Πλησιάζει η ώρα του διαγωνισμού για τα νέα ηλεκτρονικά διόδια καθώς στις 4 Απριλίου οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες θα καταθέσουν τις προσφορές τους. Πρόκειται για έναν διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος έχει αρχικό προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ.
Δείτε επίσης: Τέλος στην ποινικοποίηση του «δεν πληρώνω» στα διόδια
Σκοπός του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων είναι να υπάρξει αναλογική χρέωση σε κάθε οδικό άξονα εξασφαλίζοντας έτσι δίκαιη πληρωμή σύμφωνα με την διανυθείσα κάθε φορά, χιλιοµετρική απόσταση. Έτσι, όταν το εκάστοτε αυτοκίνητο θα εισέρχεται σε αυτοκινητόδρομο, τότε ειδικές κάμερες κυκλοφορίας θα το αναγνωρίζουν από τις πινακίδες κυκλοφορίας. Το ίδιο θα συμβαίνει και κατά την έξοδό του από το οδικό δίκτυο, όπου θα επιβάλλονται επί τόπου τα τέλη, ανάλογα με το πόσα χιλιόμετρα διήνυσε το αυτοκίνητο. Μάλιστα ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να πληρώσει και μέσω ειδικής εφαρμογής ακόμη και να προπληρώσει προαγοράζοντας χιλιόμετρα. Σύμφωνα με το Υπουργείο μεταφορών αυτός είναι και ο πιο αξιόπιστος και ακριβής τρόπος να καταγραφεί με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και να χρεώνονται αναλόγως.
Διαβάστε ακόμη: Πήγε με Mercedes-AMG, έφυγε με τα… πόδια (+video)
Από το νέο σύστημα με τα ηλεκτρονικά διόδια θα υπάρχουν και εξαιρέσεις όμως, καθώς η Αττική Οδός, η Γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο και η υποθαλάσσια Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου δεν θα υπολογίζονται και θα είναι με εξτρά χρέωση (θα γίνεται και αυτή ηλεκτρονικά). Το νέο ηλεκτρονικό/δορυφορικό σύστημα διοδίων αναμένεται να είναι έτοιμο το 2020, αν και οι λιγότερο αισιόδοξοι κάνουν λόγο για 2021 και η εφαρμογή του θα ξεκινήσει από την Εγνατία Οδό.