Στο www.autogreeknews.gr έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές αυτοκινήτων με κινητήρες που χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο ως καύσιμο, διανύοντας πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα τόσο εντός Αττικής, όσο και σε μακρινά ταξίδια. Σε κάθε περίπτωση ο τελικός παρανομαστής είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και το εξίσου χαμηλό κόστος σε καύσιμο. Στη νέα αυτή δοκιμή κατανάλωσης συγκεντρώσαμε τέσσερα αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών και γυρίσαμε την Αττική από άκρη σε άκρη.
Τα αυτοκίνητα του τεστ
Τα οχήματα που επιλέχθηκαν για τις ανάγκες της δοκιμής ήταν από την κατηγορία των μίνι το VW eco up! 1.0 λτ. 68 PS, από τα μικρά το VW Polo 1.0 TGI 90 PS, από τα μικρομεσαία το VW Golf 1.4 TGI 110 PS και από τα μεσαία η Skoda Octavia 1.4 G-TEC 110 PS. Να σημειωθεί ότι τη χρονική περίοδο που πραγματοποιήθηκε το τεστ τα προαναφερθέντα μοντέλα ήταν τα μόνα που υπήρχαν διαθέσιμα για τις ανάγκες τις δοκιμής με κινητήρες φυσικού αερίου.
Η διαδρομή των 433 χιλιομέτρων
Το κομβόι των τεσσάρων αυτοκινήτων ξεκίνησε από το πρατήριο φυσικού αερίου EKO – Fisikon που βρίσκεται στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη. Αφού φουλάραμε τις δεξαμενές με CNG μπήκαμε για λίγα μέτρα στην Πέτρου Ράλλη και στρίψαμε στην άνοδο της Λ. Κηφισού. Μετά βγήκαμε στην έξοδο του Αγ. Στεφάνου με κατεύθυνση προς τη λίμνη Μαραθώνα. Από εκεί κατηφορίσαμε στη Λ. Μαραθώνος και κάναμε μια στάση στη Ραφήνα. Κατόπιν μέσω της Λ. Μαραθώνος συνεχίσαμε ευθεία στη Λ. Μεσογείων, στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, Λ. Βασιλέως Κωνσταντίνου, Λ. Συγγρού και καταλήξαμε στο λιμάνι του Πειραιά. Συνολικά διανύσαμε 432,6 χιλιόμετρα και με τα τέσσερα αυτοκίνητα, οδηγώντας σε κανονικούς ρυθμούς και ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας.
Διαβάστε ακόμα: Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 17,6 ευρώ για καύσιμα!
Πόσο «έκαψε» το κάθε αυτοκίνητο
Μεταξύ των τεσσάρων αυτοκινήτων της δοκιμής το πιο ολιγαρκές σε φυσικό αέριο ήταν το VW eco up! με κατανάλωση μόλις 2,8 kg/100 χλμ., τα οποία αντιστοιχούν με 2,5 ευρώ/100 χλμ. Πάρα πολύ οικονομικό αποδείχτηκε για ακόμα μία φορά το Golf 1.4 TGI με μεικτή κατανάλωση 3,8 kg/100 χλμ. τα οποία ισοδυναμούν με 3,4 ευρώ/100 χλμ. Το Polo 1.0 TGI έγραψε στο trip computer 4,0 kg/100 χλμ., ή αλλιώς 3,6 ευρώ/100 χλμ. Το μέτριο τράβηγμα του κινητήρα 1.0 TGI στις χαμηλές στροφές δε βοηθάει τον οδηγό στο να μειώσει και άλλο την κατανάλωση. Ιδιαίτερα «τσιγκούνικο» σε καύσιμο ήταν και το μεσαίο μοντέλο της δοκιμής, η Octavia 1.4 G-TEC με 4,2 kg/100 χλμ. ή 3,7 ευρώ/100 χλμ. Συνολικά λοιπόν στα 432,6 χιλιόμετρα που διανύσαμε και με τα τέσσερα αυτοκίνητα το κόστος για φυσικό αέριο έφτασε το ποσό των… 14 ευρώ, δηλαδή ο μεικτός μέσος όρος έφτασε τα μόλις 3,2 €/100 χλμ.! (με τιμή CNG 0,889 €/kg).
Μάρκα/μοντέλο | Κατανάλωση τεστ | Κόστος καυσίμου |
VW eco up! 1.0 λτ. 68 PS | 2,8 kg/100 χλμ. | 2,5 €/100 χλμ. |
VW Polo 1.0 TGI 90 PS | 4,0 kg/100 χλμ. | 3,6 €/100 χλμ. |
VW Golf 1.4 TGI 110 PS | 3,8 kg/100 χλμ. | 3,4 €/100 χλμ. |
Skoda Octavia 1.4 TGI 110 PS | 4,2 kg/100 χλμ. | 3,7 €/100 χλμ. |
Δείτε ακόμη: Τα πιο φθηνά αυτοκίνητα με φυσικό αέριο
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||||
Μοντέλο | eco up! | Polo 1.0 TGI | Golf 1.4 TGI | Octavia 1.4 G-TEC |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 | 1.395 | 1.395 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 68/6.200 | 90/4.000 | 110/4.800 | 110/4.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 90/3.000 | 160/1.800 | 200/1.500 | 200/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 16,3 | 11,9 | 10,6 | 10,9 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | 165 | 183 | 195 | 195 |
Καταν. (kg/λτ./100 χλμ.) | 2,9/4,5 | 3,2/4,9 | 3,6/5,6 | 3,7/5,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 82 | 87 | 98 | 101 |
*εργοστασιακές μετρήσεις |