Το νέο Opel Astra το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη (ΙΑΑ) και θα λανσαριστεί στη χώρα μας προς τα τέλη του έτους, φέρει πολλές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις. Μεταξύ των σημαντικότερων, είναι και η σημαντική μείωση του βάρους, που φτάνει έως τα 200 κιλά ή 120 κιλά σε κάθε περίπτωση. Γεγονός που ευεργετικά αποτελέσματα έχει για το αυτοκίνητο, αφού αυξάνει την αποδοτικότητα των κινητήρων και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά.
Από που όμως έχασε τόσα κιλά το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Opel; Καταρχήν η δομή του πλαισίου είναι κατά 20% ελαφρύτερη -280 κιλά από 357- χάρη στην εκτενέστερη χρήση ατσαλιού υψηλής και εξαιρετικά υψηλής αντοχής και του νέου τρόπου κατασκευής του. Πιο κόμπακτ υποπλαίσια, τροποποιήσεις στις αναρτήσεις, και βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος αντί προσθήκης καλύμματος στο δάπεδο του αυτοκινήτου, εξασφάλισαν πολύτιμα περιττά κιλά.
Επιπλέον, μίκρυναν οι πρόβολοι του αμαξώματος, ενώ εξοικονομήθηκαν περίπου 4,5 κιλά από το σύστημα της εξάτμισης συν έως 11,5 κιλά από τις μικρότερες ζάντες και ελαστικά. Δίαιτα υπέστη και το σύστημα των φρένων, αφού λόγω της συνολικής μείωσης του βάρους τοποθετήθηκαν πιο συμπαγή φρένα που ζυγίζουν 10 κιλά λιγότερα. Ελαφρύτεροι είναι και οι κινητήρες, όπως για παράδειγμα ο νέος 1.4 ECOTEC με το αλουμινένιο μπλοκ που ζυγίζει 10 κιλά λιγότερα έναντι του προγενέστερου που ήταν κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο.
Σε πρόγραμμα δίαιτας μπήκε και το εσωτερικό του νέου Opel Astra. Τα νέα καθίσματα είναι πιο λεπτά και έτσι εκτός από το λιγότερο κατά 10 κιλά βάρος εξασφαλίζουν και περισσότερους χώρους για τους επιβάτες (+35 χλστ. για τα πόδια πίσω). Η δομή τους περιλαμβάνει σκελετό από υπέρ-υψηλής αντοχής ατσάλι και αφρό πολυουρεθάνης.
Η μείωση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Astra συνέβαλλε και αυτή στη συνολική μείωση των περιττών κιλών. Με μήκος 4,37 μ., είναι σχεδόν 5 εκατοστά πιο κοντό από το προγενέστερο, με ύψος 1,48 μ. χαμήλωσε κατά 2,5 εκατοστά και με πλάτος 1,81 μ. στένεψε κατά 0,5 εκατοστά.