Το όχημα βαρέως τύπου BelAZ 75710 απαιτεί 1.300 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύει, τα οποία ισοδυναμούν με 1.838 ευρώ/100 χλμ. (με τρέχουσα μέση τιμή πετρελαίου 1,414 ευρώ/λτ.). Εσύ ακόμα γκρινιάζεις ότι «καίει» το αυτοκίνητό σου;
Η BelAZ ειδικεύεται στην κατασκευή βαρέων οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται σε ορυχεία, για μεταφορά βαρέων οχημάτων όπως σιδηροδρόμων και ότι άλλο βαρύ μπορείτε να φανταστείτε. Το 75710 που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι το μεγαλύτερο της γκάμας της, με το καθαρό ωφέλιμο φορτίο, να αγγίζει τους 450 τόνους, ενώ το συνολικό μέγιστο βάρος να ανέρχεται στο εξωπραγματικό νούμερο των 810 τόνων.
Δείτε ακόμη: Νέο φορτηγό Toyota χωρίς ρύπους (+video)
Για να μπορέσει όμως να κινηθεί ένα τόσο μεγάλο φορτίο απαιτείται και η ανάλογη δύναμη. Στην περίπτωση του BelAZ 75710, υπάρχουν δυο τεράστιοι κινητήρες με χωρητικότητα 65 (!) λίτρων ο καθένας. Έκαστος αποδίδει 2.332 ίππους στις 1.900 σ.α.λ. και 9.313 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ, με τη συνολική δύναμη να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα.
Όταν δεν μεταφέρει φορτίο, τότε λειτουργεί μόνο με τον έναν κινητήρα για εξοικονόμηση καυσίμου. Όταν όμως οι μεταφορικές ανάγκες αυξάνονται, τότε λειτουργούν και τα δυο μοτέρ, με την μέγιστη ταχύτητα όταν είναι πλήρες φορτίου να αγγίζει τα 40 χλμ/ώρα. Τότε η μέση κατανάλωση φτάνει στα 1.300 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμη: Οδηγός φορτηγού «κούρεψε» ολοκαίνουργιο Range Rover Velar
Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός, πως οι κινητήρες δεν κινούν απευθείας τους τροχούς, όπως συμβαίνει σε παρόμοια οχήματα βαρέως τύπου. Στην περίπτωση του BelAZ 75710, συνδέονται με δυο ηλεκτροκινητήρες ανά άξονα. Κάθε ηλεκτρικός κινητήρας έχει ισχύ 1.632 ίππων, με την μετάδοση της δύναμης να πραγματοποιείται από αυτόματο κιβώτιο, με πλανητικό σύστημα μετάδοσης, ώστε η ροπή να μεταδίδεται συνεχώς και στη μέγιστη απόδοση. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, αυτές χαρακτηρίζονται… πληθωρικές!
Το μήκος ξεπερνά τα 20 μέτρα, το πλάτος φτάνει τα 10 μέτρα, ενώ το ύψος είναι λίγο πιο πάνω από τα 8 μέτρα.