Η αντλία βενζίνης ή πετρελαίου που έχουν όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων, σίγουρα δεν είναι καθόλου «αθώα», όχι γιατί μπορεί να προκληθεί έκρηξη αν για παράδειγμα καπνίζετε την ώρα που γίνεται ανεφοδιασμός με καύσιμο, αλλά για λόγους υγιεινής.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από τη μικροβιολόγο Dr. Germ στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, η αντλία του βενζινάδικου είναι γεμάτη επικίνδυνα για την υγεία μικρόβια, σε ποσοστό μάλιστα υψηλότερο από αυτό των χρημάτων. Η ίδια έρευνα έδειξε παράλληλα ότι πολλά μικρόβια που μπορούν να προκαλέσουν αρρώστιες υπάρχουν στα γραμματοκιβώτια, μέχρι και στο κουμπί διάβασης πεζών.
Δείτε ακόμη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το AdBlue στα diesel
Στη χώρα μας τουλάχιστον σπάνια θα πιάσει ο οδηγός του αυτοκινήτου την αντλία για να φουλάρει το αυτοκίνητο, αφού ούτε καν κατεβαίνει από το όχημα. Ωστόσο σε άλλες χώρες και κυρίως σε πρατήρια με αυτόματους πωλητές, αυτό είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο. Γι’αυτό λοιπόν καλό είναι να υπάρχει στο ντουλαπάκι ένα πακέτο με υγρά μαντιλάκια καθαρισμού για παν ενδεχόμενο.
Διαβάστε επίσης: Μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου
Τι πρέπει να γνωρίζετε κατά τον ανεφοδιασμό
Πριν τον ανεφοδιασμό με καύσιμο απενεργοποιείτε πάντα τον κινητήρα και την ανάφλεξη για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες με το σύστημα Stop/Start. Φυσικά, απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, γιατί μέσω της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας μπορεί να δημιουργηθούν σπίθες, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά. Μην μπαίνετε και βγαίνετε συνεχώς από το όχημα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό στατικό ηλεκτρισμό.
Κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Καλό είναι να μη συνεχίσετε τον ανεφοδιασμό καυσίμου γιατί γεμίζει ο κενός χώρος διαστολής στο δοχείο καυσίμου και το καύσιμο μπορεί να υπερχειλίσει προκαλώντας ζημιά στα ελαστικά και στη βαφή του αμαξώματος. Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι, αφού βιδώσετε την τάπα του ρεζερβουάρ για να μην εισχωρήσει νερό.
Διαβάστε ακόμη: Τι είναι η γωνία κάμπερ, κάστερ και σύγκλιση των τροχών;