Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν είναι μια απλή υπόθεση γιατί δαπανούνται αρκετά χρήματα, ενώ ο κάτοχός του θα το κρατήσει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και θα το οδηγήσει για πάρα πολλές ώρες. Συνεπώς ο ενδιαφερόμενος αγοραστής θέλει τα λεφτά που θα δώσει να πιάσουν τόπο, πόσο δε μάλλον όταν δεν του τρέχουν από τα μπατζάκια.
Μια πρόταση αγοράς που αξίζει και με το παραπάνω, είναι το Kia XCeed 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid Premium. Η τιμή των 24.490 ευρώ που πωλείται είναι χαμηλή για μικρομεσαίο Crossover και πιο προσιτή συγκριτικά με άλλων μικρομεσαίων χάτσμπακ, Crossover και SUV. Επιπλέον αξία στον πελάτη δίνουν ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός και η εργοστασιακή και μεταβιβάσιμη εγγύηση για 7 έτη ή 150.000 χλμ. Επίσης, παρέχεται δυνατότητα προσθήκης προγράμματος 5 χρόνων σέρβις, σύμφωνα με το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης του οχήματος, αποκλειστικά στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών της Kia.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνονται οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών με πλοήγηση και σύστημα τηλεματικής Kia Connect (δωρεάν 7ετής συνδρομή), αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ακόμα διζωνικός κλιματισμός, ψηφιακός πίνακας οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/45, Full LED φώτα εμπρός & πίσω, φώτα ομίχλης LED, αυτόματη εναλλαγή μεγάλων – μεσαίων φώτων, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων κ.ά.
Το Kia XCeed με το Crossover αμάξωμα των 4.395 χλστ. μήκους, 1.826 χλστ. πλάτους, 1.495 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.650 χλστ., συνδυάζει ιδανικά στοιχεία από τα μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ και τα SUV. Με απόσταση από το έδαφος 184 χλστ. διαθέτει αισθητά περισσότερο «αέρα» από τα κλασικά μικρομεσαία, ενώ τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, τις πόρτες, τα μαρσπιέ, τους θόλους των τροχών και οι ράγες οροφής ενισχύουν και το «χωμάτινο» προφίλ του. Στο εσωτερικό του άμεσα αντιλαμβάνεται κανείς την προσοχή που έχει δώσει η Kia στην ποιότητα. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, το πολύ καλό φινίρισμα, ο διάκοσμος με τα πολυτελή στοιχεία και η γεροδεμένη συναρμογή συνθέτουν ένα πολύ περιποιημένο αποτέλεσμα. Παράλληλα τα φυσικά χειριστήρια στο infotainment και για τον έλεγχο του κλιματισμού διευκολύνουν τον οδηγό, ο οποίος θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα σπορτίφ Crossover. Το XCeed εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες επιβατών με ύψος γύρω στα 1,8 μέτρα, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ μπόλικο είναι και το ωφέλιμο πλάτος στο ύψος των ώμων. Το πορτ μπαγκάζ με το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα έχει χωρητικότητα 380 λίτρα και μικρές θήκες κάτω από το δάπεδο για μικροπράγματα.
Ο μοναδικός κινητήρας που διατίθεται το XCeed ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού, είναι ο τετρακύλινδρος turbo ήπια υβριδικός των 1.482 κ.εκ. Αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 253 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Ενσωματώνει και ηλεκτρογεννήτρια του 48V Hybrid για έξτρα δύναμη κατά την εκκίνηση και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ ομαλοποιεί ιδιαίτερα τη λειτουργία στου Stop & Start. Το ιδιαίτερα ραφιναρισμένο και γραμμικό μηχανικό αυτό σύνολο επιταχύνει το βάρους XCeed των 1.370 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η μετάδοση γίνεται με το εύχρηστο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (υπάρχει και το 7DCT με τιμή από 26.290 ευρώ). Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 86 ευρώ. Το XCeed διακρίνεται και για το πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο, αφού ταιριάζει ισορροπημένα το κράτημα με την άνεση. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με το κατάλληλα σφιχτό σετάρισμα συμβάλλουν στην παρουσία λογικών κλίσεων στις στροφές όταν το αυτοκίνητο πιέζεται, ενώ από την άλλη πλευρά φιλτράρονται με στιβαρό τρόπο οι ανωμαλίες των δρόμων.