Το Peugeot 1007 ήταν και παραμένει το μοναδικό μικρό ενός όγκου αυτοκίνητο με συρόμενες εμπρός πλαϊνές πόρτες, το οποίο ωστόσο δεν έτυχε εμπορικής επιτυχίας και δεν αντικαταστάθηκε από νέο μοντέλο. Βασικό πλεονέκτημα των συρόμενων θυρών, είναι ότι ο οδηγός και ο συνεπιβάτης μπορούν να εισέλθουν και να εξέλθουν από το αυτοκίνητο εύκολα, σε σημεία όπου οι «κανονικές» πόρτες θα άνοιγαν με μεγάλη δυσκολία. Σήμερα, στη χώρα μας υπάρχουν πολύ λίγα μεταχειρισμένα 1007, που πωλούνται σε τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 5.000 ευρώ.
Εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους για 4
Στο εσωτερικό του 1007 τo ταμπλό είναι σχετικά ογκώδες και έχει μεγάλο βάθος, ενώ τη νεανική του εικόνα ενισχύουν οι ασημί επενδύσεις και η διχρωμία. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ικανοποιητικής ποιότητας, δε λείπουν όμως μικρές ατέλειες στη συναρμογή. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και θα διευκολυνθεί από τον ψηλά τοποθετημένο επιλογέα των ταχυτήτων. Ο θάλαμος των επιβατών του 1007 προορίζεται για τις μετακινήσεις αποκλειστικά τεσσάρων ατόμων, σε ισάριθμα καθίσματα. Στο εμπρός τμήμα του εσωτερικού υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος και αέρας για τα κεφάλια, ωστόσο η έλλειψη υποβραχιονίων στις εμπρός πόρτες και οι χαμηλά και μακριά τοποθετημένες ζώνες ασφαλείας, οι οποίες δεν ρυθμίζονται, ενδέχεται να ενοχλήσουν. Στο πίσω μέρος του εσωτερικού, οι χώροι ικανοποιούν δύο φιλοξενούμενους με ύψος μέχρι περίπου 1,8 μ. και τα καθίσματα τραβηγμένα πίσω. Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών επαρκεί μόνο για τα απαραίτητα (178 λτ.), ενώ εάν μετακινηθούν εμπρός ο όγκος του πορτμπαγκάζ αυξάνεται στα 364 λτ. και φτάνει μέχρι τα 1.048 λτ. με την πλήρη αναδίπλωσή τους.
Άνετο, ευέλικτο και ευχάριστο στο δρόμο
Το μικρό μήκος του αμαξώματός του ευνοεί την ευελιξία σε αστικό περιβάλλον, ενώ σε ένα ταξίδι είναι ασφαλές και δεν κουράζει τους επιβάτες του. Η ανάρτηση ακολουθεί την κλασική «συνταγή» με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ψαλίδια βάσης, ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αντιστρεπτική δοκό εμπρός – πίσω. Η σχετικά σφιχτή ρύθμισή της εξασφαλίζει πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στις κλίσεις του αμαξώματος σε κλειστές στροφές που, είναι λογικές. Σε συνδυασμό με τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το στιβαρό πλαίσιο ο οδηγός του 1007 είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα, ενώ το αυτοκίνητο θα ήταν ακόμα πιο ευχάριστο με ένα λιγότερο αποκομμένο σε αίσθηση τιμόνι. Τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς πίσω στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ανά πάσα στιγμή, όπως και το ESP, το οποίο παρεμβαίνει άμεσα σε κάθε πιθανή τάση του αυτοκινήτου να «φύγει» εκτός της επιθυμητής πορείας.
Ζωηρός ο 1.600άρης κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 1.6 λτ. που κινεί το 1007 έχει απόδοση 110 ίππων, τιμή αρκετά καλή για την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων την εποχή εκείνη. Η ελαστικότητα που εμφανίζει στις χαμηλές στροφές είναι καλή όπως και η ευστροφία του, ενώ ο παραγόμενος θόρυβος γίνεται αισθητός στην καμπίνα των επιβατών μετά κυρίως τις 4.000 σ.α.λ. Το «ζωηρό» μοτέρ κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το μικρό ενός όγκου Peugeot και είναι προτιμότερο από το μικρότερο μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. με τους 75 ίππους.
(+) Πρακτικότητα συρόμενων θυρών, ενεργητική και παθητική ασφάλεια, άνεση, χρηστικότητα πίσω καθισμάτων
(-) Ζώνες χωρίς ρύθμιση καθ’ύψος, μικροατέλειες στο φινίρισμα, μικρό πορτ μπαγκάζ, ιδιαίτερη αισθητική
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.587 | Συχνότερες βλάβες* | |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 | Air condition | 1,43% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 110/5.750 | Αναρτήσεις – άξονες | 34,29% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 147/4.000 | Φρένα | 1,43% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11,1 | Σύστημα ψύξης | 1,43% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 | Ηλεκτρικά | 41,43% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | Κινητήρας | 4,29% |
Μήκος (χλστ.) | 3.731 | Τροφοδοσία καυσίμου | 4,29% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.826 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 4,29% |
Ύψος (χλστ.) | 1.620 | Σύστημα διεύθυνης | 4,29% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.315 | Μετάδοση | 2,86% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 178 | Δείκτης αξιοπiστίας | 89,00 (μ.ο. 118) |
Βάρος (κιλά) | 1.178 | *Πηγή Reliability Index |