Η BMW Σειρά 1 στην αρχική έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ των 1.6 λίτρων, η 116d είναι μια πλήρης από όλες τις απόψεις πρόταση, προσφέροντας υψηλή ποιότητα κατασκευής, εξαιρετική και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και πλούσιο εξοπλισμό, συνδυάζοντάς τα στην έκδοση EfficientDynamics με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 κάτω των 100 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας). Παρά την μικρή της απόδοση (116 ίπποι) αλλά με πλούσια ροπή (260 Nm) και αυτή η έκδοση της Σειράς 1 διατηρεί στο έπακρο την ξεχωριστή ταυτότητα των αυτοκινήτων της BMW, κάτι που την φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Η τιμή της ανέρχεται στα 24.700 ευρώ (23.565€ με απόσυρση) και αναλογικά με τον premium χαρακτήρα της, φαντάζουν λίγα, ενώ συμφέρει περισσότερο έναντι της βενζινοκίνητης 116, η οποία κοστίζει 23.100 ευρώ (δείτε εδώ την σύγκριση).
Αμφιλεγόμενη αισθητική και σίγουρα όχι το δυνατό της σημείο
Αισθητικά η BMW 116 diesel δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις στην γκάμα της Σειράς 1, με το εμπρός επιθετικό μέρος να διαθέτει όμορφα φωτιστικά σώματα με αιχμηρή σχεδίαση και μακρύ καπό, σήμα κατατεθέν της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW. Αυτό το μέρος του αυτοκινήτου είναι και το πιο ενδιαφέρον, αφού από το πλάι και πίσω η Σειρά 1 δεν είναι ιδιαίτερα κομψή και εκεί συγκεντρώνει αμφιλεγόμενα σχόλια.
Ικανός, οικονομικός και τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας
Ο 1.6 λίτρων πετρελαιοκινητήρας της BMW 116d EfficientDynamics ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία τόσο στην κατασκευή του όσο και στα περιφερειακά του μέρη με πιο σημαντικό την διπλή υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει ελαφρά υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές όμως στις μεσαίες είναι υποδειγματικός όντας πολιτισμένος και με αρκετά αποθέματα ροπής ώστε να κινήσει σβέλτα το βαρύ αμάξωμα της 116d. Στο πλαίσιο της τεχνολογίας EfficientDynamics η 116d ενσωματώνει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα παύσης και εκκίνησης του κινητήρα (start/stop), ένδειξη αλλαγής σχέσης και την πρακτική λειτουργία ECO PRO (μέρος του συστήματος Driving Experience Control) που ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για το πώς πρέπει να οδηγεί ώστε να επιτυγχάνει την εκάστοτε στιγμή την βέλτιστη οικονομία. Mε αυτά η 116d καταναλώνει σύμφωνα με την BMW μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και με ρύπους CO2 99 γρ./χλμ. σας αποδεσμεύει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Ποιοτικό, ευχάριστο και άνετο εσωτερικό
Το εσωτερικό της 116d EfficientDynamics προβάλλει πολυτέλεια και πολύ ευχάριστη εικόνα αισθητικά. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία όπως σε αντίστοιχα επίπεδα βρίσκονται το φινίρισμα και η συναρμολόγηση. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με σπορ αναφορές ενώ ο οδηγός απολαμβάνει καλή ορατότητα και εργονομία τόσο από τους επιμέρους διακόπτες όσο και από το σύστημα πολυμέσων iDrive (με ελληνικό μενού). Οι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι από της προηγούμενης γενιάς Σειρά 1 και ικανοποιούν 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, ωστόσο ένας μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα πρακτικά θα συναντήσει πρόβλημα τόσο από το διαθέσιμο πλάτος όσο και από το χώρο για τα πόδια του μιας και κάτω από εκείνα περνάει το διαφορικό που στέλνει την κίνηση στον πίσω άξονα.
Ασφαλής και με σπορτίφ προεκτάσεις οδική συμπεριφορά
Ένα από τα πλεονεκτήματα της Σειράς 1 έναντι του ανταγωνισμού είναι αδιαμφισβήτητα η πολύπλευρη οδική της συμπεριφορά και η «μηχανική» αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός της που θα ευχαριστηθεί κάθε στιγμή πίσω από το τιμόνι της. Οδηγικά λοιπόν και η 116d EfficientDynamics είναι το πιο ενδιαφέρον μικρομεσαίο αυτοκίνητο ούσα και η μοναδική πισωκίνητη πρόταση της αγοράς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι μπορεί να διαγράφει με το πλαϊ τροχιές αφού άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός της. Εδώ η πίσω κίνηση σε συνδυασμό με το στήσιμο της ανάρτησης συντελούν στην επίτευξη ενός ιδιαίτερα ουδέτερου οδηγικού προφίλ με την 116d να παραμένει προβλέψιμη και ασφαλής κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου έχοντας σφιχτή αλλά όχι σκληρή ρύθμιση ενώ αν ο οδηγός επιθυμεί, μέσω του συστήματος Driving Experience Control μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 θέσεις εκείνη που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ορέξεις του. Στην Sport θέση, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση στο πάτημα (σε σχέση με την Comfort) και έτσι βγαίνει ο υπαρκτός σπορ χαρακτήρας της μέχρι εκεί όμως που μπορεί να ανταποκριθεί ο κινητήρας. Στην ρύθμιση Sport+ ο οδηγός έχει επιπλέον τη δυνατότητα πλήρους ή μερικής απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι υποδειγματικό σε αίσθηση και με το μπροστινό μέρος να «ακούει» υποδειγματικά σε κάθε κίνηση των χεριών του οδηγού, ενώ τέλος, τα φρένα δείχνουν ακούραστα και δυνατά.
(+) Ροπή και τράβηγμα κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, εφαρμοσμένη τεχνολογία, θέση οδήγησης, κατανάλωση, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
(-) Αμφιλεγόμενη σχεδίαση, δυσκολία μετακίνησης 3ου επιβάτη στο πίσω κάθισμα, όχι ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία Start/Stop, κραδασμοί κινητήρα που μεταφέρονται και στον επιλογέα ταχυτήτων