Τις προηγούμενες μέρες ρίξαμε μια διεξοδική ματιά στο μέλλον του επόμενου Octavia RS, αλλά και γενικότερα της επερχόμενης 4ης γενιάς του τσέχικου μεσαίου liftback. Πριν από αυτή, όμως, έχουμε μια νέα γκάμα μοτέρ που παίρνει θέση κάτω από το καπό του υπάρχοντος μοντέλου.
Δείτε ακόμα: Πρεμιέρα για το ανανεωμένο VW Passat
Όπως και στο Passat, έτσι και το Octavia αποχαιρετά τον 1.4 TSI για τον νέο 1.5 TSI των 150 ίππων που έκανε πρεμιέρα στο ανανεωμένο Golf πριν από ενάμιση χρόνο. Ο κινητήρας διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων και παρουσιάζει μικρότερη τιμή μέσης κατανάλωσης κατά 0,3 λίτρα/100 χλμ. αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2 κατά 5 γρ./χλμ. (πάντα κατά μέσο όρο και αναλόγως έκδοσης). Η ροπή ανέρχεται στα 250 Nm και εξακολουθεί να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και 7ταχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη DSG.
Το τελευταίο αποτελεί το μεγάλο νέο για τον 2λιτρο TDI των 150 ίππων, ο οποίος αφήνει το παλιό 6ταχυτο DSG. Ο 1.8 TSI επίσης αποσύρεται και δίνει την θέση του στον 2λιτρο TSI των 190 ίππων προτάσσοντας τα 6 λίτρα/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης και τα 7,3 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, κάτι που το καθιστά ταχύτερο από το δικίνητο RS TDI των 184 ίππων με το DSG σχεδόν κατά 1 δλ. Μιλώντας για το κορυφαίο Octavia, προς το παρόν παραμένει στις δυο εκδόσεις: μία -όπως είπαμε- με τον 2λιτρο TDI των 184 ίππων που μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, αλλά και τον κλασικό 2λιτρο TSI των 245 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Νέα Skoda Octavia 1.5 TSI G-TEC με φυσικό αέριο
Κατά τα άλλα, ο 1.000αρης TSI και ο 1.6 TDI αμφότεροι των 115 ίππων συνεχίζουν να απαρτίζουν την βάση της γκάμας, συνδυαζόμενοι προαιρετικά και με το 7αρι DSG (χειροκίνητο 6ταχυτο ο 1.0 TSI, 5αρι ο 1.6 TDI ως στάνταρ). Στην Ελλάδα οι νέοι κινητήρες αναμένεται να έρθουν στις αρχές του επόμενου έτους.