Τα SUV μοντέλα έχουν πλέον κατακλύσει την αγορά αυτοκινήτου, αφού υπάρχουν πολλές προτάσεις από κάθε κατηγορία και η προτίμηση του κοινού σε αυτά είναι ξεκάθαρη. Στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σχεδόν 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV/Crossover. Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2019, έχουν συνολικά ταξινομηθεί 28.623 SUV μοντέλα, ενώ το μερίδιο αγοράς τους έχει φτάσει το 32,96%.
Δείτε ακόμη: Diesel SUV με την πιο χαμηλή τιμή
Σταθερά στην πρώτη θέση της κατάταξης βρίσκεται το Nissan Qashqai με 2.541 ταξινομήσεις. Δεύτερο, με αρκετή διαφορά ακολουθεί το C-HR με 1.412 ταξινομήσεις και τρίτο σε μικρή απόσταση από το Toyota, τοποθετείται το Suzuki Vitara με 1.296 ταξινομήσεις. Πολύ κοντά είναι το Peugeot 3008 (1.214 ταξινομήσεις), το VW T-Roc έχει σημειώσει και αυτό πολύ καλά νούμερα, όπως επίσης το Dacia Duster και το Hyundai Kona με πάνω από 1.000 ταξινομήσεις.
Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τα τρία best seller SUV στις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις κινητήρων, καθώς και τις συνολικές πωλήσεις των 20 δημοφιλέστερων SUV στην Ελλάδα για τους πρώτους 8 μήνες του 2019.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS
Το Nissan Qashqai αποτελεί το δημοφιλέστερο SUV επί σειρά ετών στην Ελλάδα, ενώ εδώ και λίγο καιρό ενίσχυσε τη θέση του με την προσθήκη νέων κινητήρων. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση 1.3 DIG-T 140 PS, η οποία προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ενώ πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.490 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS
Ο νέος κινητήρας εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και ενθουσιάζει τον οδηγό, καθώς τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές, χωρίς να έχει κενά ισχύος και υστέρηση στην απόκριση, εμφανίζει χαμηλό θόρυβο και ανεβάζει με άνεση στροφές μέχρι και τον κόφτη. Στο δρόμο, το Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS είναι εύκολο στους χειρισμούς και άνετο. Στις ευθείες κινείται με ασφάλεια και σιγουριά, όπως και στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές.
Στο εσωτερικό του Qashqai έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών υλικών σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, ενώ θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Πολύ καλοί είναι οι χώροι για τέσσερις επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Nissan Qashqai με όφελος έως 1.500 ευρώ
Τιμή από: 20.490 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 145,2 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.332 κ.εκ., Ισχύς: 140/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 240/1.600 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 121 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει το Toyota C-HR, είναι δυναμικός και ευφάνταστος σχεδιασμός του. Παράλληλα, μεταξύ των δύο κινητήρων που διατίθεται, του 1.2 λτ. turbo βενζίνης και του 1.8 λτ. υβριδικού, ο δεύτερος είναι αυτός που έχει κερδίσει με διαφορά την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Οι τιμές του C-HR Hybrid ξεκινούν από 24.600 ευρώ με το τρέχον όφελος των 1.000 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Ποιο Toyota πωλείται στην Ελλάδα 93.640 ευρώ;
Την ξεχωριστή εικόνα του Toyota C-HR ενισχύει με τη σειρά του και το μοντέρνο εσωτερικό, όπου διακρίνονται ο ρευστός σχεδιασμός και η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών. Ποιοτικά το εσωτερικό του C-HR είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα με χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Σε χώρους το εσωτερικό του C-HR ικανοποιεί τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (377 λτ.), όμως τα πίσω παράθυρα είναι πολύ μικρά.
Την κίνηση του υβριδικού Toyota C-HR αναλαμβάνει ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.8 λτ. VVT-i κύκλου Άτκινσον με απόδοση 90 ίππων και 142 Nm ροπής και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 53 ίππων και 163 Nm ροπής. Στην πράξη το υβριδικό σύνολο συνδυαστικής απόδοσης 122 ίππων παρουσιάζει ομαλή λειτουργία, ενώ βασικό του πλεονέκτημα αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε ρεαλιστικές συνθήκες κυμαίνεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. Κάτι στο οποίο βοηθά πολύ στην κίνηση η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, το C-HR είναι άνετο και ξεκούραστο στην οδήγηση, εύκολο στους χειρισμούς και σταθερό σε κάθε διαδρομή.
Τιμή από: 25.050 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας.
Δείτε ακόμη: Νέο και περιπετειώδες Toyota Corolla TREK
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.798 κ.εκ., Ισχύς θερμικού κινητήρα: 122 PS, Ροπή θερμικού κινητήρα: 142/3.600 Nm/σ.α.λ., Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 163 Nm, 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 86 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 140 PS
Το ιδιαίτερα δημοφιλές κόμπακτ SUV μοντέλο της Suzuki, το Vitara (πρώτο σε ταξινομήσεις στα μικρά SUV στην Ελλάδα), αποτελεί παράλληλα ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ειδικά με τον δυνατό και πολύ καλό συνολικά κινητήρα turbo των 1.4 λτ. αποτελεί ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 19.090 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Auto 4WD
Μετά την τελευταία αναβάθμιση, το Suzuki Vitara εκσυγχρονίστηκε εξωτερικά και στο εσωτερικό. Στο θάλαμο των επιβατών, η νέα μαλακή επένδυση στο ταμπλό το βελτίωσε αισθητά και σε ποιότητα. Παράλληλα, οι χώροι του Vitara είναι άνετοι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών με τις αποσκευές τους (375 λτ.).
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει το Vitara και στο δρόμο. Γενικότερα πίσω από το τιμόνι του, ο οδηγός αισθάνεται ότι οδηγεί SUV μόνο από την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, καθώς το αυτοκίνητο αντιδράει ως ένα ενιαίο σύνολο, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι λογικές και συνολικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο. Σε αυτό συμβάλλει και ο αποδοτικός και πολιτισμένος 1.400άρης turbo κινητήρας των 140 ίππων και 220 Nm ροπής, ο οποίος είναι ελαστικός και με θετικό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και συνδυάζεται κατάλληλα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Τιμή από: 19.090 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 157,2 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 2WD
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 140/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.500-4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 131 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
α/α | Μάρκα/μοντέλο | Ταξινομίσεις (Ιαν.-Αυγ. 2019) |
1 | Nissan Qashqai | 2.541 |
2 | Toyota C-HR | 1.412 |
3 | Suzuki Vitara | 1.296 |
4 | Peugeot 3008 | 1.214 |
5 | VW T-Roc | 1.098 |
6 | Dacia Duster | 1.066 |
7 | Hyundai Kona | 1.002 |
8 | Suzuki Ignis | 979 |
9 | Peugeot 2008 | 967 |
10 | Audi Q3 | 846 |
11 | BMW X1 | 846 |
12 | VW Tiguan | 838 |
13 | Audi Q2 | 791 |
14 | Mercedes GLA | 773 |
15 | BMW X2 | 699 |
16 | Volvo XC40 | 652 |
17 | Citroen C3 Aircross | 650 |
18 | Skoda Karoq | 640 |
19 | SEAT Arona | 627 |
20 | MINI Countryman | 584 |
Πηγή: ΣΕΑΑ |