Eπίδοση που θύμισε περασμένες εποχές πέτυχε το Jeep Grand Cherokee, σε crash tests που διεξήχθησαν από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) των Η.Π.Α.
Το μεγάλο SUV, μαζί με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας που πωλούνται στην εγχώρια αγορά, υπεβλήθη σε δοκιμή πρόσκρουσης που προσομοιώνει την πλαγιομετωπική σύγκρουση σε εθνική οδό, όταν -για παράδειγμα- σταματήσει απότομα η κυκλοφορία και το αυτοκίνητο χτυπήσει από την μία μεριά το μπροστινό, σε προσπάθεια του οδηγού να το αποφύγει. Τα SUVs ελέγχθησαν αναφορικά με τον βαθμό προστασίας που παρέχουν στον συνοδηγό, με τα αποτελέσματα να κρίνονται άκρως ανησυχητικά.
Δείτε ακόμα: Και για αυτό δεν πηγαίνουμε από τη Λ.Ε.Α. (+video)
Το Grand Cherokee απέσπασε βαθμολογία “Κακώς”, το οποίο στα δικά μας στάνταρ (του Euro NCAP, δηλαδή) αντιστοιχεί σε μόλις 2 αστέρια. Συγκεκριμένα η καμπίνα παραμορφώθηκε κατά 24,7 εκατοστά (βαθμός εισβολής στον χώρο των επιβατών), το διπλό από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο. Αυτό που προξένησε την μεγαλύτερη εντύπωση στους εμπειρογνώμονες του IIHS, ωστόσο, ήταν το γεγονός πως το κεφάλι του συνοδηγού διαπέρασε τον αερόσακο και χτύπησε με σφοδρότητα το ταμπλό.
Τα παραπάνω μεταφράζονται σε υψηλό ποσοστό επικινδυνότητας για την σωματική ακεραιότητα του συνοδηγού, η οποία απειλείται κυριότερα από συντριπτικό κάταγμα ποδιού, βαρείς τραυματισμούς στους γοφούς και το ισχίο, αλλά και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Να σημειωθεί ότι η ταχύτητα της πρόσκρουσης ήταν στα 65 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: To νέο Jeep Grand Cherokee θα είναι «Made in Italy»
Εξίσου φτωχά ήταν και αποτελέσματα του best seller της Ford στα SUV για την αμερικανική αγορά, του Explorer, ενώ στον αντίποδα το Kia Sorento σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία.