Οι φωτεινοί σηματοδότες ή αλλιώς τα φανάρια, όπως είναι ευρέως γνωστά, υπάρχουν για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους. Όλοι τα γνωρίζουμε για τα τρία διαφορετικά χρώματα των λαμπτήρων τους (κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο) και το στρογγυλό τους σχήμα. Μάλιστα, πολλοί ελληνικοί δρόμοι πλέον διαθέτουν νέας τεχνολογίας φανάρια τύπου LED, με πιο ευκρινή φωτισμό, χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Διαβάστε επίσης: Ποιο είναι το πρόστιμο για τη σφήνα στο φανάρι;
Η εταιρία Probok από την Ρωσία, έρχεται να αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα πολλών ετών (το πρώτο τρίχρωμο φανάρι εμφανίστηκε το 1920) και να πάει στο επόμενο επίπεδο, λανσάροντας ένα καινοτόμο είδος σηματοδότη. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με όσα ξέραμε μέχρι σήμερα, είναι ότι τα νέα αυτά φανάρια δεν είναι στρογγυλά, αλλά τετράγωνα!
Δείτε ακόμη: Σταματάμε στο πορτοκαλί φανάρι ή όχι; Τι λέει ο Κ.Ο.Κ.
Κύριο πλεονέκτημά τους είναι η μεγαλύτερη επιφάνεια, άρα και η παροχή καλύτερης ευκρίνειας για οδηγούς και πεζούς. Το τετράγωνο σχήμα επιτρέπει την βέλτιστη αξιοποίηση του χώρου, σε αντίθεση με τους κυκλικούς σηματοδότες που αφήνουν αρκετή επιφάνεια ανεκμετάλλευτη. Με άλλα λόγια, εδώ δεν πηγαίνει χαμένος χώρος και το φανάρι καταλήγει να είναι μεγαλύτερο, αλλά στον ίδιο χώρο με πριν. Οπότε και οι χρήστες του δρόμου μπορούν να το βλέπουν καλύτερα, αλλά και από πιο μακρινή απόσταση. Σύμφωνα με τον Aleksandr Šumskij, επικεφαλής της Prokob που ανέλαβε το εγχείρημα, οι νέοι σηματοδότες είναι ευκρινέστεροι κατά 40-50%. Εξάλλου, όπως τονίζει ο ίδιος, το ανθρώπινο μάτι επεξεργάζεται το χρώμα του φαναριού, όχι το σχήμα. Συνεπώς, από τη στιγμή που με τα νέα φανάρια ο οδηγός (και ο πεζός) βλέπει περισσότερο χρώμα, αυξάνεται η οδική ασφάλεια.
Διαβάστε επίσης: Τα φανάρια που τιμωρούν το κορνάρισμα! (+video)
Το στρογγυλό σχήμα των φαναριών καθιερώθηκε αναγκαστικά, λόγω του σχήματος των λαμπτήρων. Από τη στιγμή που πλέον υπάρχουν οι λυχνίες LED, οι Ρώσοι υποστηρίζουν πως ήρθε η ώρα, κυριολεκτικά, να τετραγωνίσουμε τον κύκλο. Κάτι που έχουν ήδη κάνει σε αρκετά σημεία της Μόσχας, αλλά και άλλων μεγάλων πόλεων.