Η Kia εμπλουτίζει την γκάμα της με την προσθήκη του νέου αμιγώς ηλεκτρικού μικρού SUV EV3, το οποίο φέρνει τεχνολογικές πρωτιές με στόχο να κάνουν πιο άνετες και ασφαλείς τις μετακινήσεις. Η έναρξη παραγγελιών έχει ήδη ξεκινήσει σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, ενώ στην Ελλάδα το αναμένουμε τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Από τις πιο σημαντικές καινοτομίες που ενσωματώνει το EV3, είναι τα συστήματα i-Pedal και Smart Regenerative. Η τελευταία τεχνολογία i-Pedal προσφέρει στον οδηγό πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο διαχωρίζοντας το επίπεδο πέδησης με ανάκτηση από τη λειτουργία ελέγχου πλήρους ακινητοποίησης. Η πλήρης οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες πέδησης με ανάκτηση, ενώ το i-Pedal μπορεί να χρησιμοποιηθεί προαιρετικά στην όπισθεν και θα θυμάται επίσης το προηγουμένως επιλεγμένο επίπεδο όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο.
Τα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης ταξινομούνται από 0 έως 3, με το πιο σημαντικό φρενάρισμα Επιπέδου 3 να ιδανικό για οδήγηση σε έντονη κίνηση start-stop, όπου οι οδηγοί μπορεί να χρειαστεί να επιβραδύνουν γρήγορα το αυτοκίνητο. Το Επίπεδο 2 παρέχει ελαφρώς λιγότερη δύναμη πέδησης, ιδανική ρύθμιση σε δρόμο με στροφές, επιτρέποντας στους οδηγούς να μην πατούν συνέχεια το φρένου. Έτσι με το άφημα του γκαζιού η μπαταρία φορτίζει και αυξάνεται η αυτονομία. Στον αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί μπορεί να προτιμήσουν το Επίπεδο 1 ή ακόμα και το Επίπεδο 0, που επιτρέπει στο EV3 να ρολάρει ελεύθερα όταν σηκωθεί το πόδι από το γκάζι.
Το Kia EV3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει την τεχνολογία Smart Regenerative System του Ομίλου Hyundai Motor. Αυτό το έξυπνο σύστημα μπορεί να σαρώσει το δρόμο μπροστά και να ανταποκριθεί σε καταστάσεις με αστραπιαίες αντιδράσεις. Όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ γκαζιού, το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και πληροφορίες πλοήγησης για να επιβραδύνει αυτόματα σε ασφαλή ταχύτητα, εάν είναι απαραίτητο. Ενώ το προηγούμενο Smart Regenerative System της Kia βασιζόταν αποκλειστικά σε πληροφορίες GPS, αυτή η τελευταία έκδοση ενσωματώνει μια ευρύτερη ποικιλία δεδομένων που βασίζονται στην πλοήγηση, ξεκλειδώνοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα για τον οδηγό. Για παράδειγμα, όταν το EV3 πλησιάζει μια κλειστή στροφή ή μια καμπή στο δρόμο, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει αυτόματα στην κατάλληλη ταχύτητα, κάνοντας πιο ξεκούραστη και ασφαλή την οδήγηση.
Επιπλέον, πολλές ώρες αφιερώθηκαν στην αεροδυναμική σήραγγα για να βελτιώσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή του EV3, από τους τροχούς έως τα πίσω φώτα προς όφελος και της αυτονομίας. Υπάρχουν επίσης νέα καλύμματα πλευρικών μαρσπιέ, μαζί με οκτώ τμήματα που καλύπτουν το κάτω μέρος του αμαξώματος, συμβάλλοντας σε ομαλότερη ροή αέρα κάτω από το δάπεδο και μειωμένη αντίσταση. Σε συνδυασμό με βελτιστοποιημένα προφίλ καλύμματος προβολέων και μπροστινού προφυλακτήρα, τη σχεδίαση των θόλων των τροχών, τη μικρότερη γωνία αεροτομής της οροφής, τις αεροδυναμικές λωρίδες στο κάλυμμα πίσω προφυλακτήρα και πολλές ακόμα λεπτομέρειες, το EV3 έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26 Cd.
Το Kia EV3 είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο που χρησιμοποιεί σύστημα ταυτόχρονης απορρόφησης θερμότητας, επιτρέποντάς του να ανακυκλώνει την απορριπτόμενη θερμότητα όχι μόνο από το όχημα, αλλά και από τον εξωτερικό αέρα για βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η προηγμένη τεχνολογία αντλίας θερμότητας του EV βελτιώνει σημαντικά την ικανότητά του να προστατεύει την απόδοση της μπαταρίας και να φορτίζει γρήγορα σε κρύο καιρό. Χάρη στην εισαγωγή ενός μοναδικού θερμαντήρα θήκης υψηλής θερμικής απόδοσης και του λογισμικού φόρτισης χαμηλής θερμοκρασίας, οι ιδιοκτήτες EV3 ξοδεύουν πολύ λιγότερο χρόνο περιμένοντας να φορτιστεί το όχημά τους. Η μπαταρία του EV3 είναι επίσης εξοπλισμένη με σύστημα υγρής ψύξης, το οποίο χρησιμοποιείται κατά τη φόρτιση για τη βελτιστοποίηση της θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας και τη βελτίωση των ταχυτήτων φόρτισης. Ο χρόνος ταχείας φόρτισης του EV3 είναι έως και 12 λεπτά ταχύτερος από τις προηγούμενες διαμορφώσεις μπαταριών Kia, επιτρέποντας τη φόρτιση από 10 έως 80% χωρητικότητας σε 31 λεπτά.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), το EV3 εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 283 Nm. Η έκδοση Standard Range ενσωματώνει μπαταρία 58,3 kWh (αυτονομία 436 χλμ.) και η Long Range διαθέτει μπαταρία 81,4 kWh (αυτονομία 605 χλμ.). Το EV3 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ., καταναλώνει σε μεικτή χρήση 14,9 kWh/100 χλμ. (Standard Range) και η τελική ταχύτητα σταματά στα 170 χλμ./ώρα.