Στη γκάμα του Opel Astra ο αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε αρκετούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με ισχύ που ξεκινά από τους 105 ίππους και φτάνει έως τους 200 ίππους. Μία από τις πιο αξιόλογες και συμφέρουσες προτάσεις αποτελεί το turbo μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. με απόδοση 150 ίππων, το οποίο προσφέρει πολύ καλή απόδοση και επιδόσεις, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. Η έκδοση αυτή του Astra συμπληρώνει έτσι την έτερη βενζινοκίνητη επιλογή με τον 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 105 ίππων (δείτε εδώ τη δοκιμή του), κοστίζοντας μόλις 600 ευρώ ακριβότερα (από 17.400 ευρώ έναντι 16.800 ευρώ) και σε πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση.
Μοντέρνο, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Το Opel Astra 1.4 Turbo δεν διαφοροποιείται αισθητικά από το Astra που γνωρίζουμε, έχοντας ένα πολύ μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα με κουπέ στυλ στο πίσω μέρος του. Στο εσωτερικό, η εικόνα μας είναι επίσης γνώριμη, με σχεδίαση στην οποία αναδεικνύεται η μεγάλη οθόνη αφής (8 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Ποιοτικά, το εσωτερικό του μικρομεσαίου μοντέλου διαθέτει προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα, καθώς και μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ο οδηγός του Astra θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Προσόν του Astra αποτελούν και οι πολύ καλοί του χώροι για τους επιβάτες, με αρκετά ικανοποιητικό σε χωρητικότητα και βαθύ πορτ-μπαγκάζ 370 λίτρων.
Ισχυρό μοτέρ με γρήγορες επιδόσεις
Ο 1.400άρης turbo κινητήρας του Opel Astra μοιράζεται αρκετά τμήματά του με τον μικρότερο 3κύλινδρο turbo 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 105 ίππων, έχοντας όμως έναν κύλινδρο παραπάνω και 45 άλογα επιπλέον. Φέρει άμεσο ψεκασμό και είναι πλήρως αλουμινένιος, με αρκετά πλεονεκτήματα στο βάρος του. Η ονομαστική του απόδοση είναι 150 ίπποι στις 5.000 στροφές και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 245 Nm στις 2.000-4.000 στροφές. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός παρουσιάζεται ιδιαίτερα γραμμικός και προσφέρει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.), ωστόσο η λειτουργία του παρουσιάζει τραχύτητα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται είναι 6άρι μηχανικό με μακριά κλιμάκωση για να μειώσει τις απαιτήσεις σε καύσιμο, με την πραγματική κατανάλωση της δοκιμής μας να βρίσκεται στα 7,1 λτ./100 χλμ. Υπάρχει και σύστημα start/stop που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης εντός πόλης, όμως η λειτουργία του δεν ικανοποιεί, αφού για να επανεκκινήσει αυτόματα το αυτοκίνητο θα πρέπει ο οδηγός όχι μόνο να πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά και να αφήσει το φρένο, κάτι που απαιτεί αρκετή συνήθεια και εγρήγορση από τον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησής του.
Άνετο και σίγουρο στο δρόμο
Το Opel Astra με τους 150 ίππους στο δρόμο χαρακτηρίζεται για μια ακόμη φορά από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει και πολύ καλή ισορροπία μεταξύ της παρεχόμενης άνεσης και του κρατήματος. Έτσι λοιπόν, στην εθνική οδό το Astra είναι απολύτως σταθερό προσφέροντας ένα γενικότερο αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό του, ενώ και σε ένα δρόμο με στροφές παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς να έχει απότομες αντιδράσεις. Στην πόλη, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά την ύπαρξη 17 ιντσών ζαντών στο μοντέλο της δοκιμής μας. Το τιμόνι από την πλευρά του παρέχει αρκετή ακρίβεια και είναι γρήγορο, ενώ πολύ καλή απόδοση έχουν τα φρένα.