To Dacia Duster όταν παρουσιάστηκε το 2009 συγκέντρωσε καλές κριτικές σε συνάρτηση με τις πολύ χαμηλές τιμές του, αλλά δεν έλλειπαν κάποια χτυπητά αρνητικά στοιχεία. Το νέο Duster διατήρησε τις τιμές του παλαιότερου μοντέλου, όμως αναβαθμίστηκε σημαντικά σε κάθε επίπεδο και ουσιαστικά εξάλειψε τις αδυναμίες του παρελθόντος. Το δεύτερης γενιάς SUV της ρουμάνικης μάρκας (υπενθυμίζουμε ότι είναι θυγατρική της Renault από το 1999) παρουσιάζεται πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, βελτιωμένο σε ποιότητα, χώρους, ασφάλεια και εξοπλισμό, αξίζοντας τα λεφτά του μέχρι τελευταίου ευρώ και προσφέροντας άριστο value for money.
Διαβάστε ακόμη: Έτσι δουλεύει το νέο μοτέρ της Renault 1.3 λτ. (+video)
Το νέο Dacia Duster αποτελεί το πιο οικονομικό σε τιμή SUV της αγοράς αυτού του μεγέθους, καθώς πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από μόλις 13.670 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. 115 hp και από 15.500 ευρώ με τετρακίνηση. Το ντίζελ Duster 1.5 dCi κοστίζει από 15.080 ευρώ και το 4×4 της δοκιμής από 17.350 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Ουσιαστικά το νέο Duster δεν έχει ανταγωνισμό από πλευράς τιμών, αφού στα ίδια χρήματα διατίθενται μικρότερα SUV/Crossover με κινητήρες βενζίνης και κίνηση μόνο εμπρός. Πρόσθετη αξία αποτελεί η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση και τα 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Με δυναμικό και μυώδη σχεδιασμό
Τις πρώτες εντυπώσεις στο νέο Dacia Duster κερδίζει ο σχεδιασμός του αμαξώματός του, ο οποίος είναι μοντέρνος, δυναμικός και με τονισμένο το σκληροτράχηλο εκτός δρόμου προφίλ του, που το κάνει ακόμα πιο θελτικό. Στο εμπρός άκρο κυριαρχεί η μεγάλη παραλληλόγραμμη μάσκα που εκτείνεται μέχρι τα κομψά φανάρια με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και η ασημί προστατευτική ποδιά στον προφυλακτήρα. Το μυώδες πλαϊνό του τμήμα τονίζεται από τα φουσκωμένα φτερά και τις αλουμινένιες μπάρες οροφής, ενώ πίσω το βλέμμα πέφτει στα ψηλά τοποθετημένα τετράγωνα φώτα. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Duster διαφέρει ελάχιστα από το προγενέστερο, παρόλο που δείχνει μεγαλύτερο.
Πλήρως εκσυγχρονισμένο και το εσωτερικό
Όπως το αμάξωμα, έτσι και ο θάλαμος των επιβατών του νέου Duster είναι σημαντικά αλλαγμένος και αισθητά βελτιωμένος σε κάθε επίπεδο. Σχεδιαστικά, οι καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, αποπνέοντας έτσι περισσότερη στιβαρότητα. Ευχάριστη νότα αποτελούν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και τα διακριτικά διακοσμητικά ασημί απόχρωσης. Την πιο σύγχρονη εικόνα ενισχύει η ψηλά τοποθετημένη και πρακτική οθόνη του στάνταρ συστήματος πολυμέσων, καθώς και οι όμορφοι και πρακτικοί διακόπτες τύπου πλήκτρων πιάνου. Την εργονομία ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού και του τιμονιού και οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα (συνολικής χωρητικότητας 27,2 λίτρων). Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σαφώς πιο ποιοτικά από πριν και με στιβαρή συναρμογή που αποτρέπει την εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι των επιβατών, καθώς και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 411 λτ.
Άνετο στο δρόμο και σκληροτράχηλο στο χώμα
Αισθητά βελτιωμένο είναι το νέο Dacia Duster και στο δρόμο, αφού διατήρησε την πολύ καλή, σχεδόν ισοπεδωτική άνεση της ανάρτησης που χαρακτήριζε και το προγενέστερο μοντέλο, όμως το νέο είναι πιο στιβαρό, αθόρυβο, ξεκούραστο στο ταξίδι και καλύτερο στο δρόμο. Σύμφωνα με την Dacia o θόρυβος στην καμπίνα μειώθηκε στο ήμισυ μέσω της ευρύτερης χρήσης υλικών ηχομόνωσης, της τοποθέτησης παχύτερων κρυστάλλων στα εμπρός παράθυρα και της ενίσχυσης της ακαμψίας του εμπρός τμήματος, που μειώνουν τους κραδασμούς. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας πίσω στο 2WD) με τις μεγάλες διαδρομές και τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή σταθερότητα στο αμάξωμα όταν κινείται στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς. Στις στροφές οι κλίσεις είναι μειωμένες αλλά αισθητές υπό πίεση, όμως το αυτοκίνητο παραμένει στην πορεία του και ελέγχεται καλύτερα μέσω του βελτιωμένου σε αίσθηση και αμεσότητα αλλά ελαφριού τιμονιού με την ηλεκτρική πλέον υποβοήθηση, αντί της υδραυλικής που είχε το ασαφές τιμόνι στο προγενέστερο Duster. Καλή απόδοση με την σειρά τους έχουν τα φρένα, παρά την ύπαρξη των πίσω ταμπούρων.
Δείτε εδώ τις νέες δοκιμές όλων των νέων μοντέλων
Εκτός δρόμου το νέο Duster κινείται άνετα, ενώ είναι σε θέση να υπερπηδήσει διάφορα εμπόδια χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση (επιλογές 2WD, Auto, Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα), τον ροπάτο κινητήρα με την κοντή πρώτη ταχύτητα και τις αυξημένες γωνίες εισόδου (30°), ράμπας (21°), εξόδου (33°) και των 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Επίσης, στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων ο οδηγός μέσω της επιλογής «Πληροφορίες για 4×4» μπορεί να δει τις πλευρικές και οριζόντιες κλίσεις του αμαξώματος και να προσανατολιστεί μέσω της πυξίδας. Την οδήγηση βοηθούν με την σειρά τους το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (Hill Start Assist) και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control).
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.500άρης ντίζελ
Την κίνηση του Dacia Duster της δοκιμής αναλαμβάνει το γνωστό και αξιόλογο μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 1.5 λτ. ισχύος 110 ίππων και με πλούσια ροπή 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς, διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο εν κινήσει χάρη και στη κοντή διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου με τη βελτιωμένη αίσθηση και τις πιο μικρές διαδρομές. Οι πρώτες ταχύτητες είναι κοντές με αποτέλεσμα ο οδηγός να τις αλλάζει γρήγορα και ίσως να ενοχληθεί σε αστικούς ρυθμούς, ωστόσο η μακρύτερη από πριν 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι. Στα συν και η χαμηλή κατανάλωση που βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 5,9 λτ./100 χλμ.
(+): Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, χώροι, value for money, τράβηγμα και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, εκτός δρόμου δυνατότητες
(-): Ελαφρύ τιμόνι, κοντές πρώτες ταχύτητες για χρήση δρόμου