Το Astra στην προηγούμενη ανανεωμένη γενιά του 2009 παραμένει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ελκυστική συνολικά εικόνα. Στην αρχική έκδοση με τον 1.4 Twinport κινητήρα ισχύος 90 ίππων διατίθεται σε χαμηλές τιμές, χωρίς να λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό του. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εμφανίζει ικανοποιητική ισχύ αλλά αρνητικό του χαρακτηριστικό είναι το μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, η σωστή διάταξη των 5 σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων ωφελεί εν μέρει τις επιδόσεις, αλλά ο επιλογέας των ταχυτήτων μειονεκτεί σε αίσθηση.
Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή από ότι θα περιμένει κανείς από ένα μικρομεσαίο αυτής της ισχύος, γεγονός που από τη μία πλευρά λειτουργεί θετικά στην οδική συμπεριφορά αλλά από την άλλη δεν ευνοεί ιδιαίτερα την άνεση. Το πλαίσιο του Astra δείχνει στιβαρό στο δρόμο αλλά το τιμόνι του είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη και η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, αφού έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών. Οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές ικανοποιούν όχι όμως και η εργονομία των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας (στις πιο πλούσιες εκδόσεις). Αρνητικό στοιχείο στην καμπίνα αποτελεί και η απουσία θέσεων για μικροαντικείμενα και η έλλειψη ποτηροθηκών.
Αρχικός εξοπλισμός: ABS, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, a/c και ράδιο CD.
Μέση τιμή (μοντέλο 2009): 6.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 255 ευρώ, Τεκμήριο: 3.640 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.364 κ.εκ., Ισχύς: 90/5.600 ps/σ.α.λ., Ροπή: 125/4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,3 λτ./100 χλμ.
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, βασικός εξοπλισμός
(-): Άνεση ανάρτησης, αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων, εργονομία, πρακτικότητα εσωτερικού
Συχνότερες βλάβες | |
Μοντέλο | Astra (04-) |
Air condition | 1,39% |
Αναρτήσεις – άξονες | 9,03% |
Φρένα | 2,78% |
Σύστημα ψύξης | 13,19% |
Ηλεκτρικά | 19,44% |
Κινητήρας | 25,69% |
Τροφοδοσία καυσίμου | 6,25% |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 18,75% |
Σύστημα διεύθυνης | 2,08% |
Μετάδοση | 1,39% |
Δείκτης αξιοπiστίας | 85,00 |
Πηγή: Reliability Index |