Στο www.autogreeknews.gr έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές για τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει το φυσικό αέριο κίνησης, τόσο στο περιβάλλον λόγω των μειωμένων βλαβερών ρύπων, όσο και σε κόστος χρήσης, αφού είναι με μεγάλη διαφορά το πιο οικονομικό καύσιμο για την κίνηση αυτοκινήτων. Εργοστασιακά αυτοκίνητα με κινητήρες φυσικού αερίου υπάρχουν αρκετά, ενώ μπορούν να γίνουν και μετατροπές. Παράλληλα, τα πρατήρια με φυσικό αέριο συνεχώς αναπτύσσονται και καλύπτουν μεγάλες πόλεις της χώρας μας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Βόλο, Λάρισα).
Πριν από λίγους μήνες είχαμε κάνει δοκιμή κατανάλωσης με μια Skoda Octavia 1.4 G-TEC, με την οποία είχαμε διανύσει 360 χιλιόμετρα, από Αθήνα στους Δελφούς και επιστροφή στην Αθήνα, ξοδεύοντας μόλις 10 ευρώ. Αυτή τη φορά με το ίδιο αυτοκίνητο ταξιδέψαμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και πίσω, διανύοντας συνολικά πάνω από 1.250 χιλιόμετρα στην Εθνική Οδό και εντός της Θεσσαλονίκης και τα αποτελέσματα είναι για ακόμα μία φορά άκρως εντυπωσιακά.
Πληρώσαμε 17,6 ευρώ για 533 χιλιόμετρα
Το μακρύ ταξίδι ξεκίνησε με φουλάρισμα των δύο δεξαμενών φυσικού αερίου χωρητικότητας 15 κιλών της Octavia 1.4 G-TEC στο πρατήριο ανεφοδιασμού EKO-Fisikon στη Νέα Φιλαδέλφεια. Αφού γέμισαν, μηδενίσαμε τις ενδείξεις του χιλιομετρητή και του υπολογιστή ταξιδίου και φύγαμε με βροχερό καιρό για τη Θεσσαλονίκη, με τρία άτομα και γεμάτο το πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων.
Κινούμενοι με ταχύτητες λίγο πιο πάνω από τα όρια των πινακίδων (μεταξύ 100 – 130 χλμ./ώρα), κάναμε μια πρώτη στάση πιο πίσω από την Τραγάνα και μετά πήγαμε στο πρατήριο BP-Fisikon στο Βόλο για ανεφοδιασμό. Συνολικά, μέχρι εκεί είχαμε διανύσει 317 χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση είχε φτάσει τα 3,8 κιλά/100 χλμ., ενώ το φυσικό αέριο που υπήρχε στις δεξαμενές επαρκούσε για 40 χιλιόμετρα ακόμα. Η αντλία σταμάτησε στα 11,83 κιλά CNG και το κόστος ήταν μόλις 10,28 ευρώ (με τιμή φυσικού αερίου 0,869 €/kg).
Από το Βόλο φύγαμε με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, όπου κάναμε μια στάση για φαγητό στο κέντρο της πόλης και μετά πήγαμε για ανεφοδιασμό και μέτρηση στο πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon, στην Πυλαία. Από το Βόλο μέχρι εκεί διανύσαμε άλλα 216,5 χιλιόμετρα και η μέση κατανάλωση είχε παραμείνει σταθερή στα 3,8 κιλά/100 χλμ. Συνολικά, στα πρώτα 533,5 χιλιόμετρα ξοδέψαμε μόλις 17,55 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τα μισά από το κόστος των διοδίων (30,65 ευρώ).
Διανύσαμε 1.064 χιλιόμετρα με 37 ευρώ
Συνολικά με χρήση μόνο φυσικού αερίου διανύσαμε 1.064 χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 4,0 κιλά/100 χλμ. και το συνολικό κόστος μόλις 37 ευρώ. Ενδεικτικά, σε ένα ντίζελ αυτοκίνητο με κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. το κόστος μόνο για καύσιμα θα έφτανε τα 71,9 ευρώ (με τιμή ντίζελ 1,229 €/λτ.), ενώ σε ένα βενζινοκίνητο με κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. το κόστος για καύσιμα θα άγγιζε τα 109,6 ευρώ (με τιμή βενζίνης 1,471 €/λτ.). Η διαδρομή των 1.064 χλμ. περιλάμβανε το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη (με έξοδο στο Βόλο για ανεφοδιασμό), τα περισσότερα από 200 χιλιόμετρα που διανύσαμε μέσα στη Θεσσαλονίκη και τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη έως τις Θερμοπύλες, όπου άδειασαν οι δεξαμενές φυσικού αερίου και μπήκε αυτόματα σε λειτουργία η βενζίνη. Να σημειώσουμε ότι στην έξοδο για Αγία Παρασκευή, δίπλα από την εθνική οδό και λίγα χιλιόμετρα πίσω από τη Λαμία βρίσκεται σταθμός ανεφοδιασμού BP-Fisikon.
Skoda Octavia 1.4 G-TEC: Ταξιδιάρικη και οικονομική
Η Octavia 1.4 G-TEC που χρησιμοποιήσαμε για τη δοκιμή κατανάλωσης φυσικού αερίου αποδείχτηκε για ακόμα μία φορά ιδανική για ταξίδι, αφού είναι σε θέση να πραγματοποιήσει πολλά χιλιόμετρα ξεκούραστα, ασφαλή και με χαμηλό κόστος, χωρίς παράλληλα να γίνονται παραχωρήσεις σε χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (460 λίτρα). Το μεσαίο Skoda με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (15 κιλά CNG – 50 λτ. βενζίνη) των 1.4 λτ. με ισχύ 110 ίππων και 200 Nm ροπής, εκτός από την περιορισμένη κατανάλωση, προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις, έχει πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλό θόρυβο. Το πολύ καλό συνολικό «πακέτο» ενισχύει με την σειρά της και η ελκυστική τιμή, που ξεκινά από τα 20.900 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό. Να σημειωθεί ότι έχει λανσαριστεί η ανανεωμένη Octavia, η οποία πωλείται στην ίδια τιμή με την προγενέστερη στην έκδοση 1.4 G-TEC.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμές αυτοκινήτων με φυσικό αέριο
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.395 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 |
Κατανάλωση (kg/100 χλμ.) | 3,5 (5,3 λτ.) |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 97 (124) |
Βάρος (κιλά) | 1.394 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | |
Σε παρένθεση με τη βενζίνη |