Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid 82 PS

Το νέο, τέταρτης γενιάς Suzuki Swift ξεκίνησε το λανσάρισμά του στην Ελλάδα και έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει τη λαμπρή πορεία των προκατόχων του με τις πάνω από 9 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο Swift εμφανίζεται πλήρως ανασχεδιασμένο εξωτερικά και στο εσωτερικό, με νέο υβριδικό κινητήρα, πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και συνδεσιμότητας, ενώ προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές για τα νέα δεδομένα του Β-Segment. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να πάρουμε μια πρώτη οδηγική «γεύση», πριν γίνει η δοκιμή του σε λίγες μέρες.

Το νέο «Made in Japan» Swift προσφέρεται αποκλειστικά με το νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 Hybrid σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (GL, GL+ και GLX). Με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ξεκινάει από 18.450 ευρώ, με το CVT από 21.330 ευρώ (το GL+) και το τετρακίνητο με χειροκίνητο μόνο σασμάν από 20.600 ευρώ (δείτε εδώ τις τιμές). Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλούσιος και μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: 6 αερόσακοι ένα πλήρες και εκσυγχρονισμένο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, infotainment με οθόνη 9 ιντσών, navigation, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, keyless push start system κ.λπ.

Νεανικό και κόμπακτ εξωτερικά

Η Suzuki διατήρησε στο νέο Swift κάποιες βασικές σχεδιαστικές γραμμές από το προγενέστερο μοντέλο, όμως είναι εντελώς αλλαγμένο από άκρη σε άκρη. Η αλήθεια είναι ότι οι φωτογραφίες το αδικούν, αφού στην πραγματικότητα είναι πιο κομψό και με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Επίσης διαθέτει μια πολύ όμορφη παλέτα χρωμάτων και διχρωμίες με μαύρη οροφή. Μεταξύ αυτών έντονη ζωηράδα του προσφέρει το «Burning Red Pearl Metallic», πιο ανάλαφρο στιλ του χαρίζει το «Cool Yellow Metallic», ενώ για το λαμπερό τριπλής στρώσης «Frontier Blue Pearl Metallic» χρειάστηκαν 7 χρόνια ανάπτυξης (!) μέχρι να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσαν οι μηχανικοί της Suzuki και στην αεροδυναμική του νέου Swift, όχι μόνο σε ό,τι φαίνεται εξωτερικά, αλλά και κάτω από το αμάξωμα, αφού προστέθηκε κάλυμμα μέχρι και στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα για πιο ομαλή ροή του αέρα. Το νέο Swift βασίζεται στην πλατφόρμα Heartect του προηγούμενου μοντέλου και ως εκ τούτου οι διαστάσεις του παρέμειναν κόμπακτ και άλλαξαν ελάχιστα. Συγκεκριμένα έχει μήκος 3.860 χλστ. (3.845 χλστ. το 3ης γενιάς), πλάτος 1.735 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. (1.520 χλστ. το 4WD) και μεταξόνιο 2.450 χλστ.

Ευχάριστο εσωτερικό με καλούς χώρους επιβατών

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 4ης γενιάς Swift, με το πιο νεανικό στιλ και ευχάριστο διάκοσμο, τον οποίο αναβαθμίζει η διχρωμία (μαύρου – ανοιχτού γκρι) στο ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών. Σε συνδυασμό με τις λεπτομέρειες σε σατινέ επιμετάλλωση και σκούρο ασημί χρώμα, ενισχύεται και το σπορτίφ προφίλ. Από πλευράς κατασκευής, η Suzuki έχει κάνει ευρεία χρήστη σκληρών πλαστικών με γεροδεμένη συναρμογή και καλύτερη υφή – όψη από του παλαιότερου μοντέλου. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η νέα στάνταρ οθόνη των 9 ιντσών του Infotainment, με navigation, συμβατότητα με CarPlay και Android Auto μέσω WiFi και USB, δυνατότητα αναγνώρισης φωνής, αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος.

Αντίθετα με την τάση της εποχής των πλήρως ψηφιακών καντράν, η Suzuki προτίμησε να κρατήσει τα αναλογικά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα, με την οθόνη πολλαπλών πληροφοριών στο κέντρο. Ο οδηγός του νέου Swift θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και θα νιώσει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο, γεγονός που τονίζει τον συνολικά ευχάριστο χαρακτήρα του ιαπωνικού supermini. Από πλευράς χώρων προσφέρει πολύ αέρα για τα κεφάλια και αρκετό για τα πόδια των επιβατών με ύψος μέχρι περίπου τα 1,8 μ. Το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε μικρό στα 265 λίτρα, ωστόσο το ύψος του ανοίγματός του μεγάλωσε.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το Swift ανέκαθεν ξεχώριζε για την ευελιξία του και τη φιλικότητα στη χρήση, αφού ο οδηγός ένιωθε αμέσως ότι «φορούσε» το αυτοκίνητο. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τη νέα γενιά, η οποία διατήρησε αυτά τα γνωρίσματα, συν του ότι παρέχει περισσότερη άνεση στους επιβάτες. Η βελτιωμένη ηχομόνωση και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων με τις μεγαλύτερες διαδρομές εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα κύλισης και απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, συν λιγότερο θόρυβο από τον κινητήρα. Παρότι αστικού προσανατολισμού, το νέο Swift διατηρεί το οδηγικό του μπρίο. Στρίβει με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης υπό πίεση και μικρές κλίσεις, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού. Σίγουρα «σηκώνει» πολύ περισσότερη δύναμη, από αυτή που παρέχει ο νέος κινητήρας.

Νέο υβριδικό σύνολο με έμφαση στην οικονομία

Από τις πιο σημαντικές αλλαγές που φέρει το νέο Swift είναι και το ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.2 λτ. (4κύλινδρο πριν). Διατήρησε την ίδια χωρητικότητα των 1.197 κ.εκ., όμως διαθέτει πολλαπλές βελτιώσεις για να εξασφαλίζει περισσότερη οικονομία καυσίμου, μειωμένες εκπομπές CO2 και υψηλότερη ροπή στις χαμηλές στροφές για αμεσότερη απόκριση που απαιτείται σε αστικές συνθήκες. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V για ενίσχυση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση (δεν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά). Οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής επαρκούν για την πόλη, ενώ σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (από 919 κιλά) επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ.) και το μοτέρ ανεβάζει στροφές αγόγγυστα μέχρι τον κόφτη.

Η Suzuki ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και CO2 98 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Παρότι 3κύλινδρο δεν μεταφέρει στην καμπίνα δονήσεις (κάποιες ανεπαίσθητες παρατηρήσαμε μόνο στο ρελαντί) και ενοχλητικούς θορύβους. Οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα φαίνεται ότι λειτουργούν ιδιαίτερα αποτελεσματικά, μαζί με την ενισχυμένη ηχομόνωση. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του μοτέρ με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές και τη σχετικά μακριά τελευταία ταχύτητα (120 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ.).

Κινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197
Ταχύτητες 5
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 82/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 112/4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5
Τελική (χλμ./ώρα) 165
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 4,4
CO2 (γρ./χλμ.) 98
Βάρος (κιλά) 919

Get it on Google Play Download on the App Store