Η γερμανική μάρκα ετοίμασε μια θωρακισμένη έκδοση της X5, με την ονομασία Protection VR6, όντας ιδανική για όποιον θέλει να κινείται με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Παρατηρώντας την, δεν θα βρείτε μεγάλες διαφορές, μιας και οι αλλαγές ουσίας βρίσκονται κάτω από το «κουστούμι», όπου υπάρχει μια χαλύβδινη θωράκιση υψηλής αντοχής για κάθε τετραγωνικό εκατοστό του αμαξώματος, προσφέροντας προστασία από Καλάσνικοφ, αλλά και από εκρηκτικά.
Δείτε ακόμα: Παντιλίκια με BMW M3 E30 για τη Charlize Theron! (+video)
Όπως αντιλαμβάνεστε η ονομασία του μοντέλου προκύπτει από το επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει η Χ5 έπειτα από πλήθος αλλαγών σε κομβικά σημεία του αυτοκινήτου. Αρχικά τα νέα παράθυρα είναι από ειδικό γυαλί ασφαλείας πολλαπλών επιστρώσεων και πάχους 33 χλστ. Το μοναδικό παράθυρο που ανεβο-κατεβαίνει είναι του οδηγού, με τα υπόλοιπα να είναι σταθερά, ενώ η καμπίνα αντέχει πλαϊνές εκρήξεις δυναμίτη μέχρι και 15 κιλά από απόσταση 4 μέτρων. Το δάπεδο διαθέτει μια «ασπίδα» αλουμινίου που προστατεύει το σύστημα μετάδοσης της κίνησης από εκρήξεις χειροβομβίδων τύπου DM51, ενώ υπάρχει και μια καινοτομία στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτό ενσωματώνει μια ειδική επένδυση η οποία εξασφαλίζει ότι η δεξαμενή κλείνει αυτόματα μετά από την οποιαδήποτε επίθεση, προκειμένου να αποφευχθεί η διαρροή καυσίμου. Στην πλάτη των πίσω καθισμάτων υπάρχει μια επιπλέον θωράκιση για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ και η οροφή είναι ενισχυμένη για τυχόν επιθέσεις από drone.
Διαβάστε επίσης: BMW: «Ο κόσμος δεν θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα»
Όμως ένα θωρακισμένο όχημα πρέπει να αντέχει σε κάθε είδους εγκληματική ενέργεια εναντίον του, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να φύγει με ταχύτητα από το χώρο του συμβάντος. Έτσι πέρα από τα run – flat ελαστικά με τα ενισχυμένα τοιχώματα που επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει το ταξίδι ακόμα και μετά από πλήρη απώλεια της πίεσης των ελαστικών, υπάρχει κι ένας πανίσχυρος κινητήρας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο twin-turbo 8κυλινδρος κινητήρας βενζίνης, χωρητικότητας 4,4 λίτρων, η ισχύς του οποίου αγγίζει τους 530 ίππους και η ροπή τα 750 Nm, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά το βάρος του θωρακισμένου αμαξώματος, η BMW δεν έκανε την παραμικρή ανακοίνωση!