Το Opel Insignia εξ αρχής είχε ένα πολύ δύσκολο έργο. Να διαδεχτεί το άκρως επιτυχημένο Vectra… Και όμως η πρώτη γενιά του κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 1.000.000 μονάδες (900.000 για την ακρίβεια) και πλέον στην δεύτερη γενιά έχει την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν.
Και αυτό φαίνεται από την πρώτη στιγμή λόγω της αναθεωρημένης εμφάνισής του, η οποία όμως μετουσιώνεται και σε ουσιαστική βελτίωση σε πολλούς τομείς, ενώ αλλαγή υπάρχει ακόμη και στο όνομά του, καθώς πλέον ονομάζεται «Grand Sport». Η ναυαρχίδα της Opel, το Insignia Grand Sport (όπως είναι η πλήρης ονομασία του) διατίθεται στη χώρα μας με το νέο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 140 και 165 ίππους (από 21.950 και 27.650 ευρώ αντίστοιχα), με τον 1.6 λτ. diesel με 110 και 136 ίππους (από 25.750 και 31.550 ευρώ αντίστοιχα) και τον 2λιτρο diesel 170 PS AWD στην τιμή των 46.150 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο). Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο Insignia Grand Sport με τον 1.5 λτ. βενζίνης στην ισχυρή έκδοση των 165 ίππων ο οποίος στην συγκεκριμένη περίπτωση συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Opel
Εμφάνιση με κύρος
Ο δυναμικός και επιβλητικός σχεδιασμός του νέου Opel Insignia Grand Sport κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και με το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος, την επιβλητική μάσκα και τα LEDφώτα. Είναι εξάλλου και οι διαστάσεις του τέτοιες που το κάνουν να μοιάζει ακόμη πιο επιθετικό. Μακρύτερο, πλατύτερο και πιο χαμηλό (κατά 29 χλστ.) από τον προκάτοχό του, παραπέμπει περισσότερο σε 4θυρο κουπέ, χάρη στην έντονη κλίση των πίσω κολονών, παρά σε 5θυρο αυτοκίνητο. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το Monza Concept που είχε παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013. Παρά το μήκος που αγγίζει τα 4,9 μέτρα και το μεγαλύτερο κατά 92 χλστ. μεταξόνιο (2.829 χλστ.), το συνολικό του βάρος μειώθηκε μέχρι 175 κιλά (60 κιλά μόνο από το αμάξωμα), προς όφελος των επιδόσεων, κατανάλωσης, οδικής συμπεριφοράς, κ.λπ. Παράλληλα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
Ευρύχωρο και hi tech εσωτερικό
Όπως είναι λογικό οι αλλαγές δεν έμειναν στο αμάξωμα και συνεχίστηκαν και στο εσωτερικό. Εκεί οι σχεδιαστές της Opel φρόντισαν ώστε να είναι πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, προηγμένο τεχνολογικά, ποιοτικό και ευρύχωρο. Το εσωτερικό του νέου Insignia Grand Sport, ακολουθεί το σχεδιαστικό προφίλ των νέων μοντέλων της μάρκας και διαθέτει σημαντικά βελτιωμένη εργονομία. Το ταμπλό διακρίνεται από τις μεγάλες επίπεδες επιφάνειες, τις απαλές καμπύλες, το μικρότερο τιμόνι και τα σημαντικά λιγότερα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα. Πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της στάνταρ οθόνης αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και 4G/LTE Wi-Fi Hot spot. Επιπλέον, στην έγχρωμη οθόνη των 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων προβάλλονται διάφορες χρήσιμες πληροφορίες, ενώ με πολύ καλή ευκρίνεια απεικονίζονται στο εμπρός παρμπρίζ διάφορες ενδείξεις μέσω του προαιρετικού head-up display. Πολλά είναι και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης πορείας και η προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός.
Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες καθώς έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στο τιμόνι φυσικά. Μαλακό πλαστικό υπάρχει σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στο πάνω μέρος των θυρών. Η συναρμογή πάντως είχε κάποιες μικροατέλειες. Ιδιαίτερα γενναιόδωρο είναι το εσωτερικό σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, αφού στο πίσω κάθισμα ακόμα και ψηλά άτομα έχουν πολύ αέρα για τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ είναι 490 λίτρων. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.450, ενώ η ύπαρξη πέμπτης πόρτας συνεπάγεται και τεράστιο άνοιγμα που διευκολύνει με τη σειρά του την φόρτωση/εκφόρτωση.
Το καλύτερο μοτέρ της Opel
Δεν είναι υπερβολή να γράψουμε πως ο νέος, αλουμινένιος, 1.5 λτ. 4κύλινδρος, turbo άμεσου ψεκασμού είναι ο καλύτερος βενζινοκινητήρας της Opel. Και δεν το λέμε αυτό λόγω νούμερων. Εξάλλου τα 165 άλογα και τα 250 Nm ροπής (2.000-4.1000 σ.α.λ) δεν είναι η κορυφή της κατηγορίας. Η ποιότητα λειτουργίας του όμως εκπλήσσει ευχάριστα. Είναι ήσυχος και χωρίς κραδασμούς, ενώ κινεί άνετα το Insignia Grand Sport, χωρίς να λαχανιάζει. Μάλιστα η απόδοσή του είναι χωρίς «σκαλοπάτια» από το ρελαντί έως και τον κόφτη. Όσον αφορά στις επιδόσεις που χαρίζει στο γερμανικό μοντέλο, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,9 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι στα 222 χλμ./ώρα. Από την άλλη η κατανάλωσή του είναι σε λογικά επίπεδα για την απόδοσή του, καθώς η μέση τιμή της είναι στα 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Αισθητά βελτιωμένο και στο δρόμο
Η βελτίωση του Opel Insignia Grand Sport σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς μοντέλο είναι εμφανής από τα πρώτα χιλιόμετρα και όχι άδικα. Το γερμανικό μοντέλο βασίζεται σε νέο πλαίσιο, ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο, ενώ έχει μακρύτερο μεταξόνιο, πλατύτερα κατά 11 χλστ. μετατρόχια και νέες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης. Παρά τον όγκο του το νέο Insignia ακούει τις εντολές του οδηγού άμεσα και είναι αρκετά ευκολοδήγητο. Σε αστικό περιβάλλον βέβαια, οι μεγάλες του διαστάσεις θα κάνουν τον οδηγό του να νιώσει άβολα σε στενούς δρόμους και ειδικά όταν αναζητήσει χώρο για να το παρκάρει. Η ανάρτησή του αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς πάντως (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) καθώς παντρεύει πολύ καλά κράτημα και άνεση, καθώς ακόμη και με τις 17 ιντσών ζάντες, αποσβένει με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια στον αυτοκινητόδρομο το Insignia ξεδιπλώνει το ταλέντο του.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Η Opel έχοντας την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν από την επιτυχία του πρώτου μοντέλου, διατήρησε τα βασικά συστατικά του και προσέθεσε περισσότερο χαρακτήρα και άποψη στο οικογενειακό της μοντέλο. Η τιμή των 27.650 ευρώ μπορεί να μοιάζει υψηλή, αν αναλογιστείς όμως πως μιλάμε για αυτοκίνητο 165 ίππων, φουλ εξοπλισμένο, τότε θα αναθεωρήσεις.
(+) Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, τεχνολογία, πληρότητα εξοπλισμού
(-) Ατέλειες συναρμογής στο εσωτερικό, πολυπλοκότητα χειρισμού κλιματισμού