Η BMW 118i είναι το φθηνότερο βενζινοκίνητο μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής μάρκας. Αυτός ήταν και ένας πολύ καλός λόγος για να το πάρουμε στα χέρια μας και να δούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο αλλά και πως είναι από άποψη επιδόσεων, κατανάλωσης και εξοπλισμού.
Ανανεώθηκε και ομόρφυνε
H ανανεωμένη BMW Σειρά 1 λοιπόν έχει ως σκοπό να συνεχίσει την επιτυχία των προκατόχων της και για αυτόν ακριβώς το λόγο η γερμανική μάρκα την ανανέωσε. Εξάλλου είχε δεχθεί αρκετά έντονη κριτική για την εμφάνιση του μοντέλου της και αυτή πλέον άλλαξε. Η Σειρά 1, χωρίς να αποποιείται την ταυτότητά της έρχεται πιο κοντά στην υπόλοιπη γκάμα της μάρκας. Συγκεκριμένα, το ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο μέρος είναι πιο δυναμικό αισθητικά με πιο έντονες γωνίες να το χαρακτηρίζουν, ενώ οι ασημί λεπτομέρειες και η επίσης ασημί γρίλιες αναβαθμίζουν την εικόνα. Στο πίσω μέρος τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα τονίζουν τον premium χαρακτήρα της αλλά και την συγγένειά της με τα άλλα μοντέλα της BMW, ενώ κατά τα άλλα στο πλάι παραμένει ως έχει, διατηρώντας το χαρακτηριστικό σχήμα της.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων μάρκας BMW
3κύλινδρο τούρμπο μοτέρ 1.5 λτ. με 136 ίππους
Ο κινητήρας της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης της ανανεωμένης Σειράς 118i είναι τρικύλινδρος και έχει χωρητικότητα 1.499 κ.εκ. με την απόδοσή του να ανέρχεται στους 136 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και την ροπή του στα 220 Nm από τις 1.250 έως και τις 4.300 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και οι όποιοι κραδασμοί και θόρυβοι λόγω της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής του, έχουν μείνει εκτός καμπίνας. Στην πράξη αποδεικνύεται πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές και με καλή απόκριση στο γκάζι. Εδώ βέβαια πρέπει να πούμε πως πολύτιμος αρωγός είναι και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic με τις πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές του. Συνδυασμός που αποφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, χάρη και στις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας EfficientDynamics (σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα παύσης και εκκίνησης του κινητήρα (start/stop), ένδειξη αλλαγής σχέσης) έχει μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων στα 112 γρ./χλμ.
Δεν άλλαξαν πολλά στο ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Σειράς 1 οι αλλαγές εστιάζονται στο ταμπλό και συγκεκριμένα στα νέα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας. Η σχεδίαση παραμένει ως είχε πριν την ανανέωσή της, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία για άλλη μια φορά. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης, η εργονομία τόσο από τους επιμέρους διακόπτες όσο και από το σύστημα πολυμέσων iDrive (με ελληνικό μενού) είναι πολύ καλή και ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις στο διαθέσιμο ύψος και πλάτος από εκείνους που το ύψος τους είναι άνω του μέσου όρου. Θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 360 λίτρα και ικανοποιεί με το σχήμα του, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.200 λίτρα.
Οδική συμπεριφορά πιστή στην φιλοσοφία της BMW
Ακόμη και η φθηνότερη, βενζινοκίνητη BMW Σειρά 1 είναι πισωκίνητη και αν και αυτό θα αλλάξει, καθώς η επόμενη γενιά θα είναι προσθιοκίνητη, προς το παρόν παραμένει το μοναδικό πισωκίνητο μοντέλο στην κατηγορία. Η ανανέωση της δεν αλλοίωσε σε καμία περίπτωση τον οδηγικό χαρακτήρα της και παραμένει έτσι ευχάριστη οδηγικά και φυσικά ασφαλής. Εξάλλου το μοτέρ της δεν είναι και τόσο ισχυρό που να μπορεί να πιέσει το πλαίσιο, το οποίο αντέχει πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τα φορτία που ασκούνται από το αμάξωμα, τόσο σε απότομο φρενάρισμα/επιτάχυνση όσο και στις στροφές καθιστώντας το αυτοκίνητο στιβαρό σε κάθε είδους διαδρομή, από σφικτή επαρχιακή έως αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα φιλτράρει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ποτέ δεν θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό. Στο όριο η 118i είναι ουδέτερη και προοδευτική στις αντιδράσεις της, ενώ μέσω του συστήματος Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει πρόγραμμα οδήγησης (EcoPro, Comfort, Sport, Sport+). Στην Sport θέση, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση, στην ρύθμιση Sport+ ο οδηγός έχει επιπλέον τη δυνατότητα πλήρους ή μερικής απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι υποδειγματικό σε αίσθηση και με το μπροστινό μέρος να «ακούει» υποδειγματικά, ενώ τα φρένα δείχνουν ακούραστα και δυνατά.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Η BMW 118i ξεκινά από τις 26.200 ευρώ. Λαμβάνοντας ως δεδομένο πως είναι η φθηνότερη βενζινοκίνητη επιλογή στην γκάμα της μάρκας αλλά και πως πρόκειται για την τελευταία πισωκίνητη Σειρά 1 (η επόμενη γενιά θα είναι προσθιοκίνητη), χαρακτηριστικό που την καθιστά ιδιαίτερη, σίγουρα αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή.
(+) Ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, θέση οδήγησης, εικόνα εσωτερικού, επιδόσεις, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα
(-) Χώροι επιβατών, τούνελ δαπέδου πίσω