Το νέο, δεύτερης γενιάς VW Tiguan που βρίσκεται στην αγορά εδώ και ένα χρόνο, διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, με ισχύ από 115 έως 240 ίππους και με χωρητικότητα από 1.4 λτ. έως 2.0 λτ. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η πιο οικονομική σε τιμή έκδοση της δοκιμής, με το γνωστό και πολύ καλό μηχανικό σύνολο 1.4 TSI 125 PS, η οποία κοστίζει από 24.950 ευρώ και συνοδεύεται με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, αποτελώντας μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στα μικρομεσαία SUV.
Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα μικρά diesel SUV της αγοράς
Πολύ καλός σε κάθε επίπεδο ο 1.4 TSI 125 PS
O 1.400άρης turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρας βενζίνης ισχύος 125 ίππων και με ροπή 200 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας στο σύνολό του και ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Tiguan. Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ με το χαμηλό θόρυβο και τη πλήρη έλλειψη κραδασμών. Παράλληλα, το θετικό τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές χάρη στη διαθέσιμη ροπή, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινείται άνετα στην πόλη χωρίς να ξεπερνά τις 2.000 σ.α.λ., επιτυγχάνοντας έτσι χαμηλή κατανάλωση. Επιπλέον, ο 1.4 TSI 125 PS διακρίνεται για τη γραμμική απόδοσή του, την προθυμία του να ανεβάζει στροφές και τις σβέλτες επιδόσεις που προσφέρει από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 9,0/13,0 δλ. αντίστοιχα), σε συνδυασμό με το εύχρηστο 6τάχυτο κιβώτιο. Πολύ λογική είναι και η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Με σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή
Το νέο Tiguan, το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB, έχει κερδίσει σε ακαμψία και διαθέτει χαμηλότερο συνολικό βάρος (παρόλο που το αυτοκίνητο μεγάλωσε), ενώ ο οδηγός από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει λαμβάνει μια στιβαρή και ασφαλή αίσθηση. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και ευνοεί τη σταθερότητα του αμαξώματος, όμως οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες και ίσως θα έπρεπε να ήταν πιο άνετο δεδομένου του οικογενειακού του προσανατολισμού. Από την άλλη πλευρά θα εκτιμηθεί η πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης, όπως επίσης η σταθερότητα και σιγουριά που προσφέρει κινούμενο σε γρήγορες ταχύτητες στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων και σε στροφές σε επαρχιακούς δρόμους. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά. Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προσφέρει καλή αίσθηση, αμεσότητα και βάρος, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει το Tiguan στο δρόμο.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Tiguan είναι προσεγμένος και πλήρης σε κάθε επίπεδο. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε ανώτερα επίπεδα της κατηγορίας, μέσω τόσο των προσεγμένων υλικών (μαλακό πλαστικό σε όλο το ταμπλό), όσο και με την προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα που συναντάται σε κάθε σημείο. Πολύ καλές με την σειρά τους είναι η θέση οδήγησης, η εργονομία και η πρακτικότητα που απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες. Οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, οι ποτηροθήκες, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και το πίσω στάνταρ διαιρούμενο και συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, είναι ορισμένα χαρακτηριστικά που συναντώνται σε πολυχρηστικά οχήματα. Άριστα παίρνει το εσωτερικό του νέου Tiguan και σε χώρους, αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα 5 ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους από 420 λτ. έως 615 λτ. για τις αποσκευές.
Δείτε ακόμη: Ντίζελ μικρά αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές
(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, κινητήρας
(-) Άνεση ανάρτησης