Η Hyundai αποκάλυψε τη μελέτη της για το μέλλον των cockpit των επερχόμενων αυτοκινήτων της, ενσωματώνοντας πλήθος τεχνολογιών σε ένα πειραματικό Hyundai i30. Αυτό το virtual cockpit προσφέρει μια πιο διαδραστική εμπειρία και είναι ιδιαίτερα προσαρμόσιμο, ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες του εκάστοτε οδηγού.
Τα αυτοκίνητα έχουν πάψει να είναι ένα απλό μέσο μεταφοράς. Οι απαιτήσεις για μια σύγχρονη καμπίνα, αλλά και οι προδιαγραφές που πρέπει να έχει αυτή έχουν αλλάξει πάρα πολύ την τελευταία δεκαετία. Η ανάγκη για άμεση πληροφόρηση του οδηγού και για διαφορετικά ζητήματα είναι έντονα αυξανόμενη και απαιτούνται συνεχώς οθόνες.
Δείτε ακόμη: Νέο μικρό SUV από την Hyundai
«Εργαζόμαστε συνεχώς σε νέες τεχνολογίες που καθιστούν τα αυτοκίνητά μας φιλικά και προσαρμόσιμα για τον χρήστη», δήλωσε η Regina Kaiser, Διευθύνουσα Σύμβουλος του τμήματος Μηχανικής στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai στην Ευρώπη. Μέχρι και σήμερα τα τιμόνια, αλλά και οι καμπίνες των αυτοκινήτων γενικότερα, έχουν κάνει τρομερά βήματα προόδου στο πέρασμα των ετών. Η κορεάτικη φίρμα σύμφωνα με τα στελέχη της εργάζεται συνεχώς για την καλύτερη ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στα μελλοντικά της μοντέλα.
Από το 2015, έχουν πραγματοποιηθεί τέσσερις σημαντικές φάσεις έρευνας κι εξέλιξης των cockpit στα μοντέλα της Hyundai. Αρχικά έπειτα από μια έρευνα και καταγραφή της διάταξης των τιμονιών, αλλά και της καμπίνας, τόσο των εσωτερικών της Hyundai, καθώς και ανταγωνιστικών μοντέλων, έδειξε μεγάλη ποικιλία και σημαντικό αριθμό κουμπιών. Στόχος λοιπόν της κορεάτικης μάρκας είναι να μειώσει αυτόν τον αριθμό, δημιουργώντας ένα πολύ πιο απλό και πρακτικό εσωτερικό. Αρχικά το 2016 διάλεξε να αντικαταστήσει τα συμβατικά κουμπιά του τιμονιού με δυο touchpads, ενώ το 2017 επέλεξε να αντικαταστήσει τα touchpads με δυο οθόνες αφής.
Διαβάστε επίσης: Ποια είναι τα παγκόσμια μοτέρ του νέου Hyundai Sonata;
Το 2018 η Hyundai αποφάσισε να πειραματιστεί πάνω στο τιμόνι του Hyundai i30 θέλοντας να δείξει, ότι ακόμα και μια τόσο εκλεπτυσμένη τεχνολογία μπορεί να μπει και σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Στο τιμόνι αυτό, φιλοξενούνται δυο μεγάλες οθόνες αφής, μελετημένα τοποθετημένες ώστε να προσφέρουν αυξημένη πρακτικότητα κι εργονομία. Έπειτα από την εφαρμογή τους η Hyundai διεξήγαγε και τεστ σε πραγματικές συνθήκες ώστε να διαπιστωθεί σε τι ποσοστό αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Τα τεστ έδειξαν ότι είναι ελαφρώς πιο κάτω από τα όρια που θέτουν τα ινστιτούτα για την οδική ασφάλεια AAM & NHTSA, ενώ ακόμα και για πιο σύνθετες χρήσεις, υπήρξε σχετικά μικρή απόσπαση του οδηγού, η οποία σύμφωνα με τους μελετητές δεν αποτελούσε κίνδυνο. Όλα τα συμπεράσματα της μελέτης θα αξιοποιηθούν ανάλογα ώστε να βρουν εφαρμογή στα μελλοντικά μοντέλα της Hyundai.