Η κατηγορία των SUV έχει κυριαρχήσει με συνολικό μερίδιο ταξινομήσεων που αγγίζει το 60% του συνόλου της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων τα μισά αφορούν τα πιο δημοφιλή μικρά SUV. Αντίστοιχα και στα μεταχειρισμένα οι επιλογές που έχουν να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι γίνονται ολοένα και περισσότερες, παρόλα αυτά οι τιμές τους κρατιούνται σχετικά ψηλά. Ωστόσο υπάρχουν και οι πιο οικονομικές προτάσεις με αξιόλογα μάλιστα χαρακτηριστικά, όπως είναι φέρ’ ειπείν το πρώτης γενιάς Renault Captur με τον αξιόπιστο πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi.
Μοντέλα του 2015-2017 προσφέρονται δεκάδες στην αγορά των μεταχειρισμένων και σε ένα εύρος τιμών που κυμαίνεται μεταξύ 12.000-14.000 ευρώ. Έτσι ο ενδιαφερόμενος έχει την ευκαιρία να «ξεδιαλέξει» μεταξύ πολλών διαθέσιμων Captur και να επιλέξει εκείνο που πιστεύει ότι είναι το καλύτερο δυνατό, εφόσον πραγματοποιήσει όλους τους απαραίτητους ελέγχους. Ακόμα και σήμερα το πρώτης γενιάς Captur παραμένει ενδιαφέρον σχεδιαστικά, παρόλο που μετρά μια δεκαετία. Το «υπερυψωμένο» του αμάξωμα με τις κομψές γραμμές έχει μήκος 4.122 χλστ., πλάτος 1.778 χλστ., ύψος 1.566 χλστ. και μεταξόνιο 2.606 χλστ.
Κοινώς είναι ό,τι πρέπει για να μην ασφυκτιά στην πόλη, αλλά και για να κάνει άνετα ταξίδια, χάρη και στην ευρυχωρία του εσωτερικού του. Τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια. Την πρακτικότητα μεγιστοποιεί το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει την χωρητικότητα του πολύ ικανοποιητικού πορτ μπαγκάζ από τα 377 έως τα 455 λίτρα. Εντυπωσιακά μεγάλο είναι το συρτάρι Easy Box με τη χωρητικότητα των 11 λίτρων, αντί για το κλασικό ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού. Εκεί που δεν ενθουσιάζει είναι με την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες.
Στα σημαντικά θετικά γνωρίσματα του Captur ανήκει ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. με την απόδοση των 90 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 220 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές χωρίς να κομπιάζει, επιταχύνει με άνεση το αυτοκίνητο εν κινήσει, δεν ενοχλεί με το θόρυβο που παράγει και περνάει ανεπαίσθητες δονήσεις στο θάλαμο των επιβατών. Θετικός είναι ο επιλογέας των 5 ταχυτήτων με τις σωστά κλιμακούμενες σχέσεις, ενώ στο ταξίδι διατηρεί χαμηλά τις στροφές του μοτέρ χωρίς να «κρεμάει» (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.). Στον αυτοκινητόδρομο πετυχαίνει κατανάλωση κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. και σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 5,5 λτ./100 χλμ. Το Captur συνδυάζει παράλληλα με πολύ ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευκολία στους χειρισμούς. Συνολικά είναι ένα SUV που αξίζει με 12.000-14.000 ευρώ, αρκεί βέβαια να είναι καλά συντηρημένο και όχι τρακαρισμένο.