Aποκαλυπτικά και άκρως ενθαρρυντικά για την ελληνική αγορά, ήταν τα πανευρωπαϊκά αποτελέσματα των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών, για το πρώτο τετράμηνο του 2018.
Δείτε ακόμη: Toyota Corolla ή VW Golf; Ποιο είναι πρώτο παγκοσμίως;
Σύμφωνα με το JATO, η Ελλάδα παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό σε pick-up στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μερίδιο αγοράς είναι στο 37% επί του συνόλου της κατηγορίας. Ακολουθεί από αρκετή απόσταση η Ουγγαρία με 23%, ενώ η Λετονία βρίσκεται στο 20%.
Σε συνολικό όγκο πωλήσεων η Μεγάλη Βρετανία «καθαρίζει» άνετα την πρώτη θέση, με 18.547 πωλήσεις «αγροτικών». Λιγότερο από τις μισές πωλήσεις σημειώνει η Γερμανία, με 8.007 οχήματα, ενώ η Γαλλία βρίσκεται στην τρίτη θέση με 6.583 ταξινομήσεις. Συνολικά η κατηγορία των pick-up σημείωσε άνοδο της τάξης του 8,6%, φτάνοντας τις 59.200 μονάδες. Στα επιμέρους στοιχεία το Ford Ranger κατακτά την κορυφή με 15.100 αντίτυπα, καταλαμβάνοντας το 26% της «πίτας» των πωλήσεων. Στη δεύτερη θέση, κερδίζοντας το 17% του αντίστοιχου αγοραστικού κοινού, συναντάμε το Toyota Hilux οριακά μπροστά από το Nissan Navara NP300.
Στην Ελλάδα πάμε κόντρα στο ρεύμα (και όλη την Ευρώπη), εξακολουθώντας να εμπιστευόμαστε τον «Ιάπωνα». Hilux και Ranger ανταλλάσσουν θέσεις, με το Navara να ακολουθεί σταθερά στην τρίτη θέση.
Πίσω στην Ευρώπη το Mitsubishi L200 βρίσκεται στην τέταρτη θέση, μπροστά από το VW Amarok -το οποίο είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο στην κατάταξη- και το Isuzu D-Max. Εκτός από την δική μας, το «θηρίο» της Isuzu τα πηγαίνει πολύ καλά στην γαλλική, την ουγγρική, τη νορβηγική και την γερμανική αγορά. Η αναλογικά χαμηλή του θέση οφείλεται στην μικρή απήχηση που έχει στην βρετανική αγορά, η οποία καθορίζει τις εμπορικές εξελίξεις στην κατηγορία.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εμπιστοσύνη που δεν δείχνουν οι Ευρωπαίοι, σε μοντέλα προερχόμενα από εταιρίες δίχως παράδοση στα pick-up. Τόσο η premium επιλογή, που ακούει στο όνομα Mercedes X-Class, όσο και η πιο φινετσάτη εναλλακτική του Renault Alaskan (και τα δύο βασίζονται στο Nissan Navara), αλλά και το Fiat Fullback (πρακτικά Mitsubishi L200 με σήματα της Fiat) «αγκομαχούν» στα «χωράφια» των πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης: Τι είναι το τούρμπο και ο κομπρέσορας; Που διαφέρουν; (+video)
Τα συνδυαστικά νούμερα των X-Class και Alaskan είναι χαμηλότερα από του VW Amarok, ενώ το Fullback δεν ξεπέρασε ούτε τις 350 μονάδες στην μεγαλύτερη αγορά του, η οποία -όλως περιέργως- δεν είναι η ιταλική αλλά η γαλλική. Η Mercedes καταλαμβάνει μερίδιο που αντιστοιχεί στο 4,5% της συνολικής κατηγορίας, με το Fullback να φτάνει στο 3,3% και το -άγνωστο σε εμάς- Alaskan μόλις στο 1,7%.