VW eco up! 1.0 68 PS VS up! 1.0 60 PS (δείτε εδώ το δεύτερο μέρος του test)
Η ανάγκη για περισσότερη οικονομία στις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος από τους βλαβερούς ρύπους και η μείωση των εκπομπών CO2, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην εύρεση λύσεων μέσω και της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Ένα από αυτά, το οποίο είναι ευρέως διαδεδομένο στην Γερμανία και την Ιταλία, το φυσικό αέριο κίνησης (CNG) αρχίζει σιγά – σιγά και γίνεται γνωστό στην χώρα μας. Επίσης, οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων από την πλευρά τους ξεκινούν να λανσάρουν μοντέλα διπλού καυσίμου φυσικού αερίου – βενζίνης, με το δεύτερο καύσιμο να χρησιμοποιείται ως βοηθητικό.
Ένα από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση και προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα φυσικού αερίου που διατίθενται είναι το Volkswagen eco up!, το οποίο εξωτερικά δε διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις και η μόνη ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στο λογότυπο «eco up!» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Η VW υπόσχεται υψηλή οικονομία καυσίμου με το eco up!, αφού καταναλώνει μόλις 2,9 κιλά/100 χλμ. CNG (που αντιστοιχεί σε 2,8 €/100 χλμ.), έναντι του επίσης πολύ οικονομικού up! 1.0 60 PS με 4,5 λτ./100 χλμ. κατανάλωση βενζίνης (7,5€/100 χλμ.). Όλα αυτά βέβαια ισχύουν στα χαρτιά. Τι γίνεται όμως στην πραγματικότητα και κατά πόσο είναι εφικτές οι εργοστασιακές μετρήσεις στην καθημερινή οδήγηση; Διαβάστε παρακάτω και θα μάθετε…
Ανθούσα – Χαλκίδα – Ομόνοια – Ανθούσα
Με αφετηρία στην Ανθούσα ξεκινήσαμε και με τα δύο αυτοκίνητα φουλαρισμένα. Μέσω της Αττικής Οδού βγήκαμε στην έξοδο για Λαμία και κατευθυνθήκαμε προς την Χαλκίδα. Από εκεί επιστρέψαμε μέσω της Εθνικής Οδού βγαίνοντας στην έξοδο της οδού Πατησίων (από την οδό Τσούντα). Κατόπιν ακολουθήσαμε την εξής διαδρομή: Πατησίων – Σταδίου – Φιλελλήνων – Λ. Βασιλίσσης Όλγας – Λ. Βασιλίσσης Σοφίας – Λ. Μεσογείων – Λ. Μαραθώνος – Λ. Ανθούσας – Σταθμός ανεφοδιασμού για να ξαναγεμίσουμε το Volkswagen eco up!, ενώ το βενζινοκίνητο up! το γεμίσαμε ένα περίπου χιλιόμετρο πιο πριν, στην Λ. Μαραθώνος προτού στρίψουμε για την Λ. Ανθούσης. Συνολικά το κάθε αυτοκίνητο κατέγραψε στο trip computer από 200 χιλιόμετρα.
Ευκολοδήγητο και σταθερό σε κάθε διαδρομή
Το Volkswagen up! είναι ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο πόλης που προσφέρει ευκολία στην οδήγηση και ασφαλή οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτησή του είναι σχετικά μαλακή εξασφαλίζοντας καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του, ωστόσο δεν λείπει μια «νευρικότητα» κατά την απόσβεση σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες περνούν στο τιμόνι και ακούγονται χτυπήματα από την κρεμαγιέρα. Εκτός πόλης, το μίνι μοντέλο της VW δεν θα προβληματίσει στις περισσότερες των περιπτώσεων παραμένοντας σταθερό και προσφέροντας καλή αίσθηση στον οδηγό του μέσω του συστήματος διεύθυνσης, ενώ και σε δρόμο με στροφές πέραν των αισθητών κλίσεων του αμαξώματος, παραμένει ασφαλές και τηρουμένων των αναλογιών σβέλτο.
Παραπλήσια οδική συμπεριφορά επιδεικνύει και το eco up!, ωστόσο το πρώτο στοιχείο που γίνεται αντιληπτό είναι οι πιο αργές επιταχύνσεις τόσο κατά την εκκίνηση όσο και σε ενδιάμεσες ταχύτητες, με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για μια προσπέραση. Όμως από τις μεσαίες στροφές και άνω, ο κινητήρας διατηρεί ταχύτητες της τάξεως των 120-130 χλμ./ώρα χωρίς πρόβλημα.
Ελάχιστες διαφορές στο εσωτερικό τους
Με την πρώτη ματιά δύσκολα θα αντιληφθεί κανείς τις διαφορές που υπάρχουν στο εσωτερικό μεταξύ του eco up! και του up!, οι οποίες εστιάζονται στον πίνακα οργάνων και στον χώρο αποσκευών. Πιο αναλυτικά, στο eco up! ο δείκτης καυσίμου περιλαμβάνει ένδειξη και για το φυσικό αέριο (GNC) μαζί με την βενζίνη, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά 38 λίτρα (213 λτ. έναντι 251 λτ.), λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών του CNG στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Στο eco up! δεν υπάρχει διακόπτης επιλογής καυσίμου, καθώς ο κινητήρας λειτουργεί με το φυσικό αέριο και όταν αυτό τελειώσει γυρνάει αυτομάτως στη βενζίνη.
Πατήστε εδώ για το δεύτερο μέρος της δοκιμής με τα κόστη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.