο κινητήρας 1.0 T-GDI 120 PS
Το νέο 1.0 λτ. 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 120 ίππων ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Hyundai i30 Fastback, συνδυάζοντας τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και επιδόσεις με την λογική κατανάλωση. Παρά τους τρεις κυλίνδρους του δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με κραδασμούς και θορύβους από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, δείχνοντας την προσοχή που έχει δοθεί και σε αυτόν τον τομέα από τους μηχανικούς της Hyundai. Το τράβηγμα του χωρίς να ενθουσιάζει είναι ικανοποιητικό από χαμηλά, ενώ από τις μεσαίες στροφές και άνω ο κινητήρας είναι πρόθυμος και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.) και εν κινήσει. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα), ωστόσο ο επιλογέας δε διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει στις εναλλαγές των σχέσεων. Τέλος, σε λογικά επίπεδα βρέθηκε η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής (7,2 λτ./100 χλμ.).
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 PS 4WD
(+) Σχεδιασμός, πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα χωρίς κραδασμούς, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, φιλικότητα στην οδήγηση
(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, ορατότητα προς τα πίσω